Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا حاجیان زاده دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که روز گذشته در جمع فرهنگیان داشتند، اظهار کرد: همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش سابقه طولانی دارد و سند همکاری هم در این مورد تثبیت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این سال‌ها برنامه‌های متفرقه و موردی اجرا کردیم، همچنین از سال گذشته موفق شدیم برنامه پنج ساله طراحی کنیم و به تصویب سند آموزش و پرورش برسانیم.

حاجیان زاده ادامه داد: ۵۵ برنامه زیر نظام سند تحول بنیادین را از بین ۳۰۰ برنامه زیرنظام احصا کردیم که با مشارکت حوزه علمیه تحقق یافت و سال گذشته اولین دوره اجرای آن بود.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش تصریح کرد: برنامه پنج ساله همکاری‌های عملیاتی با مشارکت حوزه‌های علمیه برای اجرای زیر نظام‌های سند تحول وارد دومین سال اجرا می‌شود که برای تحقق آن بستر تشکیلاتی و کار گروه تخصصی تنظیم کردیم.

کمیته همکاری استانی، مهم‌ترین قرارگاه فرهنگی و تربیتی

حاجیان زاده بیان کرد: کمیته همکاری استانی تشکیل شده است همچنین در شهرستان‌ها هم همین کمیته‌ها با ترکیب متناظر این کمیته‌ها فعال هستند این کمیته‌ها مهم‌ترین قرارگاه فرهنگی و تربیتی محسوب می‌شوند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش تصریح کرد: ۵ هزار نیرو در طرح «هجرت» داریم که در روستا‌ها به خدمت رسانی مشغول می‌شوند. این طرح می‌تواند تاثیرگذاری مثبتی داشته باشد چرا که اغلب به روحانیون اعتماد دارند همچنین وقت آزاد آن‌ها را می‌توان در قالب طرح خرید خدمات مورد بهره برداری قرار دهند.

جذب ۲ هزار روحانی در قالب نظام وظیفه

حاجیان زاده  تصریح کرد: امسال ۲ هزار روحانی در قالب نظام وظیفه جذب شدند که از ظرفیت آن‌ها در بخش‌های مختلف استفاده می‌شود. در شرایط فعلی که آموزش‌ها به طور مجازی است این نیرو‌ها در اختیار معاونت پرورشی قرار می‌گیرند.

او در پایان گفت: مشارکت در برنامه درسی در ۱۱ حوزه یاد دهی و یادگیری، شرکت ۵۴۰ هزار فرهنگی در دوره‌های ضمن خدمت که آخرین دوره آن نیمه شعبان برگزار شد و توجه به فرهنگ عفاف و حجاب از جمله اقداماتی است که بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است همچنین سیستم پاسخگویی به شبهات برای سال تحصیلی جدید در قالب تفاهم نامه‌های استانی و منطقه‌ای هماهنگ شده است.

بیشتر بخوانید

آموزش‌های سنتی در کشور جوابگو نیست

معلمان، جهادگران عرصه آموزش در بحران کرونا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش سند تحول بنیادین حوزه علمیه و آموزش و پرورش حاجیان زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۶۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

محسن زارعی در نشست ستاد امتحانات آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه به منظور برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک مراکز آزمون سطح کشور تا سال ۱۴۰۷ استاندارد می‌شوند، گفت: در راستای تحقق این هدف هم اکنون برنامه‌هایی در حال اجراست، اما برای اجرای کامل آن نیاز به فراهم شدن زیرساخت‌ها و تجهیزات مناسب هستیم.

وی اظهار کرد: تامین امنیت آزمون‌ها به ریاست وزارت کشور و از طریق شورای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها بسیار حائز اهمیت و مورد تاکید قرار دارد که این مهم با همکاری دستگاه‌های متولی و شورای تامین هم در سطح ملی و هم استانی و شهرستانی دنبال می‌شود.

زارعی تصریح کرد: امسال حدود ۱۰۰ عنوان آزمون برگزار خواهد شود که برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آنها، تقریبا یک ماه عوامل اجرایی درگیر برگزاری این آزمون‌ها خواهند بود.

معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برگزاری آزمون در شرایط مطلوب نتیجه مطلوبی برای دانش‌آموز به دنبال خواهد داشت، گفت: به منظور کیفیت‌بخشی به آزمون‌های نهایی وضعیت موجود باید کاملا بررسی و نقاط ضعف کاملا احصا شود که این مهم در دروس مختلف مورد توجه و مبنا و پایه تصمیم‌گیری‌ها قرار خواهد گرفت.  

زارعی با اشاره به پراکندگی استان کرمان بر همکاری استانداری در راستای تجهیز حوزه‌های امتحانی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان
  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • ۲۱ هزار نوآموز کردستانی در پایگاه‌های سنجش ارزیابی شدند
  • ضرورت آموزش حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • جزییات فصل اول سند جدید تحول قوه قضاییه اعلام شد