Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@18:30:47 GMT

ایجاد زنجیره ارزش از فولاد مبارکه تا کاشان

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۸۷۸۷

به گزارش اکوفارس به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور که امروز در آیین کلنگ زنی طرح های توسعه فولاد کاشان سخن می گفت، تصریح کرد: این شرکت ها، علاوه بر تولید به سرمایه گذاری در زیربناها ورود کرده اند که اجرای طرح جاده تربت حیدریه- خواف و اتوبان لامرد- پارسیان، نمونه بارز سرمایه گذاری در بخش زیربناها توسط شرکت های بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: اعتبار مورد نیاز ایجاد زیربناهای منطقه ویژه کاشان (زیرمجموعه ایمیدرو) را برای ورود سرمایه گذاران تامین می کنیم.

غریب پور یادآور شد: تاکنون فنس کشی 250 هکتار در این منطقه را انجام داده ایم. وی افزود: آب مورد نیاز این منطقه از پساب شهر کاشان تامین می شود.

وی همچنین درباره معادن کوچک کاشان گفت: ایمیدرو تامین مالی معادن کوچک و اکتشاف معادن منطقه کاشان را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه تاکید ما بر توسعه بنگاه های بزرگ است، افزود: سرمایه‌گذاری ها، مکمل زنجیره ارزش و سپس عاملی برای افزایش صادرات است. به گفته وی، مجموع افزایش سرمایه فولاد مبارکه پارسال و امسال به 20 هزار میلیارد تومان می رسد.

به گفته غریب پور، فولاد مبارکه علاوه بر نقش خود در محقق ساختن برنامه 55 میلیون تن، در 2 طرح فولادی هرمزگان و چابهار با ظرفیت هر کدام 10 میلیون تن با رویکرد صادراتی مشارکت می کند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت درباره فولاد کاشان گفت: طرح توسعه فولاد کاشان با صرف حدود 700 میلیارد تومان، بخشی از سرمایه گذاری این شرکت با افزایش سرمایه است.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح توسعه فولاد امیرکبیر کاشان، زنجیره ارزش از فولاد مبارکه تا کاشان ایجاد می شود.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت به طرح جامع فولاد اشاره کرد و اظهار داشت: در طرح جامع فولاد، درصدد رفتن به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده و تبدیل شمش به ورق و فولادهای آلیاژی هستیم.

به گفته غریب پور، نقش بخش معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص داخلی، 24 میلیارد دلار است که بیش از 12 میلیارد دلار آن مربوط به صنعت فولاد است.

افزایش ظرفیت های تولید

رییس هیات عامل ایمیدرو یادآور شد: اتفاقات عظیمی در صنعت فولاد همچون دستیابی به ظرفیت تولید کنسانتره از 57 میلیون به 62 میلیون تن، گندله سنگ آهن از47 میلیون به 54 میلیون تن ظرفیت فولاد از 37 به 42 میلیون تن در سال جاری، از جمله این تحولات است.

غریب پور گفت: ایران در سال گذشته، به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده جهان، 27 میلیون تن از این محصول تولید کرد و امسال پیش بینی می شود رقم تولید آهن اسفنجی به 29 میلیون تن افزایش یابد.

وی همچنین اظهار داشت: با اقدام ترکیبی، سال گذشته میزان صادرات فولاد 37 درصد افزایش یافت.

غریب پور به وضعیت کاهشی تولید فولاد در جهان اشاره کرد و اعلام کرد: در نیمه نخست سال 2020، میزان تولید ایران 10 درصد رشد یافت که بالاترین میزان رشد در دنیا بود.

وی ادامه داد: در برنامه سال 99، بومی سازی یکهزار قطعه در نظر گرفته شده است و برنامه ایمیدرو در حوزه بومی سازی، فعالیت بر روی ماشین سازی است.

