Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@04:55:17 GMT

سیل به ۶۰ روستای شهرستان بیرجند خسارت وارد کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۵۱۷۰

سیل به ۶۰ روستای شهرستان بیرجند خسارت وارد کرد

ناصری با بیان اینکه ۶۰ روستای شهرستان بیرجند از سیلاب اخیر خسارت دیده اند، گفت: همچنین در بخش کشاورزی به ۲۷۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان خسارت ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی وارد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی ناصری» ظهر امروز (۱۲ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی برای پیشگیری از وقوع سیلاب در شهر و روستاهای بخش مرکزی بیرجند انجام شده و طی سه سال گذشته در کمیته برنامه ریزی شهرستان بیرجند چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای مقابله و پیشگیری از سیلاب تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار بیرجند افزود: این اعتبارات در زمینه آبخیزداری، احداث دیوارها،بندها و سازه های مقابله با سیلاب هزینه شده است که نتیجه این اقدامات در سیل اخیر در بسیاری از روستاها نقش خود را نشان داد.

 

وی با اشاره به ساخت و ساز های و توسعه مزارع که طی سالیان گذشته در حریم رودخانه ها انجام شده است، گفت: این ساخت و سازها در سیل اخیر  دچار بیشترین خسارات شدند بنابر این از مردم و کشاورزان درخواست می شود در توسعه منازل مسکونی و باغات به این مهم توجه کنند که ساخت و ساز آنان در مسیر و حریم رودخانه ها نباشد.

 

ناصری به سیلاب اخیر در شهرستان بیرجند اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس بازدیدهای انجام شده حدود ۳۱ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان بیرجند خسارت دیده اند که از این تعداد ۲۱ مورد خسارت جزئی و ۹ مورد نیازمند بازسازی هستند.

 

ناصری با بیان اینکه تاکنون ۶۰ روستای شهرستان بیرجند از سیلاب اخیر خسارت دیده اند، عنوان کرد: همچنین در بخش کشاورزی ۶۰ هکتار از اراضی زراعی و ۲۱۰ هکتار از اراضی باغی خسارت ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی وارد شده است.

 

فرماندار بیرجند از خسارت به ۹۵ رشته قنات در شهرستان بر اثر سیلاب خبر داد و گفت: حدود ۴۵۰ کیلومتر از راه های شهری و روستایی شهرستان بیرجند آسیب دیده اند که در همان ساعات اولیه همه مسیرها جریان تردد در آنها برقرار  و بازگشایی شدند.

 

فرماندار بیرجند با بیان اینکه نیروهای مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از همان ابتدای وقوع سیلاب در روستاها حضور یافتند، افزود: با اقدامات مطلوب دستگاه های مربوطه با وجود اینکه ۳۱ دستگاه خودرو سواری دچار سیلاب شدند اما خوشبختانه خسارت جانی نداشته ایم.

 

به گفته وی در حال حاضر همه روستاهای دچار سیل شهرستان بیرجند قنات اصلی آنها (تامین آب شرب) با کمک مردم و نیروهای امدادی بازگشایی شده اما قنات های دوم و سوم روستاها که دچار مشکل شده‌اند نیز با همکاری مدیریت بحران خراسان جنوبی بازگشایی خواهد شد.

 

ناصری با اشاره به اینکه برق و گاز روستاهای سیل زده وصل شده است، تصریح کرد: در بحث گازرسانی چون خط لوله گاز ۲ روستا که در مسیر روخانه بود آسیب دیده است اکنون در حال جابه جایی خطوط انتقال هستیم که تا پایان هفته عملیات خط انتقال تکمیل و  به گاز متصل می شوند.

 

فرماندار بیرجند در پایان اظهار کرد: در نتیجه اقدام ارزنده استاندار خراسان جنوبی در سال قبل همه منازل روستایی در سطح استان تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفت و پس از برآورده خسارت ها به سیل زدگان غرامت پرداخت خواهد شد.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: بارندگی و سیلاب خسارت سیلاب روستاها فرماندار بیرجند فرماندار بیرجند شهرستان بیرجند دیده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۵۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بند خاکی روستای سالک‌آباد هم شکسته شد/امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، محمدعلی کاوسی گفت: شهرستان زیرکوه از روز گذشته شاهد بارش نزولات آسمانی بود، به طوری که با شدت گرفتن بارش‌ها در ساعات پایانی روز، حجم آب در سد ۱۲ امام این شهرستان بالا گرفت. 

وی افزود: نیروهای امدادی هلال‌احمر زیرکوه در حال انتقال و اسکان ساکنین روستای نوده در شهر آبیز بودند که تیم‌های ارزیاب خبر از شکسته شدن سد ۱۲ امام دادند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: بنابراین به دستور فرماندار زیرکوه و با کمک امدادگران هلال احمر ۲۵۰ خانوار روستای بمرود نیز توسط امدادگران به شهر حاجی‌آباد منتقل و اسکان داده شدند. 

کاوسی گفت: ساعاتی قبل نیز بند خاکی روستای سالک‌آباد بر اثر حجم بالای آب شکسته و آب آن در شهر حاجی‌آباد زیرکوه جاری شد. 

وی افزود: به منظور کمک‌رسانی به ساکنین شهر حاجی‌آباد، ۶ تیم کامل هلال احمر شهرستان زیرکوه در حال امدادرسانی هستند و ۱۰ تیم سیلاب نیز از تمامی شهرستان‌های استان با تجهیزات کامل برای کمک به شهرستان زیرکوه اعزام شده‌اند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران هلال‌احمر هم‌اکنون در حال تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی با لجن‌کش‌ها و موتور پمپ‌ها هستند.

دیگر خبرها

  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • بند خاکی روستای سالک‌آباد هم شکسته شد/امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • وقوع سیلاب و بارش تگرگ در چند شهرستان استان اصفهان
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان