Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: جامعه عشایر استان اصفهان سالانه حدود ۱۱ هزار تُن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، مختار اسفندیاری مدیرکل امور عشایر استان اصفهان افزود: تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز یکی از طرح‌های بزرگ در حال انجام در امور عشایر استان است که این زنجیره تولید به معیشت و درآمد عشایر و اقتصاد کشور کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تُن به تولید گوشت قرمز توسط عشایر استان افزوده می‌شود، ادامه داد: در زمان حاضر بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار تُن کمبود گوشت قرمز در کشور وجود دارد.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان تصریح کرد: براساس تصمیم‌گیری‌های سازمان امور عشایر کشور مقرر شد تا پایان دولت به افزایش ۳۰ هزار تُنی گوشت قرمز در کشور برسیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تولید هزار تُن از کسری گوشت قرمز کشور از طریق تولیدات عشایر در استان اصفهان محقق شده است.

اسفندیاری اظهارداشت: در چند سال اخیر ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از صندوق توسعه به حدود یکهزار و ۲۰۰ خانوار پرداخت کردیم که در همین راستا بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار راس بره پرواربندی شده و اکنون وزن بره و گوسفند با وزن بیشتری به بازار کشور عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: پرواربندی دام هم به نفع عشایر و هم اقتصاد کشور است که خوشبختانه در سال‌های اخیر محقق شده است.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان معتقد است گوشت قرمز تولیدی عشایر به دلیل تغذیه دام عشایر از گیاهان دارویی و تازه مرتع‌ها باید به عنوان یک گوشت ارگانیک ثبت و معرفی شود.

براساس آمار اداره کل امور عشایر استان اصفهان، ۹ هزار و ۶۰۵ خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می‌کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان اصفهان افزایش قیمت گوشت قرمز آزاد عشایر دولتی کمبود مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گوشت قرمز هزار ت ن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۲۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است

مهدی غیب اللهی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در دیدار با جمعی از متقضایان سرمایه گذاری در پهنه‌های دامپروری میبد گفت: ۱۲۰ هزار دام سنگین و ۶۵۰ هزار دام سبک در دامپروری‌ها و مجتمع‌های دامی استان وجود دارد.

وی افزود: سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود که از این میزان گوشت قرمز، ۱۲ هزار تن گوشت گاو و گوساله و ۶ هزار تن گوشت گوسفندی است.

غیب اللهی با بیان اینکه ۷۰ درصد ذائقه مردم استان گوشت گوسفندی است، اظهار داشت: سه هزار تن نیازمندی‌های گوشت گوسفندی استان را از استان‌های همجوار تامین می‌کنیم که با احداث مگافارم‌ها و مجتمع‌های دامپروری و دامداری‌های سبک، در بازده زمانی ۳ تا ۵ سال به دنبال خودکفایی در تامین گوشت قرمز در استان هستیم.

وی درباره درخواست برخی سرمایه گذاران برای ایجاد مجتمع‌های دامپروری تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم در زمینه آب، برق و گاز را برای متقاضیانی که می‌خواهند در ایجاد مجتمع‌های دامپروری سرمایه گذاری کنند، ایجاد می‌کنیم تا شاهد توسعه صنعت و احداث و افتتاح مجتمع‌های دامپروری در شهرستان میبد باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۷۰ درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است
  • تولید سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان
  • قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سالانه ۶۰۰ هزارتن گوشت قرمز از دام سنگین تامین می شود
  • عشایر ملارد سال گذشته ۱۰۰۸ تُن گوشت قرمز تولید کرده اند