Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@09:14:06 GMT

لزوم پیگیری جدی معضل رودخانه‌های زرجوب و گوهررود

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۳۱۸۶

لزوم پیگیری جدی معضل رودخانه‌های زرجوب و گوهررود

سردار آقازاده با بیان اینکه معضل رودخانه زرجوب و گوهررود به طور جدی پیگیری می شود گفت: متاسفانه شاهد تخریب این دو رودخانه ارزشمند هستیم.

«سیدعلی آقازاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت درباره وضعیت رودخانه‌های زرجوب و گوهررود شهرستان رشت گفت: سال‌هاست که دو رودخانه معروف رشت، زرجوب و گوهررود حساسیت‌های ویژه‌ای را ایجاد کرده و هر روز بر خرابی این داروخانه افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    نماینده مردم رشت در مجلس با انتقاد از اینکه هر روز درباره وضعیت رودخانه‌های زرجوب و گوهررود حرف‌های زیادی زده می‌شود افزود: بین حرف و عمل تفاوت زیادی وجود دارد حرف های زیادی زده شده اما در عمل ما چیزی ندیدیم.       عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه مدیریت استان به وضعیت رودخانه های مذکور افزود: اگر چه بخش اعظمی از این رودخانه در شهرستان رشت بوده اما به دلیل تداوم مسیر این رودخانه ها به تالاب انزلی، روستاهای مسیر را تحت تاثیر قرار داده و این خود یک مشکل استانی است.‌      نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اظهارتاسف از اینکه روند تخریب این رودخانه‌ها هر سال بیشتر می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر برای بهبود وضعیت رودخانه‌ها به قرارگاه خاتم سپاه پناه بردند اما روند تخریب و وسعت آن به حدی است که باید با فراهم شدن امکانات و زمینه سازی زیرساختی این رودخانه اقدامات شایان توجهی انجام شود.‌     آقازاده با بیان اینکه در این سال‌ها حریم رودخانه‌ها مورد تعرض قرار گرفته و امروز آزاد کردن آنها کار بزرگ و زمان‌بری است خاطرنشان ساخت: باید منتظر تصمیمات مدیران باشیم تا امروز که هر روز بر وسعت تخریب این رودخانه ها افزوده شده، لذا پیگیر وضعیت ساماندهی این رودخانه را به طور جدی دنبال خواهیم کرد.            

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: رودخانه های آلوده رشت زرجوب و گوهررود تالاب انزلی وضعیت رودخانه ها زرجوب و گوهررود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۳۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب

سید هادی خاضعی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان لنده افزود: این جلسه با هدف صیانت از منابع آبی و سازگاری با کم آبی با حضور اعضای شورای حفاظت از منابع آب در فرمانداری شهرستان لنده برگزار شد.

وی با توجه به وضعیت افت آب‌های زیرزمینی شهرستان هشدار داد و تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های چند سال گذشته و افت شدید سفره منابع آب زیرزمینی، لزوم بر برنامه ریزی، صیانت، مراقبت و مدیریت منابع آب شرب و کشاورزی بیش از گذشته احساس می‌شود.

رئیس امور آب شهرستان کهگیلویه تاکید کرد: با توجه به اینکه قسمتی از رودخانه مارون در محدوده شهرستان لنده است، جهت تأمین آب اراضی، در صورت داشتن شرایط و پتانسیل آبیاری صدور مجوز با طی مراحل قانونی محدودیت ندارد.

وی در ادامه با یادآوری بر ضرورت و لزوم صیانت از منابع آبی تاکید کرد: همه مسؤولان باید توجه ویژه ای به مدیریت و استفاده‌ی بهینه از آب‌های زیرزمینی و سطحی منطقه داشته باشند.

خاضعی با تأکید بر آگاهی بخشی به مردم در جهت صرفه جویی در مصرف آب، تصریح کرد: باید فرهنگ صحیح مصرف منابع آب به مردم آموزش داده شود تا آنها حداکثر بهره برداری را داشته باشند.

رئیس اداره امور آب شهرستان کهگیلویه بیان کرد: بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، بستر رودخانه‌ها در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و تولیت آن به وزارت نیرو و در استان شرکت آب منطقه‌ای گذاشته شده است.

وی تأکید کرد: طبق این قانون، هرگونه تجاوز به اراضی بستر و حریم رودخانه ممنوع بوده و از مردم تقاضا داریم نسبت به تصرف بستر، خاکریزی و تغییر کاربری اراضی واقع در بستر و حریم رودخانه‌ها جداً خودداری کنند.

خاضعی در پایان خاطر نشان کرد: جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز و پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های غیر مجاز محفوره و رفع تصرفات اراضی بستر رودخانه‌ها در اولویت کاری این اداره قرار دارد.

کد خبر 6085968

دیگر خبرها

  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا
  • لزوم انجام کار مطالعاتی دقیق بر روی پل‌ها و جاده‌ها
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • لزوم اصلاح سازه‌های تقاطعی فاقد آبگذری در سمنان
  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان
  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • آغاز عملیات لایروبی رودخانه‌های رشت
  • آغاز لایروبی رودخانه‌های شهر رشت