Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذاکر بابیان اینکه 100 مدرسه توسط خیرین استان یزد ساخته می‌شوند، گفت: 347 مدرسه در استان نیازمند نوسازی و بازسازی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، جواد ذاکر، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش اعتبارات برای تجهیز و نوسازی مدارس در استان، گفت: در طول سال‌های گذشته شاهد شش برابری بودجه اختصاص‌یافته به استان یزد در راستای تجهیز و توسعه مدارس بودیم که این مبلغ از 15 میلیارد تومان به 91 میلیارد تومان افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه از طول سال‌های اخیر تعداد کلاس‌های درس در استان یزد از 7300 کلاس به 8041 کلاس درس افزایش یافت، اذعان داشت: از دیگر مسائل ارتقا یافته در مدارس، افزایش استانداردسازی کلاس‌های درس به 14 درصد بوده است.

ذاکر با اشاره به اینکه تلاشمان این است که 444 کلاس درس در قالب 57 پروژه در اختیار آموزش استان قرار دهیم، اظهار داشت: 83 هزار و 385 مترمربع مساحت این پروژه‌های تعریف‌شده است که با مشارکت خیرین آن را در آینده نزدیک تحویل آموزش‌وپرورش استان قرار خواهیم داد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد به مشارکت بسیار خوب خیرین در بحث ساخت مدرسه در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: خیرین استان یزد در مباحث مختلف بسیار عالی ورود کرده‌اند و در بحث مدرسه‌سازی نیز در سطح کشور جز مجامع نخست و برتر هستند و مشارکت بسیار خوبی را در این امر داشته‌اند.

وی تعداد پروژه‌های خیری مدرسه‌ساز در استان را 100 مورد اعلام کرد و افزود: 40 پروژه در مرحله تعهد است که با ورود خیرین در حال ساخت است و 60 پروژه دیگر نیز در حال انجام کارها توسط خیرین است تا به مرحله ساخت و در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

ذاکر بابیان اینکه 100 درصد خیرین استان، یزدی هستند اذعان داشت: برخلاف برخی از استان‌ها که از استان‌های دیگر خیر جذب می‌کنند، استان یزد تماماً خیر بومی دارد که این مسئله نیز در سطح کشور منحصربه‌فرد است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد بابیان اینکه 16 مورد مدرسه خیرساز در استان یزد داریم که قدمت آن به بالای 100 سال می‌رسد، اظهار داشت: مشارکت خیرین استان یزد در ساخت مدارس از قدیم‌الایام قابل‌مشاهده بوده که امروزه نیز این مسئله را به‌خوبی و با قوت در حال مشاهده هستیم.

وی در ادامه با اشاره به کیفیت بسیار خوب در ساخت مدارس استان یزد، گفت: سال گذشته و سال قبل‌تر آن شاهد بارندگی‌های شدیدی در سطح استان یزد بودیم که به لطف خدا در این موارد، هیچ‌کدام از مدارس نوساز ما تخریب نشدند که نشان از کیفیت بسیار عالی ساخت مدارس در استان یزد است.

ذاکر 30 درصد ساختمان‌های آموزشی در سطح استان یزد را نیازمند بازسازی و نوسازی دانست و افزود: طبق برنامه‌ریزی در استان صورت گرفته، به دنبال این هستیم که ان‌شاءالله طی چهار سال آینده تمامی مدارس بازسازی و نوسازی شده باشند و دیگر مدرسه‌ای مشکل‌دار در استان نداشته باشیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد به آماری از مدارس دولتی اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سطح استان یزد 1634 مدرسه دولتی داریم که از این تعداد 1106 مدرسه دایر هستند که 347 مدرسه نیازمند نوسازی و بازسازی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: توسعه و تجهیز مدارس استان یزد خیرین استان یزد مدیرکل نوسازی سطح استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی

مدرسه ۶ کلاسه خیرساز مرحوم «مهدی گلوانی» در خوی با حضور فرماندار ویژه خوی، امام جمعه و جمعی از روسای ادارات به بهره برداری رسید.

 فرماندار ویژه شهرستان خوی در آیین افتتاح مدرسه خیری ۶ کلاسه مرحوم مهدی گلوانی با استناد به آیات قرآن گفت: مدرسه سازی همانند جهاد در جبهه‌های نبرد بوده و صدقه جاری محسوب می‌شود.

کریم علی نژاد با اشاره به اینکه، مدرسه‌سازی توشه برداشتن برای آخرت و یک تجارت معنوی ماندگار است گفت: باید قدردان همراهی مجمع خیرین و خیرین مدرسه ساز باشیم که در کنار دولت برای رفع کمبود فضا‌های آموزشی حضوری پرشور دارند.

رئیس آموزش و پرورش خوی نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: این مدرسه خیر ساز شش کلاسه با ۷۵۰ مترمربع زیربنا و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار توسط «حاج حسین گلوانی» تأمین اعتبار شده است.

مرتضی محمد پور افزود: حسین گلوانی خیر خویی، در اقدامی نیک و الگو محور این مدرسه را با نظارت نوسازی مدارس استان به نام و یاد پسر مرحوم شان "مهدی گلوانی" احداث کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • تکیه سادات اخوی نونوار می‌شود