Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@19:58:38 GMT

علت قرمز شدن وضعیت قزوین چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۰۹۸۳

علت قرمز شدن وضعیت قزوین چیست؟

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، نهم اسفند بود که سر و کله اولین بیمار کرونایی در استان قزوین پیدا شد ، این را حبیبی جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین می گوید، بیماری که زندگی همه شهروندان را تحت تاثیر خود قرار داده است. این بیماری خیلی ها را بی کار کرد و سبک زندگی شهروندان را تغییر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه استان قزوین در یکی دو هفته اول در مقایسه با استانهای همجوار در وضعیت مطلوبی قرار داشت اما بخاطر قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و عبور مسافران از این استان ، مدیریت بیماری کرونا با چالش های جدی روبه رو بود.

به گفته لاری سخنگوی وزارت بهداشت ، پس از گذر از موج اول بیماری در استان قزوین، از خرداد ماه نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در استان مجدداً روند صعودی به خود گرفته است و علیرغم آنکه طی روزهای اخیر تا حدی از شدت این روند صعودی کاسته شده، ولی همچنان وضعیت بیماری در اغلب شهرستان های استان حساس و شکننده است.

لاری اضافه کرد: در حال حاضر شهرستان های قزوین و تاکستان در وضعیت قرمز و شهرستان بوئین زهرا در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.

*علت قرمز شدن وضعیت استان قزوین چیست؟

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، گفت : ارتباط با استان های با وضعیت قرمز دلیل اصلی وضعیت کرونایی در قزوین است .

جلال رحمانی با اشاره به اینکه استان قزوین در شاهراه پایتخت به سمت غرب قرار دارد افزود : وضعیت استان های گیلان ، زنجان ، البرز و همدان به مدت طولانی قرمز بوده و ارتباط با آنها و همچنین به دلیل نزدیکی قزوین به پایتخت و برخورد زیاد با این استان ، از دلایل اصلی قرمز ماندن وضعیت کرونا در قزوین است

* مبتلایان به کرونا از مرز هشت هزار و ۶۰۰ نفر گذشت

منوچهر حبیبی جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین می‌گوید: تا به امروز ۸ هزار و ۶۸۳ نفر در استان به کووید ۱۹ مبتلا که از این تعداد ۷ هزار و ۳۲۸ نفر، از بیمارستان مرخص شده اند.

حبیبی افزود: در حال حاضر ۳۳۴ بیمار با علایم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

*فوت بیش از ۵۰۰ بیمار کرونایی در استان قزوین

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیمارستان بوعلی سینا به عنوان مرکز اصلی درمان مبتلایان به کووید ۱۹، در نظر گرفته شده است و سایر بیمارستان‏های استان اعم از دولتی، تامین اجتماعی و خصوصی در صورتی که بیماری با تشخیصی به جز کووید ۱۹ بستری شود و حین درمان، بیماری کووید ۱۹ وی محرز شود، در مراکز مذکور و در بخشی مجزا و ایزوله بستری می‌شود.

به گفته رحمانی، تا کنون ۵۱۳ نفر در استان قزوین بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان با خته اند.

*چه افرادی در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند؟

همه افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند، ولی عوارض بیماری در برخی گروه‌های پر خطر مانند سالمندان، افرد دارای نقص سیستم ایمنی، بیماران دیابتی و افراد داری بیماری‌های زمینه‌ای شدید‌تر و احتمال بستری شدن آن‌ها زیاد است.

به گفته سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، قطرات تنفسی که توسط عطسه و سرفه بیماران تولید می‌شود یکی از عوامل اصلی انتشار این بیماری است.

به گفته رحمانی، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم و برخی از اصناف، بی توجهی به فاصله گذاری فیزیکی، استفاده نکردن از ماسک، تماس با مورد مثبت بیماری، حضور در مهمانی‌ها و تجمعات از عوامل دیگر انتشار کرونا است.

مثلث طلایی پیشگیری از ابتلا به کرونا

اگر چه هنوز واکسن قطعی برای درمان این بیماری تولید نشده است بهترین درمان توجه به مثلث طلایی است.

به گفته سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استفاده از ماسک هنگام خروج از خانه، رعایت فاصله حداقل یک و نیم متری از همدیگر و شست و شوی مداوم دست‌ها از ابتلا به این بیماری جلوگیری می‌کند.

گزارش از نسیم ثقفی

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا ویروس کرونا علوم پزشکی سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۰۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری

عضو هیئت مدیره انجمن اعصاب ایران با اشاره به کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر گفت: ایجاد فرکانس ۴۰ هرتز در مغز با استفاده از نور یا صدا می‌تواند منجر به پاک شدن پروتئین مضر منجر به ایجاد آلزایمر در مغز شود.

میرشهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیش‌بینی آلزایمر از تغییرات قدرت بینایی انسان اظهار کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، ۱۲ سال قبل از ابتلای افراد به بیماری آلزایمر، حساسیت بینایی آنها کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه ممکن است فرد بسیار زودتر از تغییرات حافظه، متوجه به وجود آمدن تغییراتی در بینایی خود شود، افزود: تغییرات بینایی از جمله کاهش توان تشخیص لبه‌ها، کاهش توان تشخیص طیف رنگ آبی از سبز و کاهش مهار کنترل حرکتی چشم در برابر عوامل حواس‌پرت‌کن، از جمله تغییراتی است که در بینایی افراد در معرض ابتلاء به آلزایمر بروز می‌کند.

عضو هیئت مدیره انجمن اعصاب ایران تصریح کرد: در صورتی که افراد متوجه وجود تغییر در بینایی خود شدند در نخستین گام باید به پزشک متخصص آسیب‌های چشم مراجعه کنند و در صورتی که بینایی آنها پس از معاینه توسط پزشک متخصص مشکلی نداشته باشد، می‌توانند با دیدن فیلم، تماشای تلویزیون یا خواندن کتاب، قدرت بینایی خود را تقویت کنند.

صفری با اشاره به راهکاری برای متوقف کردن بیماری آلزایمر در افراد درگیر با این بیماری ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده در خصوص بیماری آلزایمر، ایجاد فرکانس ۴۰ هرتز در مغز با استفاده از نور یا صدا می‌تواند منجر به پاک شدن پروتئین مضر منجر به ایجاد آلزایمر در مغز شود.

وی گفت: در واقع نور یا صدای دارای فرکانس ۴۰ هرتز می‌تواند با افزایش تخلیه glymphatic و افزایش کارکرد عروقی با افزایش ترشح vip از اینترنورون‌ها باعث پاک شدن آمیلوئید بتا از مغز مدل آلزایمری شود.

نوروفیزیولوژیست و عضو هیئت مدیره انجمن اعصاب ایران اضافه کرد: به منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری آلزایمر، استفاده از رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند مؤثر واقع شود و در مقابل، استرس و اضطراب دو عامل مهمی به شمار می‌رود که به سلول‌های ذخیره کننده حافظه مغز آسیب وارد می‌کند.

کد خبر 745623

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد