Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@19:11:22 GMT

منشأ و انواع سردرد از نگاه طب سنتی

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۴۵۰۲

منشأ و انواع سردرد از نگاه طب سنتی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید درمنکی فراهانی درباره منشأ و انواع سردرد‌ها از منظر طب سنتی اظهار کرد: از نگاه طب کهن ایرانی، سردرد یا صداع به ۲۴ دسته مختلف تقسیم می‌شود که از این میان ۴ دسته کلی غلبه صفرا، غلبه دم و غلبه سودا بیش از بقیه موارد میان افراد مشاهده می‌شود.

بیشتربخوانید

علل ۱۰گانه سردرد و راه‌های خلاصی از آن

وی ادامه داد: از دیگر انواع سردرد‌های پرتکرار می‌توان به سردرد معدی، رحمی، کبدی و روده‌ای (کولیت) اشاره کرد که امروزه به همه آن‌ها نام "میگرن" را اطلاق کرده‌اند؛ بخشی از سردرد‌های جامعه زنان را سردرد‌های رحمی و مشکلات تخمدان تشکیل می‌دهد که تغییر سبک زندگی و کاهش مصرف سردی‌ها برای درمان این نوع از سردرد‌ها بسیار کمک‌کننده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محقق طب سنتی با اشاره به درمان ساده برخی انواع میگرن‌ها در طب سنتی متذکر شد: به‌طور مثال سردرد‌های معدی که افراد زیادی از آن رنج می‌برند صرفاً با اصلاح مزاج معده، اصلاح غذا و خارج کردن مواد منجمدشده در سر کاملاً درمان می‌شوند؛ سردرد‌های معدی معمولاً پس از خوردن غذای سنگین، غذا‌های مایع یا دیرهضم به‌وجود می‌آیند و به‌دلیل درگیر کردن سمت راست یا چپ، به سردرد‌های یک‌طرفه معروفند.

فراهانی افزود: هرچند امروزه در طب مدرن کار چندان زیادی برای درمان میگرن نمی‌توان کرد، اما وقتی نگاه طب کل‌نگر را به‌کار می‌گیریم، با یافتن علت اصلی بیماری که در مورد سردرد می‌تواند حتی خوردن زیاد گرمی‌ها باشد، می‌توان بیماری را برای همیشه از بین برد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد، گل‌گاوزبان و اسطوخدوس را به‌عنوان دو آرام‌بخش عمومی و قابل مصرف برای همه افراد می‌شناسند در حالی که چنین نیست؛ مصرف خودسرانه اسطوخدوس در سردرد‌های گرم یا بوییدن گلاب، می‌تواند باعث تشدید درد و حتی تجمیع ماده صفراوی در سر شود.

فراهانی یادآور شد: بخش زیادی از بیماری‌های مغز و اعصاب را می‌توان از منظر طب ایرانی درمان کرد؛ به‌گونه‌ای که در منابع قدیمی این طب نیز به درمان بیماری‌هایی مانند انواع افسردگی‌ها، مالیخولیا و مننژیت نیز اشاره کامل شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی های پزشکی سردرد سردرد ها طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۴۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی

مسعود قلعه‌سفیدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت : تاکنون ۵ نفر (سه مرد و ۲ زن) در استان، به علت خوردن قارچ سمی فصلی دچار مسمومیت شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون مورد فوتی از مسمومیت با قارچ سمی فصلی در سال جاری گزارش نشده است، تصریح کرد: یک نفر از این بیماران در بیمارستان امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه و چهار نفر در بیمارستان شهدای هرسین پذیرش شده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آنها سمی هستند و برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه به توصیه‌های برخی از افراد عادی در تشخیص انواع قارچ سمی از انواع قارچ خوراکی توجه نکنید، افزود: شناسایی انواع قارچ خوراکی از انواع قارچ سمی تنها براساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه مشکل بوده و توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه‌شناسی امکان‌پذیر است.

قلعه‌سفیدی یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین ۵ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین سبب سردرد می‌شود | ویتامینی برای ساخت گلبول‌های قرمز
  • ساز ناکوک آلرژی در بهار
  • کمبود این ویتامین سبب سردرد می‌شود
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی
  • در مورد خواص سلامت انواع تخمه ها
  • کدام مواد غذایی در زیبایی جنین تاثیر دارد؟ (فیلم)
  • از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟ + علائم و درمان انواع آب مروارید
  • ساده‌ترین ورزش‌ها از نگاه طب سنتی (فیلم)
  • زونکن چیست؟ کاربرد زونکن و بررسی انواع آن
  • هدفونی که وزوز گوش را درمان می‌کند!