Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: شهرداری‌ها نقش موثری در توسعه ورزش همگانی دارند، برای کاهش کم تحرکی در جامعه باید همه دستگاه‌ها دست به کار شوند.

افشین ملایی، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی، درباره طرح «شهر فعال» در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: در حال حاضر تحرکی در جامعه به میزان 56 درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار بیانگر این است که سبک زندگی مردم سبک زندگی فعالی نیست و اقدامات انجام شده در حوزه ورزش همگانی اثربخشی لازم را نداشته است. بنابراین در آسیب شناسی انجام شده مشخص شد برای اینکه ما اقدامات موثری را در اصلاح سبک زندگی مردم داشته باشیم صرفا توجه به برگزاری رویدادهای ورزشی کفایت نکند و باید در حیطه‌های مختلف اقدامات موثری به شکل سیستمی انجام شود تا مجموع آنها باعث شود که کاهش کم تحرکی اتفاق بیفتد.

او ادامه داد: به‌طور مثال ما باید قوانینی را داشته باشیم که از فعالیت بدنی حمایت و آن را تسهیل کند. باید زیرساخت‌هایی را داشته باشیم که هر شهروند ایرانی با رعایت عدالت و بدون محدودیت‌ها به مکان مورد نظرش برای انجام ورزش دسترسی داشته باشد و همچنین رویدادهایی داشته باشیم که متناسب با نیازهای اقشار مختلف فرصت مشارکت را فراهم کند. بنابراین توسعه ورزش همگانی یک کار ملی است و نیاز به مشارکت همه اقشار دارد و همه عناصری که می توانند در حوزه های مختلف موثر واقع شوند.

ملایی افزود:  یکی از بخش‌هایی که در توسعه ورزش همگانی بسیار موثر است و نقش کلیدی دارد شهرداری‌ها هستند که با توسعه زیرساخت‌ها در شهرها زمینه توسعه فعالیت‌های ورزشی و همگانی را برای شهروندان خودشان فراهم می‌کنند. مسیرهای پیاده‌روی ایمن و مناسب مسیرهای دوچرخه‌سواری، پارک‌های ورزش و بوستان های ورزشی بخشی از زیرساخت هایی است که شهروندان برای مشارکت در فعالیت های ورزشی به آن نیاز دارند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در پایان گفت: با توجه این هدف پروژه‌ای را مطرح کردیم به نام شفا شهرهای فعال ایران در این پروژه با مشارکت کمیسیون کلانشهرهای کشور و مشارکت شهرداران کلانشهرها و بزرگ‌شهرها شورایی را فعال می‌کنیم که در این شورا سیاست‌گذاری‌های لازم برای بهبود وضعیت زیرساخت‌ها و فعالیت‌های ورزشی برای شهروندان اتفاق بیفتد و شهرداران با انگیزه مناسب وارد یک پروسه‌ای شوند تا بعد از مراحل مختلف اداری در کاندیداتوری تا نهایتا اخذ برندهای مختلف بتوانند برند شهر فعال را دریافت کنند. شهری که از فعالیت ورزشی همه اقشار متناسب با نیازهایشان حمایت کند و برای آنها برنامه داشته باشد. در روز یکشنبه آینده ما این شورای سیاستگذاری را با حضور شهرداران کلانشهرها و بزرگشهرهای کشور، وزیر محترم ورزش و جوانان، رئیس محترم کمیته ملی المپیک و سایر عزیزانی که در خدمت‌شان خواهیم بود افتتاح خواهیم کرد. پروژه شهر فعال را عملا با کاندیداتوری شهردار و شهرداری یزد در روز گذشته رسما کارش را آغاز کرده به شکل نمادین رونمایی خواهیم کرد و امیدوار هستیم این حرکت باعث شود یک اقدام زیربنایی و سیستمی در جهت حرکت شهرداران محترم به سمت طراحی و ساخت شهر فعال قلمداد بشود و ما بتوانیم خدمتی را در یک کارگروهی و در سطح ملی به شهروندان ارائه دهیم. 4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ورزش همگانی افشین ملایی توسعه ورزش همگانی داشته باشیم زیرساخت ها شهر فعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۹۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور منتخبان جامعه جوانان ورزشی در مناطق عملیاتی جنوب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین احدی مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه سفر به خوزستان و بازدید از مشهد شهدا، شلمچه گفت: خداوند را شاکریم با جمعی از منتخبین جامعه ورزش در مناطق عملیاتی جنوب حضور پیدا کنیم.

احدی افزود: امروز فضای معنوی را در شلمچه در منطقه عملیاتی کربلای پنج پشت سر گذاشتیم و همه نسل‌های ورزشی از پیشکسوتان ورزش و جوان‌ترها حضور داشتند.

وی همچنین گفت: همین پیوند نشان می‌دهد که جامعه ورزش در کنار ۳هزار شهید ورزش کشور که در دفاع از کشورمان جان خود را فدا کردند، خواهند ماند و برای پیشبرد اهداف انقلاب و اسلام از جان و شرفشان مایه می گذارند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حضور منتخبان جامعه جوانان ورزشی در مناطق عملیاتی جنوب
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • رشد بیماری های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است
  • ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش‌آموزی فعال است