Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سینمای هند نیز همانند دیگر کشور‌ها با شیوع ویروس کرونا در گیشه ضرر کرد. در حال حاضر سالن‌های سینمای این کشور تعطیل هستند و هنوز بازگشایی نشده اند. زمزمه از سرگیری فعالیت سینما‌ها در این کشور از ماه آینده است.

در سال ۲۰۱۳ کشور هند بالاتر از کشور چین و همچنین هالیوود بیشترین تولید فیلم سالانه را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها در سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۶۰۰ پروژه سینمایی را تولید کرده بودند. سینمای کشور هند در سال ۲۰۱۵ هم توانست فروشی ۲ میلیارد دلاری داشته باشد و به سومین بازار پرفروش سینمای جهان تبدیل شود.

بیشتر بخوانید

 آمیتاب باچان به کرونا مبتلا شد

با این حال قبل از شیوع ویروس کرونا در ماه‌های ژانویه و فوریه، بالیوود همچنان پر رونق بود که در اینجا به فیلم‌های پرفروش این کشور در سال ۲۰۲۰ اشاره خواهیم کرد.

تانهاجی «Tanhaji: The Unsung Warrior»

این فیلم سینمایی که ستارگانی همچون اجی دیوگن، سیف علی خان و کاجول در آن نقش آفرینی می‌کنند، اکرانش در دهم ژانویه و پیش از شیوع کرونا در کشور هند آغاز شد. این فیلم که در ژانر بیوگرافی و تاریخی است، داستان یک امپراتور مغول را روایت می‌کند که قصد حمله هند و گسترش امپراتوری خود را دارد. این فیلم ۳۶۷ کرور معادل ۵۲ میلیون دلار در سینما‌ها فروش داشت.

باغی ۳ «Baaghi ۳»

باغی ۳، فیلمی در ژانر اکشن و مهیج است که توسط احمد خان کارگردانی شده است. این فیلم دنباله‌ای بر قسمت قبلی و سومین فیلم از مجموعه فیلم‌های «باغی» است. در خلاصه داستان فیلم آمده رونی که یک سرباز بسیار حرفه‌ای است زمانی که برادرش را می دزدند و به کشوری دیگر می برند برای نجات جان برادرش  به کشوری دیگر می‌رود. این فیلم ۱۳۷ کرور معادل ۱۹ میلیون دلار فروش داشته است.

خانه مقدس «Ala Vaikunthapurramloo»

این فیلم سینمایی ساخت بخش جنوبی هند و به زبان تلوگویی است و ستارگان آن الو ارجون و پوجا هگده هستند. داستان فیلم از این قرار است که یک کارمند که به رئیس خود حسودی می‌کند پسر تازه متولد شده خودش را جای پسر رئیسش که یک میلیونر است، جا می‌زند. این فیلم سینمایی ۲۶۹ کرور در گیشه جهانی فروش داشته که برابر با ۳۷ میلیون دلار است.

دادگاه «Darbar»

دربار یا دادگاه فیلمی هندی و محصول سال ۲۰۲۰ است و ستارگانی مثل راجینیکانت، نایانتارا، نیویتا توماس و سونیل شتی در آن بازی کرده اند. این فیلم تا کنون ۲۴۷ کرور معادل ۳۴ میلیون دلار فروخته که البته در مقایسه با بودجه سنگین آن در وضعیت ضرر دهی قرار دارد. داستان فیلم در مورد یک افسر پلیس است که مامور شده یک گانگستر خطرناک را به دام بیاندازد.

ضربه «Chhapaak»

در این فیلم بازیگرانی همچون دیپیکا پادوکونه، ویکرانت ماسی، آناند تیواری، پایال نایر، آنجانا ام کاشیاپ، پالاوی باترا و سانی گیل ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم سینمایی که ژانری زندگی نامه‌ای و درام دارد داستان قربانی یک اسیدپاشی را روایت می‌کند که به دادگاه می رود تا عدالت در حقش اجرا شود. فروش این فیلم بیش از ۷ میلیون دلار (۵۲ کرور) اعلام شده است.

فیلم‌های سینمایی «پانگا»، «جوانی جان من»، «سیلی» و «مالانگ» فیلم‌های دیگر سینمای این کشور هستند که فروش خوبی را در گیشه سال ۲۰۲۰ بالیوود رقم زده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای جهان فیلم سینمایی فیلم سینمایی میلیون دلار سال ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۷۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری دونالد ترامپ از اواخر سال ۲۰۲۰ بهبود یافته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی های جدید که توسط نیویورک تایمز و کالج سیئنا انجام شده، نشان می دهد دیدگاه ها نسبت به ریاست جمهوری دونالد ترامپ از اواخر سال 2020 به شکل چشمگیری بهبود یافته است.

براساس نتایج این نظرسنجی، رای دهندگان به طور کلی دیدگاه مثبت تری درباره دوران ریاست جمهوری ترامپ و نیز مدیریت اقتصاد و حفظ نظم و قانون دارند.

بر این اساس، حدود 48 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی، اظهار کردند ترامپ کشور را بهتر از زمانی که بر سر قدرت بود، ترک کرد در حالی که 46 درصد معتقدند این وضعیت بدتر شده است.

این در حالی است که در نظرسنجی انجام شده در اکتبر 2020، 39 درصد شرکت کنندگان اظهار کردند وضعیت آمریکا نسبت به 4 سال قبل بهتر شده در حالی که 54 درصد معتقد بودند وضعیت بدتر شده است.

براساس دیگر نتایج نظرسنجی جدید در مورد امور اقتصادی، از بین 64 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی، 44 درصد مدیریت امور اقتصادی در دوران ترامپ را قویا تایید و 20 درصد تا حدی تایید می کنند. اما در نظرسنجی انجام شده در سپتامبر 2020 ، 54 درصد در این مورد ترامپ را تایید می کردند.

علاوه بر این، میزان تایید عملکرد ترامپ در مورد حفظ نظم و قانون افزایش یافته به طوری که 51 درصد عملکرد ترامپ در این زمینه را تایید کردند. اما در نظرسنجی سپتامبر 2020 ، 43 درصد عملکرد وی در این زمینه را تایید می کردند.

براساس این نظرسنجی، آمریکایی ها اغلب دیدگاه مثبت تری نسبت به دوران تصدی روسای جمهور قبلی پس از ترک کاخ سفید داشته اند. براساس نتایج نظرسنجی گالوپ، میزان تایید عملکرد جورج دبلیو بوش رئیس جمهور سابق آمریکا امروزه 8 درصد بیشتر از زمانی است که کاخ سفید را ترک کرده است. همچنین میزان تایید عملکرد باراک اوباما رئیس جمهور سابق نیز امروز 15 درصد بیشتر از زمانی است که کاخ سفید را ترک کرده است.  

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 0/6 درصد در تازه ترین نظرسنجی های ملی نسبت به بایدن پیشتاز است.

درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شوددرخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرزاد موتمن :سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • فیلم جواد عزتی ۱۰۰ میلیاردی شد
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
  • رکوردشکنی تازه در سینمای ایران/«تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
  • به سینمای تازه‌ای نیاز داریم / باید امنیت پلتفرم ها بیشتر شود
  • سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
  • سینمایی اجتماعی به سرنوشت سینمای دفاع مقدس دچار نشود
  • فهرست جدید از ۳۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما