Web Analytics Made Easy - Statcounter

مارک اسپر در گفت: وگو با شبکه فاکس نیوز وابسته وزارت دفاع کشورش، مدعی شد که شمار نظامیان این کشور در افغانستان، تا ماه نوامبر، به کمتر از ۵ هزار نفر کاهش خواهد یافت.

در حالی که رقابت انتخاباتی ۲۰۲۰ در سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار می‌شود؛ این کاهش نیرو را می‌توان به منزله تلاش دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا برای تحقق وعده خود مبنی بر بازگشت نظامیان به خانه تلقی کرد تا به این ترتیب، افکار عمومی آمریکا را به نفع انتخاب مجدد خود، تلطیف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیشتر نیز ترامپ در مصاحبه با پایگاه خبری "آکسیوس" کشورش گفته بود که تا فرا رسیدن موعد انتخابات، شمار نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان را به حدود ۴ هزار نیرو کاهش خواهد داد.

قابل توجه اینکه در حال حاضر حدود ۸ هزار و ۶۰۰ نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند.

خروج نظامیان بیگانه، از جمله شروط طالبان برای مذاکره با آمریکایی‌ها بود.

این درحالی است که برخی دیگر رسانه‌های آمریکایی نیز خبر دادند که تعداد نیرو‌های آمریکایی در عراق نیز از ۵ هزار و ۲۰۰ نفر فعلی به حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در چند ماه آینده کاهش می‌یابد.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از چند مقام آمریکایی گزارش داد که پنتاگون در دو تا سه ماه آینده یک سوم از تعداد ارتش آمریکا را در عراق کاهش داده و به حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر می‌رساند. این مقیاس برابر سطح زمانی است که ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۵ برای مبارزه با گروه “داعش” به عراق بازگشت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مارک اسپر افغانستان آمریکا نظامیان آمریکایی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۱۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار تازه آمریکا از پاسخ اسرائیلی‌ها؛ اقدام در خارج از ایران در دستور است؟

مقامات آمریکایی مدعی شدند واشنگتن انتظار دارد پاسخ احتمالی اسرائیل به عملیات «وعده صادق» ایران علیه اراضی اشغالی، محدود و شامل اهدافی در خارج از ایران باشد.

به گزارش ایسنا، یک رسانه آمریکایی در گزارشی مطرح کرد که آمریکا بر اساس ارزیابی مکالمات مقامات این کشور و رژیم صهیونیستی پیش از عملیات «وعده صادق» ایران، انتظار دارد که پاسخ احتمالی اسرائیل به ایران محدود باشد.

شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی در این باره گزارش داد که چهار مقام آمریکایی به شبکه ان‌بی‌سی گفتند مقامات این کشور انتظار دارند که گستره پاسخ اسرائیل به حمله روز شنبه ایران به اهدافی در اراضی اشغالی، محدود و احتمالا شامل حمله علیه نیرو‌های نظامی و «نیرو‌های نیابتی تحت حمایت ایران» در خارج از ایران باشد.

 

در ادامه گزارش ان‌بی‌سی آمده است: مقامات آمریکایی می‌گویند با آمادگی اسراییل برای پاسخ به حمله احتمالی ایران در روز‌های گذشته، مقامات اسراییلی درباره گزینه‌هایی که برای پاسخ احتمالی در نظر داشتند، به مقامات آمریکایی توضیحاتی ارائه کرده بودند.

این مقامات آمریکایی تاکید کردند که درباره تصمیم نهایی اسرائیل و چگونگی آن توضیحی به آن‌ها داده نشده است و ممکن است گزینه‌ها پس از حمله شامگاه شنبه ایران تغییر یافته باشند. آن‌ها همچنین گفتند که مشخص نیست پاسخ این رژیم چه زمانی خواهد بود، اما هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد.

آن‌ها همچنین مدعی شدند که سناریو‌هایی که هفته گذشته برای پاسخ احتمالی ایران به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری آن در دمشق در نظر گرفته شده بود، شامل حمله‌ای محدود از سوی ایران تا حمله‌ای گسترده‌ای بود که منجر به خسارات و تلفات در اراضی اشغالی و تخریب تاسیسات این رژیم می‌‎شد.

طیف پاسخ‌هایی که اسرائیل می‌توانست به حمله احتمالی ایران بدهد نیز از هیچ گونه پاسخ نظامی تا حملاتی به داخل ایران متنوع بود.

این مقامات آمریکایی مدعی هستند به دلیل آن که حملات ایران منجر به کشته شدن ساکنان اراضی اشغالی یا ویرانی‌های گسترده نشده، اسرائیل ممکن است به سراغ گزینه‌های معتدل‌تری، مانند انجام دادن حملاتی در خارج از ایران برود.

سه مقام آمریکایی مدعی شدند که گزینه‌ها ممکن است شامل حملاتی در داخل سوریه باشد. این مقامات می‌گویند انتظار ندارند که پاسخ اسرائیل هدف قرار دادن مقامات ارشد ایرانی باشد، بلکه در عوض، هدف قرار دادن محموله‌ها یا انبار‌هایی خواهد بود که ادعا می‌شود قطعات پیشرفته موشکی، تسلیحات یا قطعات و تجهیزاتی که از ایران برای حزب‌الله فرستاده می‌شود.

مقامات آمریکایی گفتند که واشنگتن قصد مشارکت در این پاسخ نظامی احتمالی را ندارد. آن‌ها انتظار دارند که اسرائیل اطلاعات مربوط به اقداماتی را که انجام خواهد داد، از پیش با واشنگتن در میان بگذارد، به ویژه اگر برای آمریکایی‌ها در منطقه پیامد‌هایی منفی به همراه داشته باشد

دیگر خبرها

  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • شبکه آمریکایی: انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است
  • انتظار تازه آمریکا از پاسخ اسرائیلی‌ها؛ اقدام در خارج از ایران در دستور است؟
  • ان‌بی‌سی: انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است
  • انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی