Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در نشت تخصصی با فرماندهان نواحی، معاونین و اقشار سپاه روح الله استان مرکزی با موضوع گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس:برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس با شعار محوری و راهبردی "ما قوی هستیم" تدوین شده اند و سیر برنامه‌ها از سوم خرداد ماه آغاز شده اند و تا پایان سال ادامه خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ کریمی افزود: استان مرکزی با وجود ۶۲۰۰ شهید ارزشمند و والامقام نقش بسیار بزرگی در دفاع مقدس ایفا کرده و به جهت اینکه در سالجاری یک بازخوانی از سیره شهدا در جامعه داشته باشیم کلیه برنامه‌ها با محوریت شهدا برگزار می‌شود.

او اضافه کرد:برگزاری برنامه‌ها با محوریت شهدا بدین شکل است که کلیه برنامه‌ها به نام یک شهید انجام می‌شوند و به طور مثال اگر پروژه و یا فعالیت محتوایی در سالجاری برگزار می‌شود مزین به نام یک شهید والامقام استان می‌باشد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: هر برنامه یک شهید در دستور کار قرار گرفته و اینکار باید علاوه بر اینکه متبرک به نام و عکس شهید باشد باید به سیره و زندگی شهید هم پرداخته شود که با این اقدام جامعه را با کلیه شهدای استان آشنا خواهیم ساخت.

او ادامه داد: شهید والاترین مقام و ارزش نزد خداوند است و لذا اگر فعالیتی مزین به نام شهید می‌شود باید به جایگاه ارزشمند شهید و سیره الگویی شهید نیز توجه شود و تنها به یک عکس بسنده نشود.

سرهنگ کریمی اظهار کرد: ستاد گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس در تمام شهرستان‌های استان مرکزی تشکیل شده و کلیه دبیران و اعضای ستاد باید به شکل هفتگی گزارشات فعالیت‌های انجام شده را به اداره کل حفظ آثار و دبیرخانه ستاد ارسال کنند.

او گفت: به دلیل اینکه هفته دفاع مقدس در برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است و چندین برنامه مهم در این هفته برگزار خواهند شد باید خود را برای این هفته بزرگ آماده‌تر کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: نامگذاری هفته دفاع مقدس امسال مبتنی بر محتوا محوری هستند و عناوین و محور برنامه‌های آن به شرح زیر هستند:

روز اول دوشنبه ۳۱ شهریور با عنوان اقتدار، ولایت مداری و همبستگی ملی با محور برنامه‌های نقش ولایت و رهبری در انسجام و وحدت ملی، نمایش اقتدار و نقش نیرو‌های مسلح در دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس

روز دوم سه شنبه ۱ مهر با عنوان جوانان، سربازان و دانش پژوهشی و با محور برنامه‌های توجه ویژه در حوزه علم و فناوری و ایجاد زمینه حضور جوانان در عرصه دانش پژوهی

روز سوم چهارشنبه دوم مهر با عنوان تولید ملی، آمادگی دفاعی و خودباوری و با محور برنامه‌های توجه به نقش متعهدانه متخصصین در جهش تولید، اهمیت به پدافند غیر عامل در مقابله با ترفند‌های دشمن

روز چهارم پنج شنبه سوم مهر با عنوان شهیدان، ایثارگران و فجرآفرینان و با محور برنامه‌های عطرافشانی و نثار گل به مزار شهدا، تجلیل از ایثارگران، آزادگان، جانبازان و مدافعان حرم و تکریم خانواده‌های معظم شهدا

روز پنجم جمعه چهارم مهر با عنوان معنویت، خانواده و سلامت و با محور برنامه‌های روز بزرگداشت شهدای سلامت و تجلیل از مدافعان سلامت، توجه به نقش خانواده و سبک زندگی دینی و حضور پرشور در نماز‌های جمعه

روز ششم شنبه پنجم مهر ماه با عنوان رزمندگان، پیشکسوتان، زنان اسوه‌های صبر و مقاومت و محور برنامه‌های تبیین حماسه عملیات ثامن الائمه (بزرگداشت شکست حصر آبادان) و تجلیل از ایثارگران و جهادگران

روز هفتم یکشنبه ششم مهرماه با عنوان بصیرت افزایی، دشمن شناسی و استکبار ستیزی با محور برنامه‌های توجه عموم به وحدت ملی و مذهبی با هدف بصیرت افزایی در مقابله با استکبار جهانی

روز هشتم دوشنبه هفتم مهر با عنوان فرماندهان، عزت مداران و حماسه آفرینان با محور برنامه‌های فرماندهان، اسوه‌های اخلاق، ایثار و شجاعت بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس

او در پایان گفت: به جهت اهمیت دفاع مقدس و جایگاه استان مرکزی در کشور نیاز است کلیه دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی نهایت همکاری را در باشکوه برگزار شدن برنامه‌ها نهایت تعامل و هم افزایی را داشته باشند.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس د استان مرکزی چهل سالگی دفاع مقدس رزمندگان استان مرکزی محور برنامه چهل سالگی دفاع مقدس دفاع مقدس کل حفظ آثار مهر با عنوان استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۵۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان یزد مکانی که گوشه‌ای از رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی را روایت می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: در این مرکز مناطق عملیاتی و حماسه آفرینی دلاورمردان ایران اسلامی در قالب ماکت و بازسازی صحنه به تصویر کشیده شده است.

سرهنگ زارع ادامه داد: این موزه در مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع و در ۴ بخش طراحی شده که تصاویر ۴ هزار شهید استان نیز روی آیینه خودنمایی می‌کند.

وی ادامه داد: این فضای مناسب فرصتی است تا نسل نوجوان و جوان جامعه با فداکاری و جانفشانی رزمندگان در دوران دفاع مقدس آشنا شوند و از آنها الگو بگیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای بازدید از این موزه می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصر‌ها نیز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ به این مرکز فرهنگی واقع خیابان شهید تیمسار فلاحی، جنب پارک آزادگان مراجعه کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • اردبیل| ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد
  • شهدای شاخص ارتش در مازندران
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی
  • پیکر رزمنده دوران دفاع مقدس فردا تشییع و خاکسپاری می‌شود