Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری ایلام از تمهیدات اندیشیده شده به جهت برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه جنوبی استان خبر داد. - اخبار استانها -

محمد نوذری در گفت‌ وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: تمهیدات لازم به جهت برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه جنوبی استان اندیشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری ایلام گفت: تمام تمهیدات اندیشیده شده برای مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ایلام برای مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه جنوبی استان که شامل شهرستان‌های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره است به‌دقت و صحت به اجرا درمی‌آید.

21 شهریور برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در «میانه»؛ تبلیغات فقط در فضای مجازی و صداوسیمااستان سمنان همواره از استان‌های ممتاز در صحنه انتخابات بوده استافزایش مشارکت مردم در انتخابات باید یکی از مسائل مورد توجه دست اندرکاران امر انتخابات باشد

نوذری، به اقتدار، صحت و سلامت و امنیت برگزاری انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی در استان ایلام اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های مسئول اعم از اجرا و نظارت برانند تا انتخاباتی پرشور و منطبق بارأی و نظر مردم در اوج امنیت و اقتدار را به انجام رسانند.

وی به شرایط متفاوت انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: متفاوت بودن این مرحله از انتخابات نیز که تحت تأثیر شیوع کرونا ویروس قرار دارد تجربه جدیدی است که تمهیدات لازم برای آن به کار گرفته می‌شود.

نوذری از تمهیدات در نظر گرفته‌شده با توجه به شرایط متفاوت انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی به تبلیغات کاندیدا در فضای مجازی اشاره و یادآور شد: نامزدهای انتخاباتی در این مرحله از انتخابات از داشتن ستاد انتخاباتی در فضای واقعی منع و تمام امور تبلیغی و ستادی آنان الزاماً باید در فضای مجازی باشد.

وی امکان جدیدی که در این مرحله از انتخابات به نامزدهای انتخاباتی داده‌شده است را یادآور و گفت: بر اساس تمهیدات انجام‌شده، فیلم و گفت‌وگویی از 2 نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه جنوب استان ایلام تهیه‌شده که قرار است در سه نوبت از صداوسیما پخش شود و علاوه بر این، نامزدها می‌توانند از فضای مجازی نیز برای امر تبلیغات استفاده کنند.

نوذری در ادامه به نامزدها و طرفداران آنان توصیه و تأکید داشت که؛ پرهیز از ایجاد هیجانات قومی و قبیله‌ای، رعایت اخلاق و انصاف در فضای مجازی و تبلیغی له یا علیه نامزدهای انتخاباتی را موردتوجه قرار دهند و با اطمینان به این نکته واقف باشند که تمام فعالیت‌ها به ریز تحت نظر مقامات مسئول قرار دارد.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری ایلام به تمهیدات اندیشیده شده به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه جنوب استان اشاره و ادغان داشت: افزایش تعداد شعبه‌ها، فراهم کردن استقرار صندوق‌ها در فضای باز و الزام مجریان به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و فراهم کردن ملزومات بهداشتی در صندوق‌ها ازجمله این اقدامات پیشگیرانه است.

انتهای پیام/180/ ت

 

R7718/P/S6,52/CT1 بیشتر بخوانید... افزایش مشارکت مردم در انتخابات باید یکی از مسائل مورد توجه دست اندرکاران امر انتخابات باشد تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات از پنجشنبه ۱۳ شهریور شروع می‌شود ۲۱ شهریور برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در «میانه»؛ تبلیغات فقط در فضای مجازی و صداوسیما قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... افزایش مشارکت مردم در انتخابات باید یکی از مسائل مورد توجه دست اندرکاران امر انتخابات باشد تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات از پنجشنبه ۱۳ شهریور شروع می‌شود ۲۱ شهریور برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در «میانه»؛ تبلیغات فقط در فضای مجازی و صداوسیما پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ شیراز در وضعیت هشدار؛ نگران بازگشایی مدارس هستیم ۲ انهدام بزرگ‌ترین شبکه جعل مدرک تحصیلی ‌/ شناسایی‌ هسته اصلی در وزارت علوم / متهمان برای وزارتخانه‌ها‌ ‌مدرک ‌جعل می‌کردند ۳ رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند/ مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند/ این سفرها مچ‌گیری نیست ۴ رئیس مجلس: پاسخ ‌آمریکایی‌ها را با کار جهادی می‌دهیم/ ‌دشمن را ناامید می‌کنیم ۵ امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند ۶ سخنگوی وزارت بهداشت: داروهای طب سنتی برای درمان کرونا مورد تایید نیست / اعلام پروتکل‌های سختگیرانه‌‌ ‌برای بازگشایی مدارس ۷ کهگیلویه و بویراحمد| پایان دو دهه انتظار؛ تقاطع غیر همسطح مهریان کلنگ زنی‌ می‌شود ۸ اختصاصی|نماینده جدید ولی‌فقیه در استان کردستان: شناخت کاملی از کردستان دارم / در مسیر تحقق فرمایشات حضرت آقا حرکت خواهم کرد مهمترین اخبار استانها فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با تسنیم: برای بازگشت مرزبانان گروگان‌ گرفته‌شده در تلاشیم / ادعای ‌افغانستانی‌ها ‌بی‌اساس بود‌ واکنش آیت‌الله اعرافی به هتک قرآن‌/ تمدن بشری ‌در پرتو قرآن جان ‌گرفت/ این حرکت ننگین برای مدعیان تمدن غربی ‌گران تمام‌ می‌شود سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: مطالبه ۵ هزار میلیارد تومانی فرهنگیان از دولت / پرداخت دیون موجب تورم نمی‌شود ادامه برخورد قاطع دستگاه قضایی ‌مفاسد اقتصادی / سرپرست سابق شهرداری ساری دستگیر شد مهمترین اخبار تسنیم واکنش آیت‌الله اعرافی به هتک قرآن‌/ تمدن بشری ‌در پرتو قرآن جان ‌گرفت/ این حرکت ننگین برای مدعیان تمدن غربی ‌گران تمام‌ می‌شود قول نوبخت برای تکمیل ۹ماهه پروژه ۲هزارواحدی ‌مسکن ‌محرومان عراق| ائتلاف فتح: هیچ‌گونه تعلل در اخراج آمریکایی‌ها از کشور را نمی‌پذیریم فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با تسنیم: برای بازگشت مرزبانان گروگان‌ گرفته‌شده در تلاشیم / ادعای ‌افغانستانی‌ها ‌بی‌اساس بود‌ لبنان| تأکید شیخ نعیم قاسم بر محافظت از استقلال و منافع ملی برای نجات کشور درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی برگزاری انتخابات فضای مجازی اندیشیده شده دوم انتخابات دوم مجلس دور دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت به ایستگاه پایانی می‌رسد و پرونده آن با انتخاب ۴۵ نماینده باقی‌مانده و مشخص شدن تکلیف همه ۲۹۰ کرسی بهارستان بسته می‌شود تا از ۷ خرداد شاهد آغاز به کار مجلس جدید باشیم.

گرچه به طور معمول دور دوم انتخابات مجلس شور و حرارت مرحله نخست را ندارد، اما از آن‌جا که تعیین سرنوشت اکثر منتخبان تهران در مجلس آینده به دور دوم گره خورده، این‌بار به احتمال زیاد دور دوم متفاوتی را تجربه خواهیم کرد. در این راستا احزاب و تشکل‌هایی که نامزدهایشان به دور دوم راه یافته‌اند تکاپوی محسوسی برای تصاحب کرسی‌های باقیمانده بهارستان دارند.

وحدت پایداری و شورای ائتلاف در مرحله دوم انتخابات

در این میان شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در دور دوم ۱۳ گزینه در تهران دارد که برای کسب سهمیه‌های باقیمانده این شهر رقابتی جدی با نامزد‌های سایر لیست‌ها خواهند داشت.

با این‌حال امیرابراهیم رسولی سخنگوی این شورا در گفتگو با ایرنا از ارائه لیست کامل ۱۶ نفره برای دور دوم خبر داد و تأکید کرد: شورای ائتلاف به هیچ عنوان لیست ناقص نمی‌دهد و از نامزد‌هایی که در دور دوم حضور دارند به یک لیست ۱۶ نفره می‌رسیم. بر همین اساس جلسات این شورا با نامزد‌های مرتبط با این جریان در حال برگزاری است، و با توجه به سوابق و عملکرد آنها، فهرست را نهایی می‌کنیم و هرچه مردم تصمیم بگیرند برای ما قابل احترام است.

او هم‌چنین با تأیید تداوم هماهنگی و وحدت شورای ائتلاف با جبهه پایداری برای دور دوم انتخابات، می‌گوید:، چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، با دیگر گزینه‌ها نیز رایزنی خواهیم داشت تا در مورد ۳ نفر باقی‌مانده به جمع‌بندی برسیم.

جبهه پایداری هم از تمایل خود برای حفظ وحدت با شورای ائتلاف خبر داد. مجید متقی‌فر سخنگوی این تشکل سیاسی ضمن بیان این مطلب، می‌گوید: تلاش ما این است که همان فضای وحدت با شورای ائتلاف که در دور اول وجود داشت را ادامه بدهیم و بعید است که وحدت دور اول در این دور، بهم بخورد.

ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی موسوم به اُمناء که در آستانه انتخابات ۱۱ اسفند برای نخستین بار اعلام موجودیت کرد نیز دیگر تشکلی است که تعدادی از نامزد‌های آن به دور دوم راه یافته‌اند.

اُمناء در دور اول انتخابات تنها در تهران لیست ارائه داد که از میان ۳۰ گزینه معرفی شده توسط این تشکل، ۷ نفر موفق به کسب آراء لازم برای جلوس بر کرسی‌های بهارستان شدند، که البته این افراد گزینه‌های اختصاصی امناء نبودند و تقریبا در لیست‌های دیگر ـ شانا و صبح ایران ـ هم حضور داشتند.

تصمیم امناء برای انتخابات ۲۱ اردیبهشت چیست؟

امناء در دور اول انتخابات در شهرستان‌ها رسما از گزینه‌ای حمایت نکرد، اما از آن‌جا که جبهه شریان یکی از تشکل‌هایی است که ائتلاف امناء را شکل داده‌اند بنابراین گزینه‌هایی را که با حمایت شریان به مجلس راه یافته‌اند می‌توان هم‌سو با امناء نیز به حساب آورد.

ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی برای دور دوم هم برنامه دارد و میدان رقابت را خالی نکرده است. در این راستا محمد رضا میرشمسی رئیس هیأت اجرایی امناء در گفتگو با خبرنگار ایرنا، برنامه‌های انتخاباتی تشکل متبوعش در تهران برای دور دوم را تشریح کرد و گفت: ما از بین افرادی که در دور اول انتخاب نشدند افراد خودمان را معرفی خواهیم کرد. اما از آنجا که برخی افراد لیست قبل در جمع ۳۲ نفر نیستند، از این‌رو باید افراد دیگری را جایگزین آنها کنیم که در حال بررسی این مورد هستیم. 

سید نظام‌الدین موسوی دبیر شورای مرکزی این ائتلاف نیز با اشاره به این‌که ۱۵ نامزد امناء که در لیست مرحله اول بودند توانستند وارد رقابت انتخابات مرحله دوم شوند، گفته بود: تلاش ما این است که از این ۱۵ نفر حمایت کنیم مگر آنکه به جمع‌بندی جدیدی برسیم.

وی هم‌چنین اعلام کرد: تاکنون مذاکره‌ای با جبهه صبح ایران برای ائتلاف در مرحله دوم انتخابات نداشته‌ایم، و تلاش ما این است که قبل از شروع تبلیغات مرحله دوم لیست قطعی امناء منتشر شود لذا احتمالا این لیست تا اواسط اردیبهشت‌ماه اعلام خواهد شد.

از فهرست مشترک جامعه مدرسین تا رونمایی از فهرست وفاداران انقلاب

جامعه اسلامی مهندسین هم از معرکه دور دوم انتخابات دور نمانده و به‌رغم آن‌که دبیرکل آن با وجود تغییر حوزه انتخابیه هم توفیقی در کسب رأی مردم نداشت، اما بنا دارد در دور دوم انتخابات خودی نشان بدهد و با ارائه لیست نام خود را در جرگه بازیگران این عرصه ثبت کند.

در این زمینه قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین در گفتگو با ایرنا، در مورد موضع این تشکل در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به نقل از محمدرضا باهنر گفت: ما برای دور دوم انتخابات بررسی‌ها و مشورت‌هایمان را انجام داده‌ایم و تقریبا فهرستی را از بین ۳۲ نفری که به مرحله دوم رفتند انتخاب کرده‌ایم که احتمالا تا چند روز آینده در رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.

به این ترتیب ظاهرا جامعه اسلامی مهندسین فهرستی متشکل از گزینه‌های شانا و امناء و درواقع مشترک با آنها ارائه خواهد کرد.

جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت از فهرست انتخاباتی خود رونمایی کرد؛ شعار این فهرست، "انقلابی، کارآمد و مردمی" است. علاوه بر وفاداران، جبهه صبح ایران هم از بازیگران فعال در مرحله دوم انتخابات محسوب می‌شود.

ابوالفضل ظهره‌وند عضو فهرست جبهه صبح ایران هم در گفتگو با ایرنا از ارائه فهرست توسط این جبهه خبر داد و گفت: علاوه بر این تشکل سه تشکل دیگر هم فهرست خود را منتشر می‌کنند. 

شورای وحدت اصول‌گرایان نیز که در دور اول انتخابات حضور فعالی داشت و اولین تشکلی از جریان اصول‌گرا بود که لیست مستقلی برای انتخابات ۱۱ اسفند ارائه کرد، اعلام کرده: برای دور دوم انتخابات نیز گزینه‌های مدنظرش را به مردم معرفی خواهد کرد و بنا دارد وحدت رویه‌ای میان نمایندگان منتخب ایجاد کند که درنهایت بتواند فراکسیون وحدت را به منظور رسیدگی به اولویت‌های کشور در سه حوزه مدیریت، قانونگذاری و نظارت در مجلس شورای اسلامی شکل دهند و گرهی از مشکلات مردم بگشایند.

دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس

علی کیهانیان عضو هیأت عالی شورای وحدت اصولگرایان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: علاوه بر تهران در حوزه‌های انتخابیه‌ای که به دور دوم کشیده شده هم در حال تنظیم لیست و فهرست کاندیدا‌های مورد حمایت خود هستیم. 

حزب موتلفه اسلامی که از احزاب قدیمی اصولگرا ـ در طیف سنتی‌های اصولگرا ـ شناخته می‌شود می‌خواهد از گزینه‌های مورد نظر خود در آوردگاه ۲۱ اردیبهشت ماه حمایت کند.

حمیدرضا ترقی قائم مقام دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در حاشیه نشست منتخبین دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حزب مؤتلفه تحت عنوان «اولویت‌های مجلس تحول و تکامل» به خبرنگار ایرنا گفت: از بین کسانی که به دور دوم راه یافته‌اند افرادی را که از نظر فکری مواضع‌شان مورد تایید ماست انتخاب و به زودی اعلام می‌کنیم. در مورد کلیات این شاخص‌ها به نتیجه رسیده‌ایم.

پیام انتخاباتی حزب اصلاح‌طلب اعتماد ملی به کاندیدا‌ها

تحرکات انتخاباتی فقط محدود به اصولگرایان نمی‌شود، بلکه تعدادی از بازیگران سیاسی اصلاح‌طلب هم برای انتخابات دور خیز برداشته‌اند که در این راستا می‌توان به حزب اصلاح‌طلب اعتماد ملی اشاره کرد.

اعتماد ملی اعلام کرده با توجه به آن‌که هنوز ۴۵ نماینده مجلس آینده مشخصا نشده‌اند، از هر کدام از آنها که گرایش اصلاح‌طلبی یا متمایل به اصلاح‌طلبان باشند حمایت خواهد کرد.

محمدصادق جوادی‌حصار سخنگوی اعتماد ملی در این‌باره به خبرنگار ایرنا گفت: در تهران گزینه نزدیک به اصلاحات به دور دوم راه نیافته، اما برای مراکز استان‌ها هر استان یا شهرستانی که نیروی اصلاح‌طلب یا متمایل به اصلاح‌طلبان در آنجا وجود داشته باشد و تقاضای کتبی بدهد که در لیست ما قرار بگیرد از آنها حمایت کنیم.

به این ترتیب به نظر می‌رسد دور دوم انتخابات به‌ویژه در حوزه انتخابیه تهران حساسیت و هیجان خاصی داشته باشد.

به هر حال باید منتظر ۲۱ اردیبهشت بمانیم و ببینیم درنهایت مردم چه تصمیمی خواهند گرفت و بعد از انتخاب ۴۵ نماینده باقی‌مانده ترکیب مجلس آینده به چه صورت خواهد بود؟

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری اندیشیده شده است
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق كشور اندیشیده شده است
  • اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور
  • تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور در مناطق سیل زده اندیشیده شد
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است
  • فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان
  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود
  • سعیدی، نماینده مجلس: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند