Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی "رای الیوم" در گزارشی با اشاره به نشست عصر امروز مسئولان جناح‌ها و گروه‌های مبارز فلسطینی در بیروت نوشت: در این راستا رهبران جناح‌های فلسطینی از جمله جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به مسئولیت"اسماعیل هنیه" رئیس دفتر این جنبش، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، معاون دبیرکل جبهه مردمی و معاون دبیر کل جبهه دموکراتیک فلسطین روز گذشته وارد بیروت پایتخت لبنان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

بر اساس اعلام منابع فلسطینی شرکت کننده، این نشست با سخنرانی "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای روسا و نمایندگان جناج‌ها و گروه‌های فلسطینی آغاز خواهد شد و سپس پشت درهای بسته ادامه خواهد یافت.  

منابع فلسطینی شرکت کننده گفتند که آشتی بین فتح و حماس، پیشنهاد تشکیل کمیته رهبری متشکل از همه جناح‌ها برای اتخاذ موضعی واحد برای مقابله با معامله قرن و بحث در مورد فعال‌سازی سازمان آزادیبخش فلسطین از جمله مهمترین برنامه‌های این نشست خواهد بود.  

"انور رجا" یکی از اعضای دفتر سیاسی جبهه مردمی فلسطین به "رای الیوم" گفت: آنچه برای ما مهم است، ایجاد مکانیزمی برای پایان دادن به وضعیت تفرقه و روند پیشرفت وضعیت سازمان آزادیبخش در یک برنامه سیاسی که مبتنی بر لغو به رسمیت شناختن اسرائیل باشد.  

وی افزود: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که نظام رسمی عرب در حال فراهم کردن زمینه‌ای برای سازمان آزادیبخش است که در آن اصطلاح آزادسازی از بین می‌رود و رهبری جدیدی مطابق با روند معامله قرن بر راس آن قرار می‌گیرد.  

رجا ادامه داد: شایسته است که امروز فلسطین موضع متحدی که منجر به برگزاری کنفرانس شورای ملی فلسطین و یک سری کنفرانس‌های اساسی قبل از به پایان رسیدن سال شود تا سازمان آزادیبخش از به رسمیت شناختن اسرائیل عقب نشینی کند.  

وی با بیان اینکه جلسه امروز بسیار مهم است، افزود: اگر این نشست فلسطینی مهم نبود بسیاری از طرفها تلاش نمی‌کردند که از تشکیل آن جلوگیری و مانع آن شوند.  

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در بهمن سال گذشته پس از گمانه زنی‌های بسیار به همراه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌ وزیر رژیم‌ صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و از طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد، موضوعی که با واکنش منفی بسیاری از کشورها و چهره‌ های خارجی مواجه شد و بسیاری یا با دیده تردید به آن نگریستند یا با آن مخالفت کردند.

رییس جمهوری آمریکا که این روزها خود را گرفتار محکمه استیضاح و فشار داخلی می‌بیند، در این طرح علاوه بر تایید اشغالگری رژیم صهیونیستی، از فلسطینی ها خواسته که به این طرح بپیوندند و از مزایای اقتصادی آن بهره مند شوند؛ سخنانی که مورد تایید نتانیاهو نیز قرار گرفت و از ترامپ به عنوان بهترین دوست اسرائیل نام برد.

این طرح شهر قدس را پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی می‌داند و بر اساس بندهای آن همچنین ۴۰ درصد زمین های کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی اشغال و مقاومت فلسطین خلع سلاح خواهد شد و بخش هایی از کرانه باختری که در آن ها شهرک های صهیونیست نشین ساخته شده به این رژیم الحاق می شود و پناهندگان فلسطینی حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند و باید در کشورهای میزبان مانند لبنان، اردن و سوریه، اسکان دایم بگیرند.

برچسب‌ها معامله قرن تشکیلات خودگردان فلسطین سازمان آزادی‌بخش فلسطین دونالد ترامپ آسیای غربی شهر قدس اسماعیل هنیه رژیم صهیونیستی فلسطین بنیامین نتانیاهو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معامله قرن تشکیلات خودگردان فلسطین سازمان آزادی بخش فلسطین دونالد ترامپ آسیای غربی شهر قدس اسماعیل هنیه رژیم صهیونیستی فلسطین بنیامین نتانیاهو معامله قرن تشکیلات خودگردان فلسطین سازمان آزادی بخش فلسطین دونالد ترامپ آسیای غربی شهر قدس اسماعیل هنیه رژیم صهیونیستی فلسطین بنیامین نتانیاهو سازمان آزادیبخش رژیم صهیونیستی معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۱۰۷ فلسطینی طی ۲۴ ساعت / آمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۳۳۳ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در غزه، امروز (دوشنبه) از شهادت ۱۰۷ فلسطینی دیگر بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، وزارت بهداشت فلسطین در غزه در بیانیه ای اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات خود، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ کشتار علیه ساکنان نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۱۰۷ فلسطینی و زخمی شدن ۱۷۶ نفر دیگر از آنها شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین با گذشت ۱۷۱ روز از حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه تاکنون آمار شهدای فلسطینی به ۳۲ هزار و ۳۳۳ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه بیان کرد: همچنین در طی این مدت ۷۴ هزار و ۶۹۴ فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی مجروح شده اند.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که هنوز شمار زیادی از شهدا زیر آوار هستند و تیم های امدادی نمی توانند به آنها برسند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کمیته امنیت روانی استان اردبیل در دادستانی تشکیل می‌شود
  • لزوم مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی با عزم جهانی
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد افت کرد
  • محکومیت غصب سرزمین‌های فلسطینی‌ها توسط ایران
  • شهادت ۱۰۷ فلسطینی طی ۲۴ ساعت
  • شهادت ۱۰۷ فلسطینی طی ۲۴ ساعت/ آمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۳۳۳ نفر رسید
  • شهادت ۱۰۷ فلسطینی طی ۲۴ ساعت / آمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۳۳۳ نفر رسید
  • آلوده بودن دست آمریکا در جرایم ارتش صهیونیستی علیه زنان غزه
  • طوفان الاقصی / ابراز نگرانی سازمان ملل از افزایش خشونت علیه زنان فلسطینی
  • نشست اتحادیه بین المجالس صحنه کشمکش با رژیم صهیونیستی