Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، منابع دیپلماتیک از تلاش‌ها در اتحادیه عرب برای متقاعد کردن فلسطینی‌ها به انجام معامله قرن ترامپ خبر دادند.

این منابع افزودند کشور‌های عربی مانع از این شدند که فلسطین محکوم کردن اقدام عادی سازی اسرائیلی-اماراتی را مورد بحث قرار دهد. برخی کشور‌ها با تهدید فلسطینی‌ها از طریق اعمال نفوذ خود و حمایت کشور‌های ثروتمند به مقامات فلسطینی فشار وارد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع خاطر نشان کردند: در اتحادیه عرب نبرد سختی پشت پرده در جریان است. فلسطین وارد نبردی بر ضد تلاش‌ها به منظور ساکت کردن فلسطینی‌ها و منع آن‌ها از رد عادی سازی شده است.

منابع آگاه تاکید کردند: درخواست فلسطین برای نشست فوق العاده اتحادیه عرب به منظور اعلام رد عادی سازی امارات (با اسرائیل) به علت اعتراض بحرین رد شد. فلسطین قرار دادن بندی را در خصوص رد عادی سازی در حاشیه نشست عادی اتحادیه عرب که قرار است این ماه برگزار شود خواستار شده است، اما بحرین این درخواست فلسطین را رد کرد.

به گفته این منابع دیپلماتیک، بحرین، فلسطین را تهدید کرده است بندی را برای حمایت از عادی سازی و تشویق معامله قرن ارائه خواهد کرد. برخی کشور‌های عربی برای تاثیر بر تصمیم گیری فلسطینی‌ها و ملحق کردن آن‌ها به معامله قرن تلاش می‌کنند. هدف از این تلاشها، فتح بابی برای اسرائیل به منظور جولان دادن در پایتخت‌های عربی است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: اتحادیه عرب معامله قرن فلسطینی ها عادی سازی کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان

عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه تل‌آویو باید یک کودتای استراتژیک در منطقه انجام دهد، خواستار تسریع در عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان شد.

به گزارش ایسنا، «بنی گانتس» عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه در کنفرانس «فردا» مدعی شد این رژیم قدرت بالایی دارد و بزرگترین فاجعه‌ها را پشت سر کار گذاشته است اما اگر برای آینده برنامه‌ای نداشته باشد، این همه قدرت کافی نخواهد بود.

گانتس راجع به آینده غزه به روزنامه «یسرائیل هیوم» گفت جنبش حماس نباید در آینده بر غزه کنترل داشته باشد و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی آزادی عمل خود را در این منطقه حفظ کرده و آن را اعمال کند و مدیریت مدنی باید از طریق یک نهاد فلسطینی که بخشی از حماس نیست، انجام شود.

وی افزود: برای تامین آینده باید کودتای استراتژیک در منطقه انجام دهیم و تحرک سیاسی صورت گیرد و به دنبال عادی سازی روابط با عربستان، تقویت اتحاد میانه‌روها در منطقه و ایجاد یک جبهه متحد در برابر محور رادیکال باشیم و این مهم تر از هر اقدا دیگری است.

ابتدای ماه آوریل، یک مقام آمریکایی تایید کرد «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی این کشور، قرار است برای ادامه گفتگو با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان درباره توافق عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان به ریاض سفر کند.

یک مقام آمریکایی دیگر به «سی‌ان‌ان» گفت: «این توافق بالقوه، که برخی آن را دارای چالش‌های دشوار می‌دانند، شامل عناصر بسیاری از جمله توافق نظامی آمریکا با عربستان سعودی است که از توسعه برنامه هسته‌ای غیرنظامی آن حمایت کند».

همچنین آکسیوس گزارش داد سالیوان به عربستان سعودی سفر خواهد کرد و با شاهزاده محمد بن سلمان یک «توافق بزرگ» که شامل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و یک معاهده دفاعی است، گفتگو خواهد کرد.

شایان ذکر است که عربستان سعودی پیش از این تایید کرده بود که قبل از توقف تجاوزات خود، عقب نشینی از غزه و به رسمیت شناختن کشور فلسطین، هیچ رابطه‌ای با تل‌آویو نخواهد داشت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان
  • نبرد سنگین در النصیرات غزه/حملات راکتی سرایا القدس به سدیروت+فیلم
  • برگزای تظاهرات حامیان فلسطین در مکزیک
  • عربستان با حمله ایران مقابله کرد؟!
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
  • جزئیات پاسخ جنبش حماس به میانجی‌ها
  • تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه
  • تداوم حمله های هوایی رژیم صهیونیستی به غزه
  • عملیات ضد صهیونیستی در شمال رام الله
  • عملیات ضد صهیونیستی در شمال رام الله + فیلم