Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@08:34:47 GMT

سند راهبردی آموزش و پرورش قم تدوین شد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۱۳۵۸

سند راهبردی آموزش و پرورش قم تدوین شد

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- معاون آموزش و پرورش استان قم از تدوین سند راهبردی این اداره کل با ۱۳۱ راهکار عملیاتی خبر داد. - اخبار استانها -

سید علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین در مدارس اظهار داشت: با توجه به دستور اکید و مطالبه گر مقام معظم رهبری درزمینهٔ اجرای موارد مندرج در سند تحول در اداره مدارس، بنا شد با ابلاغ برنامه مدونی که برگرفته از 23 هدف و 131 راهکار عملیاتی سند تحول بنیادین است کلیه فعالیت‌های ادارات و مدارس استان برگرفته از همین راهکارهای عملیاتی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان برنامه‌های مدون در راستای اجرای اهداف این سند تصریح کرد: تعداد 177 برنامه در قالب 603 فعالیت از موارد مندرج در سند تحول استخراج‌شده و بر اساس آن مدارس نیز با توجه به موقعیت و دوره تحصیلی و اقتضای خود، تدبیر و تعالی کلیه فعالیت‌های خود را در این چارچوب قرار می‌دهند.

معاون پژوهشی آموزش و پرورش استان قم استفاده هوشمند از فضای مجازی را یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین دانست و گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی استفاده غیراصولی و ناصحیح از فضای مجازی نیازمند برنامه‌ای هدفمند برای بهره‌مندی هوشمندانه از این فضا هستیم.

محمدی ایجاد سامانه شاد را رخدادی مهم برای جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی اعلام کرد و افزود: این سامانه با فوریت وزارت آموزش و پرورش و به‌کارگیری تیمی قوی از دانشگاه صنعتی شریف در شرایط بحرانی راه‌اندازی شد و با عنوان بهترین و کم‌خطرترین سامانه نسبت به پیام‌رسان‌های دیگر شناخته شد.

مدارس قم به صورت غیرحضوری بازگشایی می شوند/بیش از 85 درصد دانش آموزان استان به شبکه شاد دسترسی دارندبیش از 95 درصد هیئت های مذهبی قم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند186 واحد آموزشی در استان قم احداث و مقاوم سازی شده است

وی با اشاره به انتقاداتی که نسبت به مشکلات پیام‌رسان شاد وجود داشت خاطرنشان کرد: با آسیب‌شناسی که با همفکری و همکاری کادر فرهنگی صورت گرفت بسیاری از مشکلات و ضعف‌های برنامه شاد برطرف شد و روزبه‌روز شاهد کیفیت بهتر و امکانات بیشتر این برنامه خواهیم بود.

به گفته رئیس اداره حراست آموزش و پرورش استان قم، شبکه دانش‌آموزی شاد به‌منظور یکپارچه‌سازی و همسان‌سازی فعالیت‌های آموزش مجازی به وجود آمد تا معلمان و دانش آموزان مدارس ما با عضویت در آن از خدمات آموزشی یکسان، منسجم و کارآمدتری بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/453/ ت

R7854/P/S6,62/CT1 بیشتر بخوانید... روند ابتلا به کرونا در قم همچنان صعودی و نگران‌کننده است رعایت پروتکل‌های بهداشتی کارکنان ادارات قم ۹۳ درصد است مدارس قم به صورت غیرحضوری بازگشایی می شوند/بیش از ۸۵ درصد دانش آموزان استان به شبکه شاد دسترسی دارند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... روند ابتلا به کرونا در قم همچنان صعودی و نگران‌کننده است رعایت پروتکل‌های بهداشتی کارکنان ادارات قم ۹۳ درصد است مدارس قم به صورت غیرحضوری بازگشایی می شوند/بیش از ۸۵ درصد دانش آموزان استان به شبکه شاد دسترسی دارند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ شیراز در وضعیت هشدار؛ نگران بازگشایی مدارس هستیم ۲ انهدام بزرگ‌ترین شبکه جعل مدرک تحصیلی ‌/ شناسایی‌ هسته اصلی در وزارت علوم / متهمان برای وزارتخانه‌ها‌ ‌مدرک ‌جعل می‌کردند ۳ رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند/ مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند/ این سفرها مچ‌گیری نیست ۴ رئیس مجلس: پاسخ ‌آمریکایی‌ها را با کار جهادی می‌دهیم/ ‌دشمن را ناامید می‌کنیم ۵ امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند ۶ سخنگوی وزارت بهداشت: داروهای طب سنتی برای درمان کرونا مورد تایید نیست / اعلام پروتکل‌های سختگیرانه‌‌ ‌برای بازگشایی مدارس ۷ کهگیلویه و بویراحمد| پایان دو دهه انتظار؛ تقاطع غیر همسطح مهریان کلنگ زنی‌ می‌شود ۸ اختصاصی|نماینده جدید ولی‌فقیه در استان کردستان: شناخت کاملی از کردستان دارم / در مسیر تحقق فرمایشات حضرت آقا حرکت خواهم کرد مهمترین اخبار استانها فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با تسنیم: برای بازگشت مرزبانان گروگان‌ گرفته‌شده در تلاشیم / ادعای ‌افغانستانی‌ها ‌بی‌اساس بود‌ واکنش آیت‌الله اعرافی به هتک قرآن‌/ تمدن بشری ‌در پرتو قرآن جان ‌گرفت/ این حرکت ننگین برای مدعیان تمدن غربی ‌گران تمام‌ می‌شود سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: مطالبه ۵ هزار میلیارد تومانی فرهنگیان از دولت / پرداخت دیون موجب تورم نمی‌شود ادامه برخورد قاطع دستگاه قضایی ‌مفاسد اقتصادی / سرپرست سابق شهرداری ساری دستگیر شد مهمترین اخبار تسنیم واکنش آیت‌الله اعرافی به هتک قرآن‌/ تمدن بشری ‌در پرتو قرآن جان ‌گرفت/ این حرکت ننگین برای مدعیان تمدن غربی ‌گران تمام‌ می‌شود قول نوبخت برای تکمیل ۹ماهه پروژه ۲هزارواحدی ‌مسکن ‌محرومان عراق| ائتلاف فتح: هیچ‌گونه تعلل در اخراج آمریکایی‌ها از کشور را نمی‌پذیریم فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با تسنیم: برای بازگشت مرزبانان گروگان‌ گرفته‌شده در تلاشیم / ادعای ‌افغانستانی‌ها ‌بی‌اساس بود‌ لبنان| تأکید شیخ نعیم قاسم بر محافظت از استقلال و منافع ملی برای نجات کشور درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان استان قم سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد

رئیس منطقه آموزش و پرورش تبادکان مشهد گفت: ۲۷ مدرسه در منطقه «تبادکان» شهرستان مشهد به عنوان وسیع‌ترین منطقه آموزش و پرورش کشور طی مدت ۶ ماه ساخته و افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی فرمانداری مشهد، محمدحسین عبداللهی در آئین افتتاح مدرسه دو کلاسه روستای شاهین قلعه در بخش مرکزی مشهد اظهار کرد: وسیع‌ترین منطقه آموزش و پرورش کشور با ۱۵۱ هزار دانش‌آموز در روستاهای بخش مرکزی و مناطق شهری ۲، ۳، ۴، ۵، ۱۰ و ۱۲ در مناطق پیرامونی و حاشیه‌نشین کلانشهر مشهد خدمات آموزشی می‌دهد.

وی ادامه داد: از ۱۰ آبان سال گذشته تا امروز، یعنی در مدت حدود ۶ ماه، ۲۷ مدرسه کوچک و بزرگ با ۲۱۸ کلاس درس با اعتبارات دولتی و کمک‌های خیران و با ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه ساخته شده است.

رئیس منطقه آموزش و پرورش تبادکان مشهد ضمن تجلیل از کمک خیران در ساخت مدارس اظهار کرد: همچنین یک استخر، سالن ورزشی و چند زمین چمن در آستانه افتتاح در منطقه تبادکان قرار دارند که به زودی این طرح‌های ورزشی نیز به بهره‌برداری می‌رسند.

همچنین محسن داوری، فرماندار مشهد در ادامه این مراسم گفت: در ساخت مدارس به خصوص در مناطق کم‌برخوردار، خیران به شکل گسترده پای کار آمده‌اند.

وی افزود: ممکن است در برخی موارد میزان کمک خیران برای ساخت یک مدرسه کم باشد، اما این مسئله دارای اهمیت نیست، چرا که مهم برکت کمک‌های خیران است.

داوری ادامه داد: ساخت مدارس خیرساز با برکت است، چرا که سرعت اجرای طرح در این گونه موارد بیشتر است و از طرفی مردم به واسطه اینکه مدرسه وقف و خیرساز است در مراقبت از آن توجه بیشتری می‌کنند.

کد خبر 747327

دیگر خبرها

  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود
  • ۲۸ هزار نفر در مدارس ابتدایی کشور به کارگیری می‌شوند
  • ۲۸ هزار نفر نیروی جدید در مدارس ابتدایی بکارگیری می شود
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است