Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در حاشیه سفر به لبنان با رهبران جنبش جهاد اسلامی و جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز طلاع رسانی فلسطین، دفتر اطلاع رسانی حماس در لبنان تاکید کرد که هیئتی از رهبران جبهه دموکراتیک به رهبری فهد سلیمان معاون دبیرکل این جنبش با هیئت حماس به ریاست هنیه دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین هیئتی بلندپایه از جنبش جهاد اسلامی به ریاست زیاد النخاله دبیرکل این جنبش با هنیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدارها در مورد آخرین تحولات فلسطین، چالش های پیش رو و راه های مقابله با آن تبادل نظر کردند.

رهبران حماس، جهاد و جبهه دموکراتیک تاکید کردند که شرایط حساس کنونی که مساله فلسطین با آن رو به رو است، مستلزم وحدت و هماهنگی بیشتر گروه‌های فلسطینی و تلاش جدی برای تحقق آشتی ملی است.

آنها همچنین بر ضرورت یکپارچه سازی مواضع و تلاش‌ها به منظور مخالفت قاطع با هرگونه طرحی در راستای نابودی مساله فلسطین و در راس آن معامله قرن، طرح الحاق کرانه باختری، مساله عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی و معاهده اسلو تاکید کردند.

مساله آوارگان فلسطینی در لبنان و خارج از آن و تلاش برای تامین حقوق انسانی و اجتماعی آنان تا زمان بازگشت به سرزمین خود و مخالفت با هرگونه طرحی برای اسکان آنان در دیگر کشورها از جمله مباحثی بود که در این دیدارها مورد بررسی قرار گرفت.

آنها ابراز امیدواری کردند که در نشست امروز پنج‌شنبه رهبران گروه‌های فلسطینی یک طرح جامع به منظور تحقق آمال و خواسته‌های ملت فلسطین تا زمان بازگشت و آزادسازی سرزمین خویش ارائه شود. نشست رهبران گروه های فلسطینی امروز در بیروت برگزار خواهد شد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس که به لبنان سفر کرده است، قرار است با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله نیز دیدار کند.

اسامه حمدان از رهبران حماس در اظهاراتی مطبوعاتی تاکید کرد که احتمالا اسماعیل هنیه با سید حسن نصرالله دیدار خواهد کرد.

حمدان در این باره گفت که کاملا طبیعی است که هنیه در جریان سفر کنونی‌اش به لبنان با دبیرکل حزب الله دیدار کند.

اسماعیل هنیه روز دوشنبه در راس هیئتی بلندپایه از جنبش حماس برای شرکت در نشست رهبران گروه‌های فلسطینی و دیدار با مقامات لبنانی وارد بیروت شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسماعیل هنیه لبنان گروه های فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه

به گزارش قدس آنلاین، دفتر رسانه‌ای دولتی فلسطین در غزه اعلام کرد که در طول ۲۰۰ روز از نسل‌کشی مردم غزه،۳۰ کودک فلسطینی به دلیل گرسنگی در این منطقه به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین ساعاتی پیش اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی در ۳ مورد جنایت جدید، ۳۲ شهروند فلسطینی را در نوار غزه شهید و ۵۹ نفر دیگر را زخمی کرد.

براساس این بیانیه، از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۴ هزار و ۱۸۳ فلسطینی در غزه شهید و ۷۷ هزار و ۱۴۳ نفر دیگر مجروح شده اند.

گفتنی است؛ گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند و این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، بطور وحشیانه اقدام به بمباران این منطقه تحت محاصره کرد و پس از مدتی، حملات زمینی خود را آغاز کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از همان آغاز هدف اصلی خود از جنگ علیه نوار غزه را بازگرداندن اسیران صهیونیستِ در نزد مقاومت و نابودی جنبش حماس اعلام کرد اما در نهایت، بعد از ۴۸ روز مجبور شد که به آتش بس موقت تن داده و از راه مذاکره با همین جنبش حماس تعدادی از اسرای خود را در مقابل اسرای فلسطینی آزاد کند.

رژیم صهیونیستی سپس با آغاز مجدد جنگ علیه غزه اعلام کرد که هدف از این اقدام فشار بر جنبش حماس برای آزادی سایر اسیران صهیونیست و نابودی کردن این جنبش است اما جنبش حماس نیز در مقابل اعلام کرد که تا زمانی که یک آتش بس دائمی و پایدار برقرار نشود، اسیران صهیونیست آزاد نخواهند شد و آزادی آنها نیز از طریق تبادل با اسیران فلسطینی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد/تحرکات دشمن شکست خورده است
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • جزئیات دیدار یحیی السنوار با رهبران حماس روی زمین
  • بازدید السنوار از میدان های جنگ
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  •  دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات | حماس: ۳۰ افسر اسرائیلی را در اختیار داریم
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه