Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@22:15:25 GMT

سد کلقان شهرستان بستان آباد به بهره‌برداری می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۹۹۲۲

سد کلقان شهرستان بستان آباد به بهره‌برداری می‌رسد

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از افتتاح سد کلقان در شهرستان بستان آباد با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس در روز پنجشنبه خبر داد.

یوسف غفارزاده با اعلام این خبر اظهار کرد: سد خاکی با هسته رسی کلقان در شهرستان بستان آباد با مخزنی به حجم 22 میلیون متر مکعب و حجم تنظیمی سالانه به میزان 24 میلیون متر مکعب به ارتفاع 65 متر و طول تاج 520 متر افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این سد آب شرب شهرستان‌های بستان آباد، چاراویماق و بیش از 100 روستای مسیر خطوط انتقال و آب خام تصفیه خانه شهرستان هشترود را در مجموع به حجم 10.5 میلیون متر مکعب در سال تأمین خواهد کرد.

مدیرعامل آب منطقه ای استان دیگر اهداف این سد را تأمین آب مصرفی صنایع شهرستان بستان آباد و تبریز به حجم 3.4 میلیون متر مکعب در سال، تأمین آب کشاورزی بهنگام 1100 هکتار از اراضی تراس رودخانه کلقان به حجم 7.2 میلیون متر مکعب در سال و تنظیم حقابه محیط زیست رودخانه به حجم 3.2 میلیون متر مکعب در سال برشمرد.

وی در خصوص اثرات اقتصادی- اجتماعی احداث این سد، گفت: این سد موجب مهار سیلاب‌های منطقه، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت و ایجاد مهاجرت معکوس، افزایش سطح بهداشت عمومی، بهبود شرایط اقتصادی ساکنان منطقه و افزایش تولید، امکان ایجاد مراکز تفریحی و گسترش صنعت گردشگری و جذب گردشگر در منطقه، رونق اقتصادی و احداث کارخانجات صنعتی در شهرک‌های صنعتی خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، این سد در فروردین ماه 1396، علی رغم عدم تکمیل، سیلاب قابل ملاحظه‌ای با دبی حدود 130 مترمکعب در ثانیه در منطقه را با آبگیری اولیه پیش از موعد کنترل نموده و موجب جلوگیری از خسارات احتمالی آن شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شرکت آب منطقه ای آذربايجان شرقي سد تامین آب منابع آبی بستان آباد میلیون متر مکعب در سال شهرستان بستان آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۹۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،این جلسه با حضور معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، مدیرامور آب و فاضلاب میاندوآب و مدیران دفاتر معاونت آب به منظور رسیدگی به مشکلات و بررسی و راهبری پروژه برگزار و در آن مشکلات پروژه‌های آبرسانی و قرارداد بهره برداری از تاسیسات بخش آب مهاباد مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
در این جلسه موارد مربوط به قرارداد‌های پیمانکاران بخش اجرایی پروژه‌ها و قرارداد‌های بهره برداری شهری و روستایی، چاه‌های دشت تقی آباد و بخشی از چاه‌های شهر میاندوآب، اصلاح شبکه فرسوده شهری، ترمیم مخزن قاریاغدی و مخزن ۲۹ هزار متر مکعبی تصفیه خانه تبریز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. 
در این جلسه همچنین با عنایت به اجرای پروژه مجتمع ۸۱ روستایی از محل محرومیت زدایی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و نیاز ضروری به ادامه و به نتیجه رساندن پروژه، موارد مربوطه بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب
  • مسدود شدن ۲۰۵ چاه غیرمجاز در مازندران
  • تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران
  • بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبر نوری شهرستان میامی
  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • ۱۵۰۰ حلقه چاه بدون پروانه در مازندران تعیین تکلیف شد
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر