Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: در خصوص نظارت و حضور قضات در زندان، دادگستری استان البرز از رتبه ۲۸ به رتبه سوم رسیده و در مورد انجام تحقیق از زندانیان از طریق ویدئو کنفرانس و نیز استفاده از پابند الکترونیک نیز رتبه اول کشور را کسب کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز حسین فاضلی هریکندی صبح امروز پنج شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیران امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان البرز اظهار کرد:  تعامل خوب و دوسویه‌ای بین امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان البرز و دادگستری کل استان البرز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  بین تمامی نهادهای مربوط به قوه قضائیه و دادگستری کل استان البرز این ارتباط وجود دارد ولی تعامل با امور زندانها به این جهت که زندانیان با قرارهای تامین و احکام محکومیت صادره از سوی قضات بازداشت و یا در حال تحمل محکومیت هستند خاص و ویژه است، چرا که از یک طرف مسئولیت نگهداری و زندانبانی به عهده اداره کل زندانهاست و از طرف دیگر امورات قضایی آنها به عهده قضات دادگستری استان است لذا اقتضا دارد که تعامل خوبی بین زندان و مجموعه قضایی وجود داشته باشد تا اهداف قانونگذار از مجازات زندان که باز اجتماعی کردن و اصلاح محکومین است، محقق شود.

رئیس شورای قضایی استان افزود: در زمان شیوع کرونا با توجه به اقدامات متعددی که صورت گرفت، حتی یک مورد فوت ناشی از کرونا در زندانهای استان گزارش نشده است.

وی با تبیین نگاه اسلامی و غربی به زندانیان متذکر شد: موفقیت در امور زندانها فقط به ایام کرونا محدود نشده است که بهترین شاهد این ادعا نیز صدور بخشنامه‌های فراوان در این مورد است  و ریاست محترم قوه قضائیه نیز در این مورد تاکید زیادی داشته و دارند و با ابلاغ دستورالعمل‌های متعدد در حوزه اعطای مرخصی و استفاده حداکثری از نهادهای ارفاقی اقدامات خوبی انجام شد.

فاضلی هریکندی ضمن اشاره به طرح تحول قضائی استان که با الهام از طرح تحول قوه قضاییه تدوین شده است، گفت: در این طرح بالغ بر ۱۰۰ برنامه‌ عملیاتی در قالب ۸ محور تدوین و اجرای آن آغاز شده که برنامه‌های متعددی با حوزه زندان‌ها مرتبط است.

رئیس کل دادگستری استان البرز ضمن اشاره به طراحی سامانه‌ها که یکی از محورهای هشت‌گانه شورای تحول قوه قضاییه است، اظهار کرد: در این زمینه سامانه‌های متعددی برای حوزه زندانها طراحی شده که در هفته قوه قضاییه 3 سامانه مختص زندان‌ها با همکاری شورای تحول قضایی و امور زندان‌های استان البرز راه‌اندازی شد.

وی به سامانه «سها» اشاره کرد و بیان داشت: در این سامانه که مربوط به اجرای احکام کیفری است وقتی دستورالعمل عفو صادر می شود و یا جهت استفاده از نهادهای ارفاقی، قاضی اجرای احکام در هر زمانی می‌تواند به راحتی لیست کسانی که مشمول عفو و یا نهادهای ارفاقی شده‌اند را ملاحظه و تصمیم مقتضی اتخاذ کند.

این مسئول قضایی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به بازدیدهای مکرر و سرزده از نهادهای مختلف قضائی از جمله زندانهای البرز گفت: معتقدیم همکاران قضائی وقتی از نزدیک و ملموس با وضعیت زندان و معضلات و مشکلاتی که در زندانها است، آشنا شوند، در استفاده از مجازات حبس به موارد ضروری و لازم اکتفا خواهند کرد.

فاضلی هریکندی ضمن ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد موفقیت‌آمیز دادگستری کل استان البرز و امور زندانهای استان گفت: در خصوص نظارت و حضور قضات در زندان، دادگستری استان البرز از رتبه ۲۸ به رتبه سوم رسیده و در مورد انجام تحقیق از زندانیان از طریق ویدئو کنفرانس و نیز استفاده از پابند الکترونیک نیز رتبه اول کشور را کسب کردیم که همه این موارد ناشی از لطف خداوند متعال و تلاشها و زحمات شبانه‌روزی همه مدیران و همکاران ما در دادگستری کل و زندانهای استان است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زندان دادگستری البرز نظارت بر زندان ها دادگستری استان البرز دادگستری کل امور زندان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۱۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد

‌به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای تحقق شعار سال و اجرای اولویت‌های چهارگانه سازمان زندان‌ها در سال جدید، به همت اداره اشتغال و حرفه آموزی اداره کل زندان‌های البرز، قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه با هدف برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در حین خدمت در ندامتگاه فردیس تشکیل شد.

اصغر فتحی، سرپرست اداره کل زندان‌های استان البرز طی حکمی سید حسین شمس زاده علوی، مسؤول اشتغال و حرفه آموزی ندامتگاه فردیس را به عنوان مسؤول این قرارگاه منصوب کرد.

این قرارگاه در سال گذشته به‌صورت آزمایشی با همکاری اداره کل‌های فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با آموزش ۲۰۰ سرباز وظیفه به آنان گواهینامه معتبر اعطا کرد.

کد خبر 6081377

دیگر خبرها

  • استفانو پیولی: ما کمبود کیفیت داشتیم؛ رم شایسته صعود بود
  • تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دادگستری قزوین
  • دستور مهم اژه ای به مسئولان قضایی
  • ماموریت‌ها و راهکارهای تحول‌آفرین در دستگاه قضایی
  • دیدار مدیر کل امور اتباع البرز با امام جمعه چهارباغ
  • قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری قزوین
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل
  • توسعه دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان