Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@08:15:25 GMT

مردمی بودن، ضد فساد و انقلابی‌گری در قوه قضائیه موج می‌زند

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۵۲۸۷

مردمی بودن، ضد فساد و انقلابی‌گری در قوه قضائیه موج می‌زند

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها ـ رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه مدیریت جهادی یکی از معیارهای انقلاب است گفت: دستگاه قضا با سه خصیصه مردمی بودن، ضد‌فساد و انقلابی‌گری و با کمترین هزینه بهترین خدمات را ارائه می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، غلامعلی دهشیری ظهر امروز در پنحمین نشست خود با اصحاب رسانه یزد اظهار داشت: سیاست کلی دستگاه قوه قضاییه این است که دستگاهی در تراز انقلاب اسلامی و طبق فرموده حضرت آقا با سه خصیصه مردمی بودن، ضد فساد و انقلابی بودن در آن موج زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهشیری گفت: مردمی بودن یعنی قوه قضاییه ملجا و پناهگاه مردم شود، مردم بعد از خداوند به این سیستم پناه آورند و درخواست‌های خود را مطرح کنند، در این مسیر لازم است دسترسی مردم به دستگاه قضا و عدالت آسان شود.

وی با اشاره به خصیصه دوم یعنی انقلابی بودن این مجموعه افزود: دستگاه قضا باید با چنان اراده قوی عمل کند که همه ناممکن‌ها را ممکن کند و بن بست‌ها را با توجه به رسالت عملی خود در حوزه‌‌های مختلف بشکند و اکنون در دوران تحول شاهد اینگونه بن بست‌شکنی‌ها هستیم، همچنین قدرت و ثروت نباید در اراده قضات و دستگاه قضایی تاثیرگذارد و مسیر عدالت را تغییر دهد، هیچ چیزی فرای اجرای عدالت وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه علی‌رخم آسیب‌های اجتماعی، شرایط اقتصادی و مسئله کرونا، باید تعداد پرونده‌ها بیشتر می‌شد، ادامه داد: با تدبیری که دستگاه قضایی اتخاذ کرد و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باعث شد شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها شویم، در حدود 15 هزار 500 پرونده در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مشابه سال گذشته کاهش ورودی پرونده رقم خورد، در حدود 9.8 درصد پرونده‌ها کاهش یافته است.

ربیعی: اختلاف حساب در پرونده استراماچونی در دست بررسی است/ پرونده مفسدان و دلال‌ها در دستگاه قضایی استخوزستان| درخواست فعالان حوزه و دانشگاه از رئیس دستگاه قضا برای تعیین تکلیف 36000 کولر قاچاقمرکزی| دستگاه قضا در موضوع "پلاک 84" اجازه تضییع حق مردم ساوه را نمی‌دهد

دهشیری با اشاره به اینکه کارکنان دستگاه در بخش اجرایی و رسیدگی به پرونده‌ها عملکرد خوبی داشتند اظهار داشت: در پنج ماهه نخست سال 62 درصد از پرونده‌های مسن نسیت به سال‌های قبل کم کرده‌ایم، اگر این پرونده‌ها را جدای از پرونده‌های وجرای احکام حقوقی و کیفری در نظر بگیریم، حدود 89 از پرونده‌های مسن کم کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه 726 پرونده به شوراهای زندان‌ها برای صلح و سازش ارجاع داده شده است تصریح کرد: 70 درصد از این پرونده‌ها معادل 524 فقره به صلح و سازش ختم شده است.

رئیس کل دادگستری استان گفت: 134 مورد پرونده در بخش راه و شهرسازی در مساحت 28 هکتار و 150 متر مربع رفع تصرف صورت گرفته است، در اجرای احکام قطعی هم 38 هکتار و 220 متر مربع با ارزشی بالغ بر 2 میلیارد و 43 میلیون تومان رفع تصرف و در حوزه منابع طبیعی هم 111 مورد در مساحت 50 هکتار و 370 متر مربع رفع تصرف شد.

دهشیری با اشاره به اینکه روزهای چهارشنبه هر هفته ملاقات عمومی است ادامه داد: در شرایط عادی حدود صد نفر ملاقات می‌شد و در حال حاضر در 40 تا 50 ملاقات با مردم صورت می‌گیرد، همچنین در پنج ماهه نخست امسال هفت هزار و 995 نفر از مشاوره‌های حضوری و 730 فقره مشاوره تلفنی توسط کارکنان و 385 نفر از قضات صورت گرفته است.

وی از اخلال در نظام اقتصادی خبر داد و اظهار داشت: 318 تانکر سوخت یارانه‌ای برای نفت کوره‌ای را یک باند 10 نفر می‌گرفتند و با قیمت آزاد می‌فروختند، 2 نفر از افراد بومی یزد و مابقی غیر بومی بودند، کیفر خواست این پرونده داده شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: بیشترین پرونده‌های ورودی 11.5 درصد مربوط به سرقت، 7.29 درصد ضرب و جرح عمدی و 6.17 درصد توهین به اشخاص عادی در پنج ماهه نخست سال بوده، البته نشان از زیادی این جرم‌ها نیست زیرا تعداد زیادی از این پرونده‌ها رفع اتهام شده است.

دهشیری عنوان کرد: در سال گذشته 573 مورد جایگزین حبس و امسال 1614 مورد جایگزین داشته‌ایم که افزایش 182 درصد را نشان می‌دهد، در حال حاضر 80 نفر با پابند الکترونیکی تحت مراقبت هستند.

وی با اشاره به اینکه به پیشنهاد دادگستری استان یزد از ابتدای تیر تاکنون مردم قبل از دریافت نتیجه دادگاه دستگاه قضایی را از نظرچندین شاخص ارزیابی می‌کنند گفت: با نظر سنجی صورت گرفته در تیر ماه استان یزد با کسب امتیاز 85 در رتبه نخست کشور و در مرداد با کسب امتیاز 86 در رتبه دوم کشور بعد از بیرجند قرار گرفت.

انتهای پیام/781/ش

R41376/P/S6,76/CT11 بیشتر بخوانید... دستگاه قضائی اردبیل برای تحقق عدالت نیازمند اهرم‌های قانونی است بسیج دانشجویی استان خوزستان خواستار ورود رئیس دستگاه قضا به پرونده ۳۶ هزار کولر قاچاق شد القاصی مهر در دیدار با دانشجویان: در دستگاه قضایی هیچ خط قرمزی نداریم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... دستگاه قضائی اردبیل برای تحقق عدالت نیازمند اهرم‌های قانونی است بسیج دانشجویی استان خوزستان خواستار ورود رئیس دستگاه قضا به پرونده ۳۶ هزار کولر قاچاق شد القاصی مهر در دیدار با دانشجویان: در دستگاه قضایی هیچ خط قرمزی نداریم پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند ۲ رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند/ مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند/ این سفرها مچ‌گیری نیست ۳ اختصاصی|نماینده جدید ولی‌فقیه در استان کردستان: شناخت کاملی از کردستان دارم / در مسیر تحقق فرمایشات حضرت آقا حرکت خواهم کرد ۴ ‌معلمان حق‌التدریس جذب می‌شوند ۵ گفت‌وگوی صریح و شفاف فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خوزستان با رئیس مجلس/ هجمه فرقه‌های ضاله به جوانان ماهشهری ۶ گزارش| رئیسعلی دلواری؛ سرداری که در سواحل خلیج فارس متجاوزان انگلیسی را به زانو درآورد ۷ سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان امکان‌پذیر نیست ۸ ‌تبعیض‌های همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری و کشوری باید برطرف شود مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روزگار ناخوش تولیدکنندگان گیلانی در روزهای بی‌مهری بانک ها / دولت به دادمان برسد تا ورشکست نشویم آخرین جزئیات پرونده ویلموتس در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس‌/ پژمانفر: توضیحات ‌وزیر ورزش و تاج قانع‌کننده نبود طهرانچی: حضور فیزیکی دانشجویان در کلاس‌های درس ممکن نیست / آموزش‌های مجازی ‌تقویت می‌شود گزارش| آثار رفتار ضد و نقیض دولت در عرضه صندوق دارا دوم/ دولت میزان حمایت خود از بازار سرمایه را شفاف کند مهمترین اخبار تسنیم گزارش| ریشه‌های توهین به مقدسات اسلامی در غرب؛ توهین به مذهب آزاد، انکار هولوکاست ممنوع سفیر چین در ایران: عدم صلاحیت آمریکا برای اعمال تحریم‌ها یک "باور مشترک" است اختصاصی تسنیم|حضور پُرقدرت بازارساز/ ۶۰۰ میلیون درهم در نیما عرضه شد/ تزریق ۵۰ میلیون دلار در بازار بحرین| جنبش ۱۴ فوریه: نمی‌گذاریم خاک کشورمان جای پای صهیونیست‌ها شود امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان دادگستری استان یزد پنج ماهه نخست دستگاه قضایی مردمی بودن دستگاه قضا پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) رئیس قوه قضائیه: سنگ را از پیش پای مردم برداریم کار پیش می‌رود

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • اطلاعیه مهم پلیس درباره شناسایی باندهای فساد در طرح نور
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • بسیاری از پرونده‌های حقوقی اردبیل ‌دعاوی ملکی است
  • (ویدئو) رئیس قوه قضائیه: سنگ را از پیش پای مردم برداریم کار پیش می‌رود
  • استقبال اژه‌ای از بازدید نمایندگان از زندان‌ها
  • باید سازوکار‌های مشارکت مردم در جهش تولید مشخص شود
  • هیچ مانعی وجود ندارد که نمایندگان از دستگاه قضائی ایراد بگیرند
  • باید سازوکارهای مشارکت مردم در جهش تولید مشخص شود