Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابری ضمن اشاره به کمبود 20 هزار معلم در خراسان رضوی گفت: نسبت به سال گذشته 10درصد از معلمان مأمور به خدمت در سایر دستگاه های اجرایی به آموزش و پرورش بازگشت دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ابری اول، معاون پژوهش و توسعه منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: در موضوع فعالیت فرهنگیان شاغل در دستگاه های مختلف سیاست کلی این است که از مأمور کردن نیروهای آموزش و پرورش برای مسئولیت های جزئی و کم ارزش خودداری شود و کرامت معلم حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر درخواست برای حضور معلمی در دستگاه اداری دریافت شد اولین قدم، بررسی کد مسئولیت وی است که در همان پست فعالیت دارد یا خیر، چراکه نمونه هایی وجود دارد که در جایگاه اعلامی حضور پیدا نکرده است.

معاون پژوهش و توسعه منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به پافشاری دستگاه ها تعامل و همکاری لازم در راستای مأمور شدن معلمان در سایر دستگاه ها همچون ارشاد و شهرداری شکل می گیرد.

وی با اشاره به اینکه حفظ کرامت معلم که در هر جایگاه پایینی مأمور به خدمت در دستگاه های اداری دیگر نشود مورد توجه ویژه قرار دارد افزود: تا امروز 19 هزار معلم در استان کمبود داریم اما اگر دستگاهی نیرویی از آموزش و پرورش درخواست داشتند و خود نیرو نیز رضایت داشت و روال سال های گذشته ارائه نیرو به آن دستگاه بوده از سوی آموزش و پرورش کوتاهی نشده است.

ابری با بیان اینکه که امسال باتوجه به کمبود معلم، مأموریت نیروهای آموزش و پرورش در سایر ارگان ها کاهش خواهد داشت تصریح کرد: البته با توجه به سلایق دولت ها و مجلس این موضوع دچار نوسان می شود.

وی افزود: امسال نیز 10درصد از نیروهای مأمور به خدمت در سایر دستگاه های اجرایی به آموزش و پرورش بازگشت دارند که یا خودشان رضایت نداشتند یا دستگاه مربوطه تقاضا نداشته و یا دستگاه در پی نیروی جدید بوده است.

معاون پژوهش و توسعه منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن اشاره به عدم پافشاری و ارائه ابلاغ برای بازگشت نیروها از سوی آموزش و پرورش استان ادامه داد: وقتی در خراسان رضوی حدود 20 هزار معلم کمبود داریم این تعداد نیروی مأمور در ارگان ها در برابر جبران این میزان معلم ناچیز است و آسیب زیادی نمی رساند.

وی با تأکید بر اینکه کرامت معلم مهم ترین اصل در انتقال نیروها به سایر دستگاه ها است افزود: نیروهایی که سال های طولانی در دستگاه های اداری دیگر فعالیت کردند برای آموزش و پرورش معلم خوبی نخواهند شد و لذا از سوی آموزش و پرورش با حضور این دسته از افراد در سایر دستگاه ها به هیچ وجه مخالفت نمی‌شود.

ابری اظهار کرد: نیروهای توانمند جوان که در امور آموزشی سرآمد هستند به راحتی از دست نخواهیم داد.

وی افزود: علاوه بر سرباز معلم و کادر مدرسه، سال گذشته حدود 5 هزار نفر خرید خدمات آموزشی، 10 هزار نفر نیز از طریق اضافه کاری معلمان شاغل و بازنشسته تحت عنوان حق التدریس و حدود 4 هزار نفر از طریق حق التدریسی های سال گذشته نیز به منظور جبران کمبود معلم جذب شدند.

معاون پژوهش و توسعه منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: در موضوع کمبود معلم در خراسان رضوی امسال مسئله خاصی نداریم و از طریق مختلف جبران خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سایر دستگاه ها مأمور به خدمت کمبود معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان اردیبهشت آخرین فرصت انجام سنجش سلامت نوآموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت آخرین فرصت انجام سنجش سلامت نوآموزان، پایان اردیبهشت است و بعد از آن در خرداد، کار توانبخشی دانش‌آموزان و انجام مداخلات صورت می‌گیرد.

سیدامیر شوشتری در جلسه هماهنگی برنامه ملی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: از خانواده‌ها تقاضا داریم این زمان را به عقب نیندازند و با وارد شدن به سامانه آموزش‌وپرورش به آدرس my.medu.ir و انجام فرآیند ساده نوبت‌گیری در تاریخ مشخص‌شده به مراکز سنجش جسمانی و آمادگی‌های تحصیلی دانش‌آموزان مراجعه کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بر اطلاع‌رسانی گسترده به خانواده‌ها از طریق فضای مجازی و رسانه ملی  تاکید کرد.
وی گفت: با توجه به اینکه فرآیند سنجش تا پایان اردیبهشت خواهد بود و این زمان قابل تمدید نیست.

دیگر خبرها

  • این افراد معلم می‌شوند
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشد
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • ۹ هزار معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • پایان اردیبهشت آخرین فرصت انجام سنجش سلامت نوآموزان