Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@14:20:12 GMT

پذیرش دانشجو در فنی و حرفه‌ای فارس ۱۰ درصد افزایش دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۵۲۹۵

پذیرش دانشجو در فنی و حرفه‌ای فارس ۱۰ درصد افزایش دارد

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس از افزایش ۱۰ درصدی پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد و گفت: اکنون ۱۸۶ رشته محل در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در این دانشگاه فعال است که ۹۳ رشته مربوط به مقطع کاردانی و ۳۷ رشته مربوط به مقطع کارشناسی است.

محمد جامعی چهارشنبه ۱۲ شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به اهم فعالیت‌های شاخص انجام شده در دوران کرونایی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس، افزود: کرونا باعث شد فعالیت‌ها و اقدامات در دانشگاه دگرگون شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: شاهد تغییرات اساسی در ارائه آموزش‌ها بودیم؛ دانشگاه‌های دیگر در طی سال‌های اخیر به سمت آموزش‌های مجازی حرکت کرده بودند اما آموزش ما مهارتی است و برگزاری آنها به شکل مجازی محدودیت‌هایی در پی داشت.

جامعی با اشاره به کسب رتبه اول دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در آموزش‌های مجازی، افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز رتبه پنجم آموزش‌های مجازی را کسب کرده است.

او با بیان اینکه ۲۶۲ هزار نفر ساعت دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس از کلاس‌های درس مجازی استفاده کرده‌اند، ادامه داد: بیش از ۱۰۰ وبینار اداری آموزشی و آموزش‌های آزاد ویژه کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان برگزار شده است.

جامعی از میزبانی ۱۵ وبینار استانی و ملی توسط این دانشگاه خبر داد و اضافه کرد: ارائه خدمات به دانشجویان در قالب میزخدمت الکترونیک و ثبت بیش از ۹ هزار و ۲۴۶ درخواست دانشجویی از مهمترین فعالیت‌های اخیر در زمان شیوع این بیماری بوده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس گفت: در حال حاضر تعداد کل اعضای هیئت علمی ۳۹ نفر است که در دو سال گذشته از ۲۶ نفر به ۳۹ نفر افزایش یافته؛ ۱۳ نفر به تعداد اعضای هیئت علمی افزوده شده و هشت نفر دیگر نیز در حال طی مراحل اداری هستند.

جامعی با بیان اینکه تعداد مدرسان مدعو دانشگاه نیز از ۸۹۶ نفر به ۱۳۱۹ نفر افزایش یافته است، بیان کرد: همچنین تعداد کل دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس ۱۱ هزار و ۲۳۶ نفر است که ۲ هزار و ۳۰۰ نفر دانشجوی دختر و هشت هزار و ۹۳۶ نفر از آنها دانشجوی پسر هستند.

او با اشاره به پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید در مقطع کاردانی، افزود: امسال رشته‌های هتلداری، فناوری اطلاعات، گرافیک، تربیت بدنی، انرژی تجدیدپذیر خورشیدی به این مقطع تحصیلی اضافه شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس از افزوده شدن رشته‌هایی از جمله طراحی لباس، کارشناسی معماری در دانشکده‌های شهید باهنر و دختران شیراز، کارشناسی ناپیوسته انیمیشن دیجیتال، ارتباط تصویری، طراحی و تکنولوژی دوخت، صنایع شیمیایی و حسابداری در  مقطع کارشناسی نیز خبر داد.

جامعی گفت: از ۱۵ شهریورماه سال تحصیلی جدید به صورت مجازی آغاز و دروس کارگاهی نیز به مرور به صورت حضوری و فشرده برگزار می‌شود.

او همچنین کل اعتبار هزینه شده برای تجهیزات سلف سرویس و نوسازی و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس را حدود ۱۶ میلیارد تومان اعلام کرد و با اشاره به نوسازی و بهسازی خوابگاه‌های دانشجویی و تجهیز آن با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، گفت: نوسازی و بهسازی موتورخانه‌های آموزشکده‌های فنی شهید باهنر، دختران شیراز و دختران اقلید با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان انجام شد.

جامعی با اشاره به فعالیت ۲۴ کانون فرهنگی و  ۳۰ انجمن علمی، فرهنگی و هنری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس، گفت: به صورت میانگین ۲۰ درصد از نفرات برتر جشنواره‌های حرکت، رویش و قرآن و عترت از این دانشگاه بوده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس همچنین افزود: در بیست و هشتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور که تابستان امسال به صورت مجازی برگزار شد، از بین ۱۶۰ نفر  برگزیده شرکت کننده در این جشنواره فرهنگی و هنری دانشجویان ۴۲ نفر از فارس بوده است.

جامعی،  اعتبار عمرانی برای ساخت و ساز در سال ۹۹ را هفت میلیاد تومان اعلام کرد که با افزایش حدود ۵۰ درصدی همراه است و گفت: در مجموع اعتبارات دانشگاه فنی و حرفه فارس در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ با رشد ۲۰ درصدی همراه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس كرونا فناوری اطلاعات شهید باهنر شیراز رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای فارس دانشگاه فنی و حرفه ای فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در شصت و یکمین جلسه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن ضمن تبریک پیروزی سپاه پاسداران اظهار کرد: آنچه که مساله جدی ماست موضوع تمرکز بر قرآن است؛ تاکید می‌کنم در قرآن تمرکز کنیم و آن را اولویت دهیم.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش در یک سالی که گذشت در حوزه قرآن کارهای مهمی انجام داد؛ یکی از کارهای بسیار راهبردی مصوبه شورای انقلاب فرهنگی برای جذب نخبگان قرآنی در دانشگاه فرهنگیان است.

صحرایی بیان کرد: آموزش و پرورش برای مهر ۱۴۰۳ از بین قرآنی‌ها بدون آزمون، دانشجو معلم می‌گیرد بجز قرآنی‌ها فرهنگی‌ها، ورزشی‌ها و هنری‌ها نیز جذب دانشگاه می‌شوند اما تمرکز بر جذب حافظان و قاریان قرآن است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: سال گذشته سال ساماندهی مهدکودک‌ها بود سازمان تعلیم و تربیت کودک تأسیس شد تا این امر ساماندهی شوند.

وی تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت‌های موجود نیز مورد تاکید است؛ معاونت پرورشی و فرهنگی سازوکار بهره مندی از ظرفیت‌های مؤسسات قرآنی را برای برگزاری کلاس‌های روخوانی، تربیت حافظ و قاری قرآن همچنین انتقال مفاهیم فراهم کند.

صحرایی گفت: کارگروه‌های ۴ گانه کمیسیون آموزش عمومی قرآن حداقل ماهی یک بار جلسه برگزار کند تا فعالیت‌ها پیگیری شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره طرح اتقان تصریح کرد: طرح اتقان نیاز به پشتوانه دارد؛ آموزش و پرورش برای اجرای طرح‌های قرآنی باید همراهی شود اما همچنان آموزش و پرورش قربانی عدم توجه دستگاه‌هایی شده است که باید این موضوع رفع شود.

وی اظهار کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی برنامه اجرایی طرح اتقان را برای حداقل ۱۵ استان و برای ۵ استان در حال اجرا، با همکاری دانشگاه فرهنگیان و ۳ معاونت ابتدایی، پژوهش، توسعه و منابع تهیه کند اتقان باید به رتبه بندی وصل شود.

صحرایی افزود: دوره‌های تأمین مدرس قرآن در اولویت باشد زیرا بسیار مهم است. طرح مسطورا نیز از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم در حوزه حفظ موضوعی قرآن است آموزش و پرورش باید به جایی برسد که نیم میلیون نفر از معلمان در این طرح شرکت کنند.

به گفته وی تاکنون ۴۵۰ هزار نفر در طرح مسطورا شرکت کرده‌اند.

صحرایی اضافه کرد: دنبال ساختن مدرسه کنار مدرسه نباشیم، مدارس موجود را تقویت کنیم؛ این دیدگاه مقام معظم رهبری نیز است. درب مدارس به سوی مؤسسات قرآنی باز می‌شود تا سواد عمومی قرآن کشور تقویت شود.

کد خبر 6081266 علی قدمی

دیگر خبرها

  • دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو
  • آمار مخاطبان در نوروز و رمضان ۸ درصد افزایش داشته است
  • افزایش مخاطبان ویژه برنامه‌های رمضانی رسانه ملی
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دانشجو می پذیرد ؛ جزئیات و مهلت ثبت نام
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