Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اعلام جزئیات بازگشایی مدارس این استان از ۱۵ شهریور، گفت: برخی نواقص شبکه شاد برطرف شده است و اینترنت برای دانش آموزانی که از این شبکه استفاده می کنند رایگان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اعتدادی در نشست خبری شامگاه _چهارشنبه ۱۲ شهریورماه_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مدارس استان اصفهان بر اساس تصمیم ملی از ۱۵ شهریور بازگشایی می‌شود، اظهار کرد: شیوه نامه بازگشایی مدارس در هفته‌های گذشته به همه واحدهای آموزشی ابلاغ شده است و مدیران مدارس چگونگی برگزاری کلاس‌های درس را در وضعیت زرد و قرمز به دانش آموزان و خانواده‌های آنها انتقال خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با ابراز امیدواری برای همکاری مردم و خانواده دانش آموزان در بازگشایی مدارس در شرایط خاص امسال، افزود: از مردم انتظار داریم که با واحدهای آموزشی و مدارس در این امر همکاری کنند تا سال خوبی را آغاز کنیم.

اعتدادی خاطرنشان کرد: امسال ابهاماتی وجود دارد و شرایط آسان نیست همانطور که به تعبیر بسیاری از مراجع بین المللی امسال آموزش در بحران را تجربه می‌کنیم و باید خود را با زیست بوم جدید سازگار کرده و آموزش را در شرایط کرونایی آغار کنیم.

وی به برگزاری جلسه با رؤسای آموزش و پرورش شهرستانهای استان اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز به همه رؤسای آموزش و پرورش تاکید کردیم که مدیران واحدهای آموزشی برنامه درسی شرایط زرد و قرمز را برای کاهش بار روانی و استرس موجود به خانواده دانش آموزان اعلام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها مدیران واحدهای آموزشی برنامه کلاسی در وضعیت زرد و قرمز را تا دو روز آینده به خانواده‌ها ابلاغ می‌کنند، گفت: جزئیات برنامه و حضور در کلاس درس از سوی آموزش و پرورش اعلام شده است اما تدریس دروس توسط مدیران مدارس و واحدهای اموزشی اعلام خواهد شد.

اعتدادی با بیان اینکه از یک سو حفظ سلامت دانش آموزان و از سوی دیگر موضوع برپایی آموزش برای آموزش و پرورش بسیار مهم است، تصریح کرد: نمی‌دانیم که بیماری کرونا تا چند وقت آینده ادامه داشته باشد اما توصیه ما این است که باید از دانش آموزان مراقبت کنیم و آموزش را تعطیل نکنیم.

وی گفت: چاقی، تنبلی و مسائل روانی از جمله معضلاتی است که در ماههای اخیر گریبانگیر دانش آموزان شده است و با توجه به شرایط موجود ادامه پیدا می‌کند از این رو باید برقراری برنامه آموزش را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار دهیم.

رفع مشکلات شبکه شاد و ارائه اینترنت رایگان به دانش آموزان و معلمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین به استمرار آموزش در فضای مجازی با حضور در برنامه شاد اشاره کرد و افزود: فردا ۱۱ آیتم جدید از این برنامه رونمایی می‌شود و برخی مشکلاتی که پیش تر در این شبکه وجود داشت رفع شده است.

وی ادامه داد: به دستور رئیس جمهور برای دانش آموزانی که از برنامه شاد استفاده می‌کنند اینترنت رایگان است و به همه دانش آموزان سیم کارت شاد ارائه خواهد شد و از این رو خانواده‌ها نگران هزینه اینترنت نباشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به بستری که برای آموزش از طریق فضای مجازی فراهم شده است، اظهار کرد: همه مدارس استان اصفهان امروز به شبکه ملی فناوری اطلاعات متصل هستند و همه روستاها و شهرهای ما براساس تفاهم دو وزارتخانه آموزش و پرورش و ارتباطات تحت پوشش قرار دارند.

اعتدادی خاطرنشان کرد: معلمان نیز می‌توانند برای اینکه هیچ گونه هزینه‌ای پرداخت نکنند برای ارائه آموزش از این اینترنت رایگان استفاده کنند.

وی درباره حضور معلمان در مدارس اظهار کرد: براساس شیوه نامه‌ای که به مدیران واحدهای اموزشی ابلاغ شده است تصمیم گیری برای حضور معلمان در شرایط قرمز با شورای مدارس و مدیران واحدهای آموزشی خواهد بود.

اعتدادی گفت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و تهویه هوا سه اصل اساسی است که باید در مدارس رعایت شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ممکن است نارسایی هایی وجود داشته باشد اما نباید در برابر یکدیگر موضع گیری کنیم، نواقص را اعلام کنید تا رفع شود. 

وی افزود: با وجود برخی نارسایی ها ولی از نظر دسترسی و پوشش اینترنت کمتر از کشورهای پیشرفته نیستیم درحال حاضر ۲۰، ۳۰ درصد از برخی کشورهای پیشرفته فاقد اینترنت است اما در  استان اصفهان همه مدارس در روستا و شهرستان اینترنت دارند.

کد خبر 442159

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش ویروس کرونا بازگشایی مدارس بازگشایی مدارس و کرونا اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان مدیران واحدهای بازگشایی مدارس واحدهای آموزشی دانش آموزان زرد و قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۸۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!

تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش نه صبح، اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مشخص شد.

دانش آموزان تا پایان ۲۸ اسفندماه باید به مدرسه می‌رفتند. اما بیشتر دانش آموزان از تاریخ ۲۶ اسفندماه به مدارس نرفتند و مدارس به صورت نیمه تعطیل بود.

بعد از تعطیلات نوروز دانش آموزان از تاریخ ۱۴ فروردین باید به مدرسه بروند و مدارس دایر است.

سیزده به در که همان روز طبیعت است مصادف است با روز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ و ۲۱ رمضان ۱۴۴۵ و تعطیل رسمی است. با توجه به اینکه برخی از دانش آموزان و اولیا در سفر هستند و در این فکر هستند که مدارس تعطیل می‌شود احتمال می‌رود که فردای این روز تعطیل باشد، اما طبق هر سال مدارس از روز ۱۴ فروردین به صورت حضوری باز است.

آیا دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟

تا این لحظه دولت هیچ تصمیمی برای تعطیل رسمی اعلام کردن این روز نگرفته است و مدارس و ادارات در روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ فعال هستند.

دیگر خبرها

  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • اسکان بیش از ۲ هزار خانوار در مدارس خراسان جنوبی
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • سازمان دانش آموزی یک مجموعه منظم، برنامه محور و منسجم در بُعد تربیتی و پرورشی است
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش