Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خضریان در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به سفر تعدادی از نمایندگان مجلس به حوزه‌های انتخابیه جنوب استان سیستان و بلوچستان، گفت: صبح امروز با جمعی از نمایندگان به دعوت معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار به این منطقه سفر کردیم. این سفر در ادامه سفرهای نظارتی است که جمعی از نمایندگان با هدف بررسی مسائل و مشکلات کشور  انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حاشیه‌نشینی شهرستان چابهار، افزود: اکثر مشکلات حاشیه‌نشینی محصول ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی است چرا که مردم این منطقه با وجود ظرفیت‌های متنوع اقتصادی با فقر و تنگدستی مواجه هستند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات مردم در شهرستان چابهار عدم رسیدگی و صدور مجوز برای صیادان بومی منطقه است که قرن‌ها به این کار مشغول هستند در حالی که مجوز صید صنعتی ترال برای برداشت هزار تن ماهی صادر می‌شود. با توجه به اینکه شغل عموم مردم ساحل نشین چابهار صیادی و ماهی‌گیری است، این موضوع را باید در مجلس از طریق سازمان شیلات و دیگر دستگاه‌های اجرایی پیگیری کنیم.
این نماینده مجلس تاکید کرد: در حال حاضر هم در اسکله بریس، جنوب شرقی‌ترین نقطه کشور و در نزدیکی پاکستان هستیم تا طی جلسه‌ای مشکلات موجود را با حضور کارشناسان و مدیران بحث کرده و نحوه و چگونگی رفع این معضل را پیگیری کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین تصریح کرد: روز جمعه نیز در جلسه با مسئولان اجرایی استان سیستان و بلوچستان، مشکلات مناطق مختلف بازدید شده، بررسی خواهد شد و برای برخی از آنها که در کوتاه مدت قابل حل و بر معیشت و رفاه مردم موثر است، تصمیم گیری می‌شود. مسائل و مشکلات میان مدت و بلند مدتی که با بی تدبیری مسئولان در سال‌های گذشته مانع استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی این منطقه شده نیز بررسی و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس افزود: در این سفر سید نظام الدین موسوی، احمد نادری ، مجتبی رضاخواه، روح الله ایزدخواه نمایندگان مردم تهران، عباس گلرو نماینده سمنان، جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت حضور داشتند. طبق برنامه ریزی قرار است فردا با دعوت آقای درخشان به حوزه انتخابیه ایرانشهر رفته و  مشکلات آنجا را از نزدیک بررسی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی حاشیه نشینی نماینده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۸۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعیدی نماینده مجلس: با این روش‌ها در خیابان ها نمی توانیم مردم را به آموزه های اسلام نزدیک کنیم / بعضی عزیزان در اینکه حال مردم را بد کنند تخصص دارند

نماینده چابهار از وضعیت فعلی کنترل حجاب در خیابان ها انتقاد کرد.

معین الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با عصر ایران در مورد اجرایی شدن طرح عفاف و حجاب، گفت:  حجاب و عفاف را یکی دانستن اشتباه است چه بسیار افرادی که از نظر ما حجاب لازم را ندارند ولی به لحاظ عفت و پاکدامنی کاملا با عفت هستند.

وی اظهار کرد: با این روش‌ها در خیابان ها نمی توانیم مردم را به آموزه های اسلام نزدیک کنیم. در بحث عفاف و حجاب باید به رویکرد امامین انقلاب رجوع کنیم. اخیرا هم دفتر مقام معظم رهبری به این روش و‌مدل تذکر دادند. 

 سعیدی تصریح کرد: کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است و حجاب هم واجب شرعی است. البته در کنار این واجب، واجب های مهم دیگری هم داریم که اثر رسوخشان را در سیستم اجرایی نمی بینیم. آیا واقعا این بانکداری ما اسلامی است؟ آیا کودکان کار،  تورم لجام گسیخته و کاهش ارزش پول ملی و نحیف شدن سفره های مردم  مهمتر از  بگیر و ببندهای بحث حجاب نیست.

سعیدی تصریح کرد: اقتصاد را مدیریت کردن مقداری تخصص و تدبیر می خواهد. به جای اینکه به اصل موضوع بچسبند و اقتصاد را مدیریت کنند آمدند وارد مواردی شدند که با این روش‌ها مطلقا به مطلوب نمی رسند. در بحث عفاف و حجاب باید نهادهای فرهنگی که میلیاردها تومان اعتبار می گیرند پاسخگو باشند که ما به اینجا نمی رسیدیم.  

وی خاطر نشان کرد:  این مدل رفتار در بحث حجاب هر روزی اجرایی می شد ایراد دارد ولی اینکه اجرای آن با روزی که اقتدار ملی ایران نشان داده شد کج سلیقگی محض بود. برخی وقتها بعضی عزیزان در اینکه حال مردم را بد کنند تخصص دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • سعیدی نماینده مجلس: با این روش‌ها در خیابان ها نمی توانیم مردم را به آموزه های اسلام نزدیک کنیم / بعضی عزیزان در اینکه حال مردم را بد کنند تخصص دارند
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • سعیدی، نماینده مجلس: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند
  • اژه‌ای: نمایندگان مجلس از مراکز و مراجع قضایی بازدید کنند
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم
  • ماجرای ۵ اخطار رهبری به مجلس انقلابی | نماینده‌ای داشتیم که به «مهسا امینی» فقط فحش نمی‌داد!
  • ملاقات عمومی استاندار چهارمحال و بختیاری با مردم
  • نماینده‌ای داشتیم که به مهسا امینی فقط فحش نمی‌داد