Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله دژکام گفت: تمامی مسئولان و دستگاه های مختلف شیراز و سایر نقاط فارس، کمک کنند تا بتوانیم رویدادهای فاخر فرهنگی و جریان‌ساز را در آستان مقدس شاهچراغ (ع) برگزار و این حرم مطهر را به عنوان محور فعالیت ها و رویدادهای فرهنگی شیراز تثبیت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (پنج شنبه 13 شهریور) در جلسه بزرگداشت مراسمات سوگواری و عزاداری دهه آخر ماه صفر گفت: تلاش تمام آحاد جامعه برای تعظیم شعائر الهی و بزرگداشت سوگواری و عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: بنا به درخواست مقام معظم رهبری، امور حرم مطهر شاهچراغ (ع) که به من سپرده شده است را آن گونه که شایسته است، ساماندهی و پیگیری خواهم کرد.

وی اضافه کرد: امکانات و زیرساخت‌های فعلی حرم مطهر شاهچراغ (ع) برای محوریت برنامه های فرهنگی شیراز و میزبانی خیل عظیمی از مردم ولایتمدار این شهر در مناسبت های مختلف، کفایت نمی کند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: امیدوارم تمامی مسئولان و دستگاه های مختلف شیراز و سایر نقاط فارس، کمک کنند تا بتوانیم رویدادهای فاخر فرهنگی و جریان‌ساز را در آستان مقدس شاهچراغ(ع) برگزار و این حرم مطهر را به عنوان محور فعالیت ها و رویدادهای فرهنگی شیراز تثبیت کنیم.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ادامه داد: امروز بسیاری در عالم تشیع نمی‌دانند که بقعه نورانی برادر بزرگوار و واجب التعظیم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در شیراز است و باید تلاش کنیم تا حق این امامزاده واجب التعظیم ادا شود.

آیت الله دژکام تصریح کرد: امیدوارم با این نگاه متعالی، از دهه آخر ماه صفر بتوانیم اقدامات محوری و جریان ساز فرهنگی را در حرم مطهر شاهچراغ(ع) پایه گذاری کنیم.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: تولیت حرم شاهچراغ ع نماینده ولی فقیه در فارس مراسم مذهبی عزاداری ماه صفر قطب فرهنگی امام جمعه شیراز شیراز فرهنگی شیراز آستان مقدس حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۳۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل مرحله اول ساخت اسکلت چوبی ضریح حرم بانوی کرامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی روز گذشته از کارگاه ساخت اسکلت چوبی ضریح مطهر حرم بانوی کرامت بازدید کرد و در جریان روند فعالیت‌های این پروژه قرار گرفت.

ساخت ضریح مطهر حرم بانوی کرامت سال گذشته به دستور تولیت این حرم مطهر آغاز شد و اکنون ساخت مرحله اول اسکلت چوبی آن توسط استاد متین فر تکمیل و نهایی شده و باتوجه‌به تکمیل طراحی ضریح مطهر، کار‌های مربوط به وصل بندی، مقرنس‌کاری، معرق‌کاری و خاتم‌کاری در دست اجرا است و قلم‌زنی ضریح مطهر نیز پیشرفت مناسبی داشته است.

گفتنی است برای پروژه ساخت ضریح مطهر حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها از چوب ساج کشور برمه که مرغوب‌ترین و مناسب‌ترین چوب برای ساخت ضریح‌های مطهر است استفاده شده و فعالیت‌های هنری بر روی این چوب‌ها توسط هنرمندان قمی در حال اجراست.

همچنین مطالب محتوایی که قرار است در جای‌جای این ضریح مطهر نگاشته شود در این بازدید توسط آیت‌الله سعیدی مورد بررسی و تدقیق قرار گرفت و مشخص شد.

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • ریل‌گذاری نظام بانکی چگونه باشد؟
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • تشییع پیکر مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرکرد
  • تکمیل مرحله اول ساخت اسکلت چوبی ضریح حرم بانوی کرامت
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» با مداحی حسین طاهری در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه (س)
  • تشییع پیکر پدر ۳ شهید دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی