Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:12:08 GMT

طرح اقدام ملی مسکن ۶۰۰ هزار خانوار را صاحب‌خانه می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۳۲۰۱

طرح اقدام ملی مسکن ۶۰۰ هزار خانوار را صاحب‌خانه می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت پیش از ظهر پنج شنبه در سفر به استان همدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت برنامه تکمیل مسکن مهر را از سال‌های گذشته پیش گرفته و تقریباً این پروژه در حال اتمام است، گفت: طرح احداث مسکن ملی برای خانه‌دار کردن ۶۰۰ هزار خانوار در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در تمام روستاهایی که امکان نوسازی واحد وجود داشت موضوع بهسازی مسکن روستایی در برنامه قرار گرفت، گفت: در طرح دیگری ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن محرومان در دست احداث است است و افرادی که امکان تأمین مسکن برای آنها وجود ندارد از این طریق خانه دار می‌شوند.

معاون رئیس جمهور گفت: در این طرح نیمی از مبلغ مورد نیاز برای احداث مسکن را دولت توسط سازمان برنامه و بودجه به صورت بلاعوض می‌پردازد و بخش دیگری که به صورت وام قرض الحسنه ۴ درصد ساخته می‌شود نیز دولت در پرداخت سود اقدام می‌کند و آن را می‌پردازد و به این ترتیب افرادی که به هیچ عنوان امکان پرداخت وجه برای مسکن ندارند صاحب خانه می‌شوند.

نوبخت گفت: تاکنون ۲۵ هزار کلید از این نوع واحدهای مسکونی تحویل مردم شده است و در استان همدان نیز تا ۷ ماه آینده دو هزار کلید مسکن محرومان را تحویل خواهیم داد.

وی عنوان کرد: سال گذشته واحدهایی بر اثر این سیل تخریب شده بودند که بهسازی و یا از نو ساخته شده‌اند و در مجموع در زمینه توسعه بخش مسکن اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

کد خبر 5014831

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن مسکن محمدباقر نوبخت ریاست جمهوری محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری شیراز ماه محرم بوشهر عاشورا آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۳۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا همه موجرها ثروتمند هستند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مطالعه جهانی در این باره نشان می‌دهد، «پازل تامین مسکن، دوتکه‌ دارد؛ ملکی و اجاره‌ای».

بازار اجاره در واقعیت، «موازی بازار خرید خانه» نیست، بلکه این دو «مکمل هم» هستند و برای هر دو باید سیاست‌گذاری شود.

افسانه دیگر به «جنس موجرها» مربوط است.

روزنامه «دنیای‌اقتصاد» نوشت: برخلاف این تصور که صاحب‌خانه‌ها عمدتا پردرآمد هستند، اتفاقا اکثریت آنها «موجر مصرفی» هستند به این معنا که «هزینه‌های زندگی‌شان را با درآمد اجاره بالانس می‌کنند».

یک افسانه خطرساز دیگر این است که «اجاره‌نشینی باعث تبعات اقتصادی و اجتماعی در شهرها» می‌شود، در حالیکه کاملا برعکس است.

«هبیتات» به دولت‌ها توصیه می‌کند، به جای تشویق مسکن ملکی و تحقیر مسکن اجاره‌ای، برای این حوزه مغفول هم برنامه بلندمدت داشته باشند.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896608

دیگر خبرها

  • «زندگی به شرط خنده»، در راه شبکه آی‌فیلم
  • چند نفر در ایران مستاجر هستند؟
  • ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت
  • آیا همه موجرها ثروتمند هستند؟
  • ۷ افسانه و سبدی از «خیال‏‏‌پردازی‏‏‌ها» در بازار اجاره مسکن
  • وزیر ارتباطات: هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • دولت با حمایت از ساخت مردمی مسکن به دنبال تحقق شعار سال
  • اگر انتقام نمی‌گرفتیم؛ به روایت علی ربیعی/ خانه‌هایی که ساخته نشد، امتیازهایی که فروخته شد!