Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، سرهنگ دوم رضا قاسمی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه ساخت و ساز غیرمجاز در نمین اظهارداشت: وظیفه اصلی این یگان با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه‌های قضایی بر صیانت از اراضی کشاورزی و باغی متمرکز شده است.

او افزود: مسوولان تمام دستگاه‌های ذیربط ، مردم و اهالی ساکن در مناطق مختلف باید برای حفاظت از بستر تولید یعنی اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر غیرقانونی کاربری اراضی کشاورزی ما را همواره همراهی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اجرای قانون حفظ کاربری اراضی و جلوگیری از خرد شدن اراضی و نظارت بر آنچه به عنوان مجوز های قانونی ساخته می‌شود و ساخت و سازهای غیرمجاز از وظایفی است که این یگان به عنوان ضابظ قضایی در استان انجام وظیفه می‌کند.

وی بیان کرد: آنچه که در دستورالعمل به تایید نیروهای نظامی و مقام معظم رهبری رسیده است ، حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی در راستای حاکمیت امنیت غذایی بوده و با متخلفان و زمین‌خواران برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: سامانه ۱۳۱ که پل ارتباطی بین مردم و این یگان می‌باشد فعال بوده و با تماس بموقع مردم با متخلفان بموقع برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی اردبیل وزارت جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی اردبیل اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: ۵۶.۸ هکتار اراضی ملی و دولتی استان اصفهان با اجرای ۲۲ فقره حکم قطعی قضایی (قلع‌وقمع و خلع ید) در سال گذشته رفع تصرف شد.
سرهنگ امیرسعید باقری با اشاره به تشکیل هشت مورد پرونده قضایی (کیفری) در سال گذشته نیز افزود: در این مدت ۱۶۰ مورد اخطار به متصرفان اراضی ملی و دولتی استان اصفهان نیز صادر شده است.
وی ادامه داد: گشت زنی مستمر در حوزه استحفاظی به‌منظور پیشگیری تعرض به اراضی، جلوگیری از هر گونه اخلال، تصرف، تعرض، تجاوز، تخریب، ایجاد مزاحمت در اراضی، برخورد قاطع و فوری با متعرضان و متصرفان اراضی دولتی و تهیه و تدوین طرح‌های موردنیاز به‌منظور تأمین حفاظت اراضی از جمله وظایف عوامل این یگان است.
وی با بیان اینکه هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع است، گفت: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به‌عنوان پل ارتباطی بین مردم و یگان حفاظت اراضی استان در نظر گرفته شده و هم استانی‌ها می‌توانند تمامی اخبار، اطلاعات و گزارش‌ها خود را پیرامون موضوع زمین خواری اطلاع‌رسانی کنند..

دیگر خبرها

  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • پایش اراضی کشاورزی با فناوری های هوش مصنوعی
  • رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل