Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، سید «محمد جمالیان» به مناسبت فرا رسیدن روز بهورز (۱۲ شهریور)، افزود: خدمات بهورزان در گستره و زوایای سلامت و در محروم‌ترین نقاط کشور و استان، تاثیرات شگرفی بر ارتقای شاخص‌های سلامت در مناطق روستایی  به خصوص در این روزهایی بحرانی مبارزه با کرونا داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار اشت: ۱۲ شهریور که روز بهورز نامگذاری شده است، فرصت مغتنمی برای مرور و ارج نهادن به دستاوردهای نظام سلامت در تحقق عدالت، کارآمدی، اخلاق و شان والای انسانی و حرکت به سوی پوشش همگانی سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی اراک گفت: یکی از اصلی‌ترین عوامل تحقق این دستاوردها موفقیت نظام مراقبت‌های اولیه سلامت و نقش کلیدی و بارز بهورزان در دستیابی به این موفقیت است و در این میان نقش مربیان بهورزی در تربیت و آموزش بهورزان جامعه‌نگر بسیار کلیدی و با اهمیت است.

دکترجمالیان افزود: در ایام شیوع کرونا، بهورزان ایثارگرانه در حوزه غربالگری و اطلاع رسانی ایفای نقش کردند و در مناطق روستایی با مراجعه به در منازل و یا رصد خانوارها  به صورت تلفنی وضعیت جسمانی افراد مستعد ابتلا به بیماری را زیرنظر داشته‌اند که این وظیفه شناسی قیمت ندارد.

وی توضیح داد: بهورزان به عنوان سربازان حوزه سلامت در موج دوم کرونا نیز پای کار هستند و در مواردی که بیمار مبتلا شناسایی می‌شود خانواده بیمار را تحت پوشش خود می گیرند و روزانه وضعیت آنان را ارزیابی و مشاوره‌های لازم را ارایه می‌کنند.

۷۴۰ بهورز و مراقب سلامت در استان در مقابله با کووید ۱۹ با دانشگاه علوم پزشکی همکاری می‌کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی بهورزان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی بهورزان بهداشت و سلامت ویروس کرونا اراک استان مرکزی بهورزان بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد

به گزارش همشهری آنلاین، عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز) ۱۰۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹/۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴/۵ درصد کاهش داشت.

کد خبر 846634 منبع: ایسنا برچسب‌ها پزشکی قانونی خبر مهم نوروز حوادث ایران تصادف

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • توسعه امکانات پزشکی در استان ایلام استمرار داشته باشد
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا