Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - دو پروژه اشتغال روستایی در شهرستان های فردیس و نظرآباد با تسهیلاتی به ارزش حدودی 10 میلیارد ریال توسط صندوق کارآفرینی امید در استان البرز افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون ،کارورفاه اجتماعی استان البرز، پرویز ایلدرمی مدیر صندوق کارآفرینی امید البرز در آیین این افتتاح که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور اصغر نوراله زاده، مدیر عامل صندوق کارآفرینی امیدبرگزار شد فعالیت رسمی این دو مجموعه را اعلام کرد و گفت: در دوسال گذشته با پرداخت بیش از 170 میلیارد تسهیلات، حدود 300 طرح اشتغالزائی را به اجرا در آورده ایم که در 87 درصد این مشاغل تثبیت شغل داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پرداخت 10هزار و 817 فقره تسهیلات طی 8 سال در البرزایلدرمی افزود: در مجموع از سال 92 تا به امروز تعداد 10هزار و 817 فقره به مبلغ بیش از 2هزار و71 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال پرداخت شده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید البرز اظهار کرد: از این مبلغ بخشی از محل اعتبارات ملی، مبالغی از محل اعتبارات استانی و بخشی دیگری از اعتبار سایر منابع برای طرحهای یاد شده هزینه شده که بیشترین تعداد طرح‌های افتتاحی در بخش های روستایی و حمایت از زنان بی سرپرست بوده است.
به گفته مدیر استان البرز در بین شهرستان‌های استان، شهرستان کرج حائز بیشترین تعداد و بالاترین میزان اعتبار است
تشویق سکونت روستایی با ایجاد اشتغالدر ادامه اصغر نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کشور در ادامه این مراسم پس از استماع گزارش مدیر صندوق استان ، کارآفرینان و روسای شهرستان های البرز با عنوان اینکه در سالهای اخیر تمام تلاش و هزینه صندوق کارآفرینی امید در سراسر کشور، تشویق و هدایت به سمت اشتغال روستایی معطوف شد، اضافه کرد: باید به ظرفیت های البرز برای جلوگیری از مهاجرت به پایتخت بیشتر توجه شود تا شاهد رونق و جهش تولید و کسب و کارهای بومی در البرز باشیم.
نوراله زاده افزود: شهرستانهای طالقان و اشتهارد از ظرفیت های خوب کشاروزی و صنعتی برخوردار هستند که با عنایت به راه اندازی دفاتر این دو شهرستان توقع می رود از صنعتگران و کشاروزان بیشتر حمایت شود که این امر مستلزم هم یاری و همفکری مقامات استانی و محلی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صندوق کارآفرینی امید استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۳۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری

مرتضی فیروزآبادی با اشاره به چالش‌های ضمانت تسهیلات برای ایجاد اشتغال مددجویان، اظهار کرد: مسئله ضمانت تسهیلات یکی از چالش‌های مهم مددجویان برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال است که در این راستا مجلس شورای اسلامی در تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ مجوز ایجاد صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال برای مددجویان را صادر کرد.

وی افزود: پس از مصوبه مجلس و ابلاغ آئین‌نامه مربوطه، از دی‌ماه سال گذشته صندوق به صورت آزمایشی در پنج استان گلستان، مرکزی، اصفهان، البرز و قزوین راه‌اندازی شد که در سال جاری نیز با ابلاغ تسهیلات، عملیات راه‌اندازی آن در کل کشور انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل بنیاد حیات درباره نحوه کارکرد صندوق ضمانت، بیان کرد: از آنجایی که موضوع ضمانت مددجویان در اختیار شعب بانک‌ها قرار دارد و معمولا در این زمینه نیز مقداری سلیقه‌ای رفتار می‌شود و مددجویان کمیته امداد برای دریافت تسهیلات باید دارای ضامن‌های کارمند رسمی با چک باشند و باتوجه به اینکه مددجویان، افرادی با شرایط خاص هستند که نمی‌توانند فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند، براین اساس در کنار تلاش‌های دولت و نظام بانکی برای بهبود شرایط ضمانت، کمیته امداد با راه‌اندازی صندوق ضمانت و با استفاده از ابزار‌های در اختیار سعی کرده ضمانت افراد را تسهیل کند.

فیروزآبادی یادآور شد: با راه‌اندازی صندوق، به عبارتی صندوق ضمانت کمیته امداد، ضامن مددجویان خواهد شد و مددجویان با سفته مددجو و امضای فرد دیگری که خوشنام باشد می‌توانند ضمانت‌نامه خود را به بانک ارائه کنند.

به گفته وی، صندوق ضمانت کمیته امداد دارای سرمایه اولیه‌ای به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان است که از سوی کمیته امداد و وزارت اقتصاد به صندوق اختصاص یافته است.

مدیرعامل بنیاد حیات در پاسخ به این سوال که صندوق ضامن چه مددجویانی خواهد شد؟ توضیح داد: برای ضمانت، عمده مسئله ما در زمینه زنان سرپرست خانوار است. هدف‌گذاری ما برای سال اول این بوده که بتوانیم جامعه ۴۰۰۰ نفری را ضمانت کنیم و در برنامه هفتم کمیته امداد پیش‌بینی شده برای متوسط سالی ۱۰ هزار نفر از طریق این صندوق ضمانت داده شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • افتتاح بیش از ۵۰ طرح روستایی در صومعه سرا
  • مشارکت ۱۱ هزار تبعه خارجی البرز در سرمایه‌گذاری
  • بوم‌گردی کلید تحقق اشتغال روستاها/جوانان کارآفرین حمایت مالی شوند
  • پرداخت ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات صندوق کارآفرینی امید مهاباد
  • صندوق کارآفرینی امید مهاباد ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد
  • ایجاد اشتغال و رفع مشکلات آب شهری و روستایی در اولویت است
  • افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل در شهرستان البرز