Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:41:22 GMT

پنج تحول بر پایه سند تحول بنیادین مدنظر است

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۶۷۷۵

پنج تحول بر پایه سند تحول بنیادین مدنظر است

به گزارش روز چهارشنبه وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در سی‌وچهارمین اجلاس مدیران و روسای کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت:  انتظار است نظام تعلیم و تربیت بتواند در برابر هجوم همه جانبه از سوی دشمن، عرصه تکنولوژی و تغییرات سریع بین نسلی پاسخ درخور و شایسته‌ای بدهد.

مدیران کل آمار دقیق وضعیت اسناد مدارس استان را ارائه دهند

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش نیز در میزگرد تخصصی آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی در این اجلاس گفت: همه مدیران کل موظفند آمار دقیقی از وضعیت اسناد مدارس استان بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم احمدی لاشکی افزود: در مسائل حقوقی مستندسازی بسیار مهم است. ۵۲ هزار و ۹۰۶ ملک ما از تعداد یک هزار و ۴۷۶ ملک آموزش‌وپرورش فاقد سند است. مدیران مدارس باید دنبال این مهم باشند که املاک آموزش‌وپرورش سنددار شود. امسال همه مدیران کل موظف هستند آمار دقیق وضعیت اسناد مدارس را بدهند. در حوزه دعاوی پرونده‌های زیادی داریم که سند نداریم و ضرر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در بحث حمایت‌های حقوقی در طرح تحولی و پالایش قوانین اجرا در راستای سند تحول اقدامات مهمی انجام ‌شده است. همچنین راجع به خرید خدمات هم مستندات قابل دفاعی آماده کرده‌ایم.

معاون حقوقی و امور مجلس راجع به هیات رسیدگی به تخلفات اداری گفت: ۴۳ رأی هیات بدوی داریم و معرفی اعضای هیات بدوی بر عهده دفتر رسیدگی به تخلفات است لذا باید در هیات‌های رسیدگی به تخلفات افرادی که دارای مقبولیت، تخصص و قدرت تحلیل هستند، انتخاب شوند.

وی در مورد پرونده‌های حقوقی آموزش‌وپرورش گفت: از سال۹۰ تا ۹۸ حدود ۳۵ صدم درصد پرونده‌های تخلفاتی داشتیم و بیش از ۹۵ درصد تخلفات انضباطی است و البته عمدتاً ناشی از عدم آگاهی نسبت به قانون است زیرا تعداد ۹۳ درصد محکومیت‌ها بازگشت پرونده و تکرار خطا نداشته است.

احمدی لاشکی در میزگرد تخصصی آموزش و پرورش و مجلس تاکید کرد: اکنون مجلس برنامه هفتم توسعه را می‌نویسد و باید تعامل داشته باشیم تا آموزش‌وپرورش در این برنامه مهم در نظر گرفته شود.

احمدی لاشکی با اشاره به اهمیت ارتقا نقش نمایندگان در برنامه‌ریزی‌های استانی گفت: نمایندگان مجلس در استان‌ها بیشترین و اثرگذارترین نقش را دارند لذا همسو کردن نمایندگان برای حل مسائل استانی و کاهش مطالبات پراکنده و افزایش قدرت چانه‌زنی آموزش‌وپرورش در برنامه‌و بودجه مدنظر است.

معاون حقوقی و امور مجلس با اشاره به آمار تذکرهای نمایندگان مجلس به وزیر آموزش‌و پرورش گفت: این تذکرها برای بهتر شدن امور بوده است که از ۱۱۳ تذکر نمایندگان مجلس ۴۹ مورد در موضوع حقوق معلمان، ۱۷ مورد استخدام‌ها،۱۳ مورد به شبکه شاد، ۴ مورد عزل و نصب مدیران، ۲ مورد سند ۲۰۳۰، ۳ مورد سندهای عمرانی و ۲ مورد راجع به سند تحول بود؛ بنابراین حجم عمده تذکرها جهت بهبود عملکرد آموزش‌وپرورش است.

برچسب‌ها مدارس وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی‌ میرزایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی مدارس وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی آموزش و پرورش آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۶۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تک ماده كمكی به آموزش‌وپرورش نخواهد کرد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امرایی، عضو كمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت عدالت مجلس در یک گفت‌وگوی رادیویی در مورد افزایش استفاده از تک ماده گفت: قبل‌تر ۲ عنوان نهایی و غیر نهایی برای فارغ‌التحصیلی تصویب شد كه اخیراً این ۲ عنوان نهایی و به ۴ درس اضافه شد.

امرایی در این باره افزود: آموزش‌وپرورش به جای اضافه كردن تک ماده باید به سمت عدالت آموزشی برود. اگر در استان‌ها شاهد همگنی در عدالت باشیم، نیازی به افزایش تك ماده نیست.

عضو كمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت عدالت یادآور شد: سال گذشته هشدار داده شد كه سؤالات امتحانات نهایی مانند كنكور شده كه در نهایت موجب افت نمرات معدل دانش‌آموزان شد كه امروز با افزایش تک ماده قصد جبران كیفیت بد سؤالات و عدالت آموزشی را دارند كه نه تنها کمک‌کننده نیست بلكه روش غلطی است.

امرایی همچنین با تأکید بر به كارگیری روش‌های اصولی توسط آموزش‌وپرورش برای دانش‌آموزان خاطرنشان كرد: افزایش تک ماده كمكی به دانش‌آموز و آموزش‌وپرورش نمی‌كند و تنها به تسریع در گرفتن دیپلم كمك می‌كند. به جای كاهش تک ماده‌ها، شاهد افزایش آن هستیم كه اصلاً روش منطقی نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • افزایش تک ماده كمكی به آموزش‌وپرورش نخواهد کرد