غریب پور درباره توسعه در تولید آلومینیوم گفت: در بخش آلومینیوم، نزدیک به 70 درصد به میزان ظرفیت افزوده شد و طبق برنامه ریزی ها، ظرفیت تولید سالکو تا پایان امسال به 300 هزار تن می رسد.

پیشتازی ایمیدرو در جلوگیری از خام فروشی

وی همچنین به اقدامات جدید ایمیدرو اشاره کرد و اظهار داشت: افتتاح بازارچه سنگ های قیمتی از 7-8 ماه گذشته، حاکی از پیشتازی ایمیدرو در تحقق موضوع جلوگیری از خام فروشی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری درباره این صنعت است.

رییس هیات عامل ایمیدرو به اهمیت اکتشاف در برنامه ها و اقدامات ایمیدرو اشاره کرد و گفت: در بخش حفاری اکتشافی، برنامه یک میلیون حفاری را داریم که اقدامی چشمگیر است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سرمایه گذاری میلیون تن غریب پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۸۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور اتاق بازرگانی زنجان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو (2024 IRAN EXPO )

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: اتاق بازرگانی زنجان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو (2024 IRAN EXPO ) شرکت می‌کند.

صمد یوسفی‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: اتاق بازرگانی به‌عنوان کانون بخش‌خصوصی استان به‌منظور معرفی هر چه بهتر ظرفیت‌های اقتصادی و توانمندی‌های صادراتی زنجان، در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ) که با هدف ترویج الگوی توسعه زنجیره ارزش کسب‌وکارهای تولیدی و خدماتی و با محوریت طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی برگزار می‌شود، حضور پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ که روزهای هشتم الی دوازدهم اردیبهشت سال‌جاری با حضور مدیران ارشد، صنعتگران و تجار و بازرگانان خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

یوسفی‌اصل گفت: یکی از مهمترین فرصت‌های پیش‌روی فضای اقتصادی کشور است تا با عرضه کردن محصولات صادرات غیرنفتی و معرفی زنجیره‌های ارزش صادرات‌محور ضمن ارائه مستقیم ظرفیت‌ها و چالش‌ها، اهمیت حضور خود در نقشه تجارت جهانی را نمایان کند.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های تمرکز ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، تولیدات صنعتی، فرش دستبافت، صنایع دستی و گردشگری، دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی‌مهندسی و صنعت پتروشیمی است، اضافه کرد: اتاق بازرگانی زنجان نیز با اتکا بر رویکرد نمایشگاه، پیشبرد و ارتقای مبادلات تجاری کشور از طریق ارائه محصولات با کیفیت صادراتی و شناخت نیاز بازارهای جهانی، تلاش خواهد کرد با زبانی ساده و با الگوبرداری از ساختار اکسپوها، گذشته، حال و چشم‌اندازهای آینده ظرفیت‌های ذاتی و فضای اقتصادی استان را به نمایش بگذارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: اتاق بازرگانی زنجان در این نمایشگاه که بیش از دو هزار تاجر خارجی از آن بازدید می‌کنند، مساعی خود را متمرکز در معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، نمایش محصولات زنجیره‌های ارزش استان، معرفی سبد صادرات غیرنفتی استان، میزان تعامل با بخش خصوصی (G2B)، فرصت‌سازی برای تعاملات با بخش خصوصی (B2B)، امضای تفاهنامه‌های تجاری و مذاکرات تجاری خواهد کرد.

کد خبر 746839

دیگر خبرها

  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است
  • تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است
  • ارزش معاملات گواهی سپرده شمش طلا ایمیدرو؛ ۱۴۷ هزار میلیارد ریال
  • حضور اتاق بازرگانی زنجان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو (2024 IRAN EXPO )
  • ارزش معاملات گواهی سپرده شمش طلا ایمیدرو به ۱۴۷ هزار میلیارد ریال رسید
  • زنجیره ارزش فرش دستباف در کردستان ایجاد می‌شود
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین مددجویان کمیته‌امداد خراسان‌شمالی
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان میان مددجویان خراسان‌شمالی
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند