Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رضایی با اشاره به برگزاری محفل عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) به همت کانون فرهنگی هنری «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» شیراز، گفت: این مراسم همزمان با سیزدهمین روز از ماه محرم در مسجد «الرجاء» برگزار شد.

حجت الاسلام «حسین رضایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیرازگفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم برنامه های مختلفی در کانون فرهنگی هنری «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» در حال برگزاری است که ابن برنامه ها با سیاه پوش کردن مسجد و برگزاری آئین سیاه پوشیدن اعضای نوجوان کانون و علم گردانی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کانون فرهنگی هنری «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» شیراز با اشاره به اینکه مراسم سوگواری محرم از ابتدای ماه در مسجد برگزار شده است، خاطرنشان کرد: با حضور اعضای نوجوان و جوان کانون و همزمان با سیزدهمین روز از ماه محرم مراسم سوگواری شهادت حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفای ایشان در مسجد «الرجاء» شیراز برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه این مراسم به علت شیوع بیماری ویروس کرونا در فضای باز مسجد و با تعداد محدود و یک صد نفر از عزاداران حسینی برگزار شد، افزود: این محفل حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همراه بود و شرکت کنندگان نیز ملزم به استفاده از ماسک شدند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به برنامه های برگزار شده در این مراسم، یادآور شد: حجت الاسلام «حمیدرضا حدائق»، امام جماعت مسجد «الرجاء» شیراز در این مراسم به سخنرانی پیرامون نهضت عاشورا، عبرت های آن و پیام هایی که واقعه کربلا از جانفشانی سید و سالار شهیدان پرداخت و نوحه خوانی و سینه زنی نیز برگزار شد.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: محرم در فارس کرونا در فارس عزاداری محرم مراسم عزاداری عزاداری عزاداری امام حسین ع کانون های مساجد فارس شیراز شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی کانون فرهنگی هنری حجت الاسلام برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۰۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جشنواره بزرگ بیدمشک ارومیه  از پنجم فروردین  در محوطه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار می شود.

 

این جشنواره که از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برنامه‌ریزی شده و به میزبانی این سازمان ترتیب یافته است   با هدف برندسازی شهری محصولات فرعی بیدمشک شامل نقل و عرق این گیاه معطر و دارویی برگزار می‌شود.

برپایی غرفه‌های متنوع با موضوعات گردشگری، فرهنگی و هنری همچنین توجه ویژه به آئین عرق‌کشی بیدمشک از جمله تدارکات دیده شده به مناسبت این جشنواره است که شهروندان و مسافران نوروزی می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند و به صورت زنده شاهد عرق‌کشی بیدمشک باشند.

تمام غرفه‌های این جشنواره به صورت رایگان و در راستای حمایت از بانوان کارآفرین به بانوان فعال محلات فرهنگسراهای شهر اختصاص یافته است.

اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، نقاشی چهره کودکان، عکاسی با تم بیدمشک، مدیحه‌سرایی، مسابقه ارومیه‌شناسی، برنامه‌های فولکلوریک و آشیق‌خوانی، ایستگاه صلواتی و معرفی جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی و ارومیه از دیگر مواردی بود که در روز اول این جشنواره به آن توجه شده بود.

اختتامیه جشنواره بیدمشک ارومیه امشب به صورت ویژه هم‌زمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • پخت بیش از یک هزار غذای اطعام مهدوی در اندیمشکی 
  • مراسم احیای شب‌های قدر در بیش از ۱۵۰۰ مسجد خوزستان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • مراسم شب‌های قدر در مسجد جامع بندرعباس
  • ‌مراسم شب‌های قدر در حسینیه «ثارالله» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • جزئیات مراسم بزرگداشت زهرا شجاعی اعلام شد
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان