Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و مهندسی هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء با اشاره به تلاش قرارگاه برای تکمیل جاده اصلی پاتاوه-دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد، ساخت این محور را مؤثر در ارتقای برخورداری مردم منطقه دانست و گفت: تا 50 میلیارد تومان در اطراف این پروژه محرومیت‌زدایی کرده‌ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر زارعی  درباره تکمیل جاده اصلی پاتاوه - دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، اظهار داشت: جاده اصلی پاتاوه - دهدشت از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال 73 به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه طول کل مسیر این جاده اصلی 136 کیلومتر است، گفت: این جاده در چهار قطعه شامل ‌‌قطعه یک 26.5 کیلومتر، قطعه دو 28 کیلومتر، قطعه سه 63.5 کیلومتر و قطعه چهار 18 کیلومتر ساخته شده است که قطعات 1، 2 و 4 به بهره‌برداری رسیده است.

معاون فنی و مهندسی هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ادامه داد: قطعه 3 این جاده اصلی، سخت‌ترین و اصلی‌ترین قطعه آن است، به آن دلیل که توپوگرافی منطقه کوهستانی است و از نظر سختی کار، شرایط تا اندازه‌ای دشوار است. 

زارعی گفت: کارفرمای پروژه، وزارت راه و شهرسازی و پیمانکار قطعه 3 به طول 63.5 کیلومتر، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء است.

وی افزود: فلسفه احداث‌ جاده پاتاوه -دهدشت این است که این منطقه، هیچ راه اصلی ندارد و مردم دهدشت برای رفتن به یاسوج باید کل منطقه را دور بزنند،‌ این جاده ‌ بخشی از محور شهرضا - سمیرم - بهبهان است که ارتباط جنوب‌غرب کشور و خوزستان را به مرکز کشور برقرار می‌کند و پس از تکمیل این جاده، نقطه میانبر استان‌های جنوبی و کریدور شمال - جنوب خواهد شد. 

* کاهش 150 کیلومتری فاصله اصفهان تا بهبهان با تکمیل جاده پاتاوه - دهدشت

معاون فنی و مهندسی هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ادامه داد: با احداث جاده پاتاوه - دهدشت  فاصله اصفهان تا بهبهان به میزان 150 کیلومتر کوتاه می‌شود، ضمن آنکه سالانه به اندازه مصرف یک روز بنزین در کشور، صرفه‌جویی سوخت ایجاد می‌کند که بین 50 تا 60 میلیون لیتر است.

زارعی افزود: با تکمیل این جاده، رونق اقتصادی در منطقه ایجاد می‌شود و امروز هم تأثیرات خود را در منطقه گذاشته است، این مسیر جاذبه‌های گردشگری طبیعی زیادی دارد و موجب جذب گردشگر می‌شود، همچنین این مسیر موجب زدودن چهره محرومیت از منطقه خواهد شد. 

وی با بیان اینکه پیشرفت کلی پیشرفت پروژه 84 درصد برآورد می‌شود، گفت: مشخصات این پروژه، راه اصلی است و دو خط عبور دارد، همچنین سرعت سیر در این مسیر 90 کیلومتر بر ساعت است.

* تکمیل جاده اصلی پاتاوه-دهدشت تا فروردین 1400 به شرط تأمین مالی

معاون فنی و مهندسی هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء درباره زمان تکمیل این منطقه و افتتاح جاده اصلی پاتاوه - دهدشت گفت: در حال حاضر قطعه 3 حدود 84 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به شرط تأمین مالی در پایان سال 99 یا فروردین 1400 افتتاح می‌شود.

زارعی درباره هزینه‌های اجرای این قطعه، گفت: هزینه‌های اجرای کار به رقم 900 میلیارد تومان می‌رسد که توسط قرارگاه خاتم هزینه شده است، البته موضوع تملک اراضی هم بود که از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شده است و در کل، در قطعه 3 حدود 1300 میلیارد تومان هزینه شده است. 

* احداث 13 دستگاه پل خاص و بزرگ و 7 تونل در قطعه سوم پاتاوه-دهدشت

وی درباره مشخصات فنی این پروزه بیان کرد‌: ‌قطعه سوم جاده اصلی پاتاوه - دهدشت، 7 تونل به طول 5.5 کیلومتر دار که در 6 تونل، حفاری، لاینینگ و بتن‌ریزی به پایان رسیده است و در تونل هفتم که تونل شماره 4 نام دارد، 400 متر لاینینگ باقی مانده است و پایان آبان‌ماه به اتمام می‌رسد؛ همچنین دیوار حائل تونل‌ها به طول 8 کیلومتر ایجاد شده  است.

معاون فنی و مهندسی هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ادامه داد: در این قطعه جاده، 11 دستگاه پل بزرگ، 2 دستگاه پل خاص و 169 دستگاه پل آبرو دارد؛ دو پل خاص روی رودخانه‌های «مارون» و «شور» رد می‌شود که یکی از آنها دهنه 82 متری دارد و به روش پیشرونده در حال انجام است و دومی دهنه 68 متری دارد. 

* آسفالت 40 کیلومتر از مسیر 63.5 کیلومتری 

زارعی اظهار داشت: 40 کیلومتر از مسیر 63 کیلومتری آسفالت شده است و 23 کیلومتر دیگر هم در دست اقدام است. 

وی با بیان اینکه خاکبرداری پروژه به پایان رسیده است، اضافه کرد: در بخش پل‌ها، خاکریزی پشت پل‌ها و عملیات تیرریزی پل‌ها 100 درصد تمام شده است. 

معاون فنی و مهندسی هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت:‌ در این پروژه 9.5 میلیون مترمکعب خاکبرداری و 1.9 میلیون مترمکعب خاکریزی انجام شده است؛ 430 هزار مترمکعب بتن، 13 میلیون و 400 هزار کیلوگرم میلگرد و 210 هزار تن آسفالت در این پروژه استفاده کردیم.

زارعی درباره میزان اشتغال ایجاد شده در این پروژه اظهار داشت: ‌از زمان شروع پروژه تاکنون 1500 شغل مستقیم ایجاد شده است، در این پروژه 240 دستگاه انواع ماشین‌آلات و تجهیزات فعال است. 

* محرومیت‌زدایی در اطراف پروژه پاتاوه-دهدشت تا 50 میلیارد تومان‌

معاون فنی و مهندسی هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با تأکید بر توجه قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا به موضوع محذومیت زدایی، بیان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در راستای رسالت خود در حوزه محرومیت‌زدائی، از ابتدای این پروژه تا امروز 50 میلیارد تومان در حوزه محرومیت‌زدائی منطقه هزینه کرده است که عمدتاً ایجاد راه‌‌های روستایی در منطقه، انهار، کمک به ساخت منازل و تأمین لوازم‌التحریر مدرسه برای کودکان روستایی اطراف پروژه بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان پاتاوه دهدشت جاده پاتاوه دستگاه پل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده پلدختر معمولان خرم‌آباد نیازمند توجه فوری و بسیار جدی دولت است

ایسنا/لرستان نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده پلدختر معمولان خرم‌آباد نیازمند توجه فوری و بسیار جدی دولت است.

سید حمیدرضا کاظمی امروز نهم فروردین‌ماه با اشاره به انسداد چندباره این محور پس از بارش‌های اخیر، اظهار کرد: محور مذکور از شاهراه‌های ارتباطی شمال_جنوب_غرب کشور بوده و زندگی روزمره بخش مهمی از مردم پلدختر و معمولان نیز به آن وابسته است‌ چراکه علاوه بر امور روزانه و نیاز به ارتباطات در آغاز فصل کشاورزی و باغداری به سر می‌بریم و مردم ما نیز اکثرا از راه این مشاغل گذران زندگی می‌کنند و نبود راه، زندگی آنها را به‌شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های فراوان و تماس‌های متعددی که با وزیر راه و شهرسازی داشتم ایشان معاون راهداری خود مهندس اکبری را به عنوان نماینده تام الاختیار به منطقه اعزام کردند تا از نزدیک در جریان مشکلات پیش آمده قرار بگیرد و انتظار دارم  شخص وزیر نیز در اسرع وقت و با دست پر و خبرهای خوش در حوزه انتخابیه حضور یابند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس خواهان تسریع دولت در اتمام جاده جدید و اقدام عاجل برای ترمیم جاده قدیم شد و گفت: این پروژه‌های عظیم که پس از سیل ۹۸ شروع شده با اعتبارات قطره چکانی به سرانجام نمی‌رسند و دولت باید اعتبار کافی را به آنها تزریق کند چراکه در نبود اعتبارات، ساخت جاده جدید عملا با مشکل مواجه  شده است از طرفی متاسفانه بانک ملی، ماده۵۶ این پروژه را متوقف و باعث تعطیلی پروژه و نارضایتیِ شدید  مردم شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جاده پلدختر معمولان خرم‌آباد نیازمند توجه فوری و بسیار جدی دولت است
  • انتقاد یک فعال رسانه‌ای اصولگرا به زاکانی/ ۶ مسجد و حسینیه در اطراف پارک قیطریه/ شهرداری با بسیج دانشجویی+ نقشه منطقه
  • ◄ هفت خدمه لنج باری غرق شده در آب های اطراف جزیره قشم، نجات یافتند
  • فعالیت درمانگاه خاتم الانبیاء (ص) مهاباد از سرگرفته می‌شود
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزشی برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد
  • تصمیمات مهم زیرساختی برای مازندران به عنوان مقصد اصلی سفر گردشگران گرفته می شود
  • قرارگاه آب‌رسانی هرسین کرمانشاه برگزار شد
  • شتاب گیری طرح ملی تعریض مسیر طویر- دزدبُن محور کندوان
  • محرومیت زدایی اقدام اولویت دار سپاه روح‌الله استان مرکزی است
  • تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان