Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:29:48 GMT

۸ بیمارستان قزوین اخطاریه محیط زیستی دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۱۱۲۴

۸ بیمارستان قزوین اخطاریه محیط زیستی دریافت کردند

ایسنا/قزوین سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین اعلام کرد: هشت بیمارستان و مرکز درمانی قزوین به‌دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات محیط زیست و پروتکل‌های بهداشتی در خصوص مدیریت و کنترل پسماند بیمارستانی اخطاریه زیست‌محیطی دریافت کردند.

احمد زارعی اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص بیماری کرونا وحساسیت‌های لازم درخصوص این ویروس منحوس، با برنامه‌ریزی و برقراری تیم کارشناسی پایش، بازدید و بررسی بیمارستان‌های قزوین و نحوه مدیریت پسماند بیمارستان‌ها و مجتمع‌های بزرگ درمانی در دستور کار بوده و به‌صورت شبانه روزی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بی‌خطر سازی غیراصولی پسماندهای عفونی برخی بیمارستان‌ها و عدم مدیریت مناسب فاضلاب آن‌ها می‌تواند منشاء مهمی در انتقال بیماری‌های خطرناک باشد و به این جهت پایش و بازدید از بیمارستان‌ها امری ضروری و اولویت‌دار است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین همچنین گفت: در پایش‌های انجام شده عملکرد محیط زیستی بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مطب‌ها مورد بررسی قرار گرفت که در این خصوص وضعیت سیستم بی‌خطرسازی (اتوکلاو) پسماندهای عفونی این مراکز غیراصولی بوده که برای هشت واحد از بیمارستان‌ها اخطاریه زیست محیطی صادر و ابلاغ شده است.

بنابراعلام روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، زارعی در ادامه بیان کرد: برابر قانون، مسئولان تمامی بیمارستان‌ها موظف هستند نسبت به انجام آزمایش‌های دوره‌ای اقدام و نتایج آن را در قالب خوداظهاری در پایش به این اداره ارسال کنند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین در پایان هشدار داد: به استناد مواد ۱۱ و ۱۲ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، بیمارستان‌ها موظف هستند که نسبت به  تغییر فرآیند بی‌خطرسازی پسماندها بر اساس استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست اقدام کنند و در صورت عدم اقدام در مهلت اعطایی هرگونه پسماند بی‌خطر شده به روش شیمیایی، پسماند عفونی تلقی شده و بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به‌دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی پیگیری حقوقی و به طور قطع نسبت به برخورد قانونی با مجموعه اقدام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پسماند بیمارستانی حفاظت محیط زیست بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۱۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در پی بارش‌های خوب و سیلابی شدن رودخانه سیمینه‌رود، آبگیری تالاب «قره‌گُل» که جزو تالاب‌های فصلی این شهرستان به شمار می‌رود آغاز شده است و هم اکنون بیش از نود درصد آن آبگیری شده است تا از پرندگان مهاجر و بومی میزبانی کند.

 رحیم عبدالکریمی با بیان اینکه از سال گذشته تخصیص حقابه تالاب قره گل محقق شده است افزود: با آغاز احیای این تالاب فصلی در حال حاضر پرندگان آبزی و کنارآبزی مانند فلامینگو، چنگر، مرغابی کله سبز، کاکایی صورتی و خاکستری و پرستوی دریایی به آن وارد شده اند.

اهالی روستای قره گل بوکان نیز در کنار اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان، برای احیا و ماندگاری بیشتر این تالاب فصلی پای کار آمدند و  در این باره کمال بادی عضو شورای روستای قره گل از مشارکت اهالی روستا در ساماندهی و لایروبی و بهسازی کانال‌های ورودی آب از سیمینه رود به این تالاب خبر داد و گفت: این اقدام در سه مرحله اجرا شد.

تالاب قره گُل در ۴۰ کیلومتری جاده بوکان به میاندوآب و در مجاورت روستایی به همین نام این روز‌ها یکی از مقاصد طبیعت گردی علاقمندان محیط زیست و گردشگران است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان