Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان استاندار گیلان نظارت مردم بر مردم و مردم بر حاکمیت را در تقویت کارآمدی و بالندگی بیشتر نظام موثر خواند و گفت: در این راستا نحوه اجرای امر به معروف و نهی از منکر و شیوه‌های آن، از ظرافت‌های خاصی برخوردار است که باید مورد توجه باشد.

ارسلان زارع امروز در دیدار دبیر و اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان، به اثرگذاری نهضت امام حسین (ع) در طول تاریخ اشاره و دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر را پیام قیام عاشورا ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی در کشوری زندگی می‌کنیم که حاکمیت و دولت آن برگرفته از معرفت الهی و اسلام ناب محمدی (ص) و پرچم اسلام و شیعه را در دنیا به اهتراز درآورده است.

استاندار گیلان امر به معروف و نهی از منکر را فریضه‌هایی دینی و دارای ساز و کار و ساختار متناسب با مقتضیات روز جامعه دانست و ادامه داد: گیلانیان ولایتمدار و معتقد با فرهنگی اصیل و غنی در انجام امر به معروف و نهی از منکر از آمادگی برخوردارند و هرچه در این مسیر فرهنگی و معنوی هزینه شود، بسیار ارزشمند است چراکه در حقیقت سرمایه‌گذاری برای آینده محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر در بحث‌هایی همچون پسماند، محیط زیست، منابع طبیعی، حقوق شهروندی و دیگر موضوعاتی از این قبیل به عنوان معروف مصداق دارد.

وی با تاکید بر لزوم فراهم سازی مشارکت مردم در این مسیر، بیانات امیرالمومنین (ع) در همه زمان‌ها را چراغ راه بشریت دانست و گفت: تکریم مردم و رضایت ارباب رجوع همواره در بیانات رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری مورد تأکید است که برگرفته از نصایح آن امام می‌باشد.

استاندار گیلان افزود: نظارت مردم بر مردم و مردم بر حاکمیت در تقویت کارآمدی و بالندگی بیشتر نظام موثر بوده و در این راستا نحوه اجرای امر به معروف و نهی از منکر و شیوه‌های آن نیز از ظرافت‌های خاصی برخوردار است.

وی استفاده از پتانسیل سازمان‌های مردم نهاد در مسیر اجرای این فریضه را اثرگذار دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر مردم نسبت به دولت، سایر قوا و حاکمیت همواره راهگشاست و هر مسئولی از نقد عالمانه، منصفانه و دلسوزانه استقبال می‌کند چراکه این موضوع به معنای مچ‌گیری نیست بلکه نشان از حمایت و همراهی دارد.

زارع به آمادگی فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران برای همکاری با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان‌ها اشاره و ابراز امیدواری کرد با هم‌افزایی بیشتر شاهد اجرای این فریضه‌ها و اثرگذاری به عنوان استان برتر در سطح کشور باشیم.

حجت الاسلام سجاد سرافراز دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان نیز با قدردانی از استاندار گیلان در حمایت از ایجاد شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی، گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند به عنوان بازوی قوه مجریه عمل کند و بهره‌گیری از شوراها در سطح دستگاه‌های اجرایی و نیز استفاده از ظرفیت سمن‌ها و نیز گروه‌های جهادی در دستور کار است.

وی شبکه‌سازی مردمی و اصلاح برخی امور را مهمترین اقدام در دست اجرای ستاد عنوان و خاطرنشان کرد: برای تبیین رویکردها و فعال سازی جریان مردمی در سطح شهرستان‌ها نشست‌هایی با فرمانداران، ائمه جمعه و دادستان‌ها در حال برگزاری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی امر به معروف و نهي از منكر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استاندار گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۲۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر مردمی‌تر کردن مشارکت‌ها در اجرای طرح عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، امروز در نخستین نشست ائمه جمعه استان با تاکید بر مشارکت مردمی در رعایت عفاف و حجاب گفت: ائمه جمعه می‌توانند در خطبه‌های نماز جمعه علاوه بر تبیین اهداف شوم دشمنان مبنی بر گسترش بی حجابی، بر لزوم همرامی مردم در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب حمایت کنند.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر نقشه شوم دشمنان برای رواج بی حجابی در کشور گفت: این ناهنجار‌ها با هوشمندی مردم، حضور میدانی مسئولان و تذکر لسانی و نظارت هر چه بیشتر بر اماکن عمومی کم کم جمع خواهد شد.
وی همچنین از برگزاری اجتماع عظیم با حضور بانوان محجبه استان برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خبر داد و گفت: این اجتماع با عنوان پیام آوران و مدافعان ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی به زودی برگزار می‌شود.
سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان هم در این نشست با اشاره به هجمه‌های شوم دشمنان برای ضربه زدن به کانون گرم خانواده‌ها و رواج بی حجابی در کشور گفت: برای اجرای «طرح نور» که با هدف رعایت عفاف و حجاب، همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده، نیازمند همراهی و هم افزایی همگان هستیم.

دیگر خبرها

  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • اجرای طرح نصب فیبر نوری به زودی در شهرستان سیاهکل
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در اصفهان برای اجرای طرح حجاب و عفاف
  • تاکید بر مردمی‌تر کردن مشارکت‌ها در اجرای طرح عفاف و حجاب
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • محدودیت‌های ترافیکی ۲۹ فروردین در رشت
  • مردم کردستان خواهان اجرای طرح نور در خصوص حجاب و عفاف هستند
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود