Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اعلاف فوتی های کرونا در شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد گفت :تعداد موارد ابتلا به کرونا و مراجعات به بیمارستان ها روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  ظهر امروز در نشست ستاد کرونا با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم،از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرویز یزدان پناه تصریح کرد:تعداد موارد ابتلا به کرونا و مراجعات به بیمارستان ها روز به روز در حال افزایش است.

وی افزود: دیروز حدود 970 مراجعه کننده به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی داشتیم که به نسبت یکماه گذشته مراجعات دو برابر شد ؛تعداد بستری ها 30 درصد افزایش و افراد تحت مراقبت های ویژه هم 30 درصد افزایش داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:تعداد تخت های بیمارستانی و بیماران تحت مراقبت ویژه در حال پرشدن است و جای بیمار نداریم.

یزدان پناه ادامه داد: تلاش ما بر این است که با استقرار نیرو و تخت های جدید اجازه ندهیم مشکلی برای پذیرش ایجاد نشود اما اگر روند موارد مثبت همینگونه روبه افزایش باشد، شاید سیستم درمان استان جوابگو نباشد.

وی با توصیه به همکاری مردم با خادمان سلامت،گفت: هم نیروهای مردمی و هم پزشکها خسته اند و ظرفیت و امکانات هم جواب نمی دهد.

یزدان پناه تصریح کرد: مردم سراسر استان وضعیت را خطرناک  در نظر بگیرند و توصیه ما این است از حضور در هر تجمعی پرهیز کنند، تشییع باشد، عروسی باشد یا تجمعات خانوادگی و در هر شرایطی ماسک بپوشیم و کسانی که ماسک نمی پوشند را به عنوان یک ناهنجاری در جامعه در نظر بگیریم.

وی با انتقاد از بی توجهی برخی شهروندان در رعایت نکات بهداشتی، گفت:این افتخار نیست که سلامت و جان مردم را به خطر بیندازیم و احساس کنیم فرد تحصیل کرده هستیم، مردم باید تذکر دهند و کنترل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: مردم فاصله گذاری فیزیکی را راعایت کنند، حداقل فاصله دو متری رعایت شود، متاسفانه فاصله گذاری در بیشتر موارد نادیده گرفته می شود.

یزادن پناه گفت: مردم سعی کنند در هیچ شرایطی به بیمارستان ها مراجعه نکنند، فقط مجبور باشند ؛گاهی مراجعه به بیمارستان عامل انتقال بیماری است.

وی افزود: کودکان را بعنوان منابع آلودگی در نظر بگیرید چون 95 درصد این افراد نشانه ای از ابتلا ندارند اما ناقل بیماری هستند و جان افرادی که بیماری زمینه ای دارند به خطر می اندازند و باعث مرگ و میر آنها می شوند.

یزدان پناه خاطرنشان کرد:تحت هیچ شرایطی مردم سفر نداشته باشند و بدون دلیل از خانه خارج نشوند.

وی گفت: امیدواریم به کمک مردم و به یاری خدا بتوانیم روند افزایشی بیماری در استان را کنترل کنیم و مردم بتوانند زندگی عادی خود را داشته باشند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تشریح وضعیت شهرستان ها استان گفت:شهرستان های بویراحمد، گچساران، چرام و کهگیلویهدر وضعیت قرمز،شهرستان لنده  نارنجی و بقیه شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

یزدان پناه با اشاره به اینکه افزایش تعداد بیمارستان ها پذیرش بیماران کرونایی در سطح استان در دستور کار ما نیست،افزود:تعداد تخت بیمارستان های دهدشت و شهید جلیل یاسوج افزایش یافت، البته منظور استاندار این نبود که بیمارستان مستقل دیگری اضافه کند بلکه افزایش ظرفیت مد نظر وی بود.

وی آمار فوتی های ناشی از بیماری کرونا در استان را در شهرستان های گچساران 29نفر، بویراحمد 27 نفر ،کهگیلویه14نفر، باشت2نفر، بهمئی5نفر، لنده2 نفر، چرام3 و دنا یک نفر اعلام کرد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان گفت:بیشترین آمار ابتلا به کرونا در استان مربوط به شهرستان بویراحمد است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان ها شهرستان ها یزدان پناه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۴۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در راستای تحقق شعار سال و برقراری ارتباط با مردم به فرهنگ‌سازی نیاز است که رسانه‌ها در این زمینه نقش موثری دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید احسان عسکری، شامگاه _دوشنبه، سوم اردیبهشت_ در نشست با مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نام‌گذاری‌های اقتصادی سال‌های اخیر توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: طی چند سال اخیر شعارهای سال در حوزه اقتصادی بوده که نشان از جریان‌سازی بر اساس شرایط کشور دارد که با فرهنگ‌سازی مشکلات کشور حل و فصل شود.

وی با اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: برای ارتباط با مردم نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم که این نقش بر عهده رسانه‌ها و صدا و سیمای مرکز استان است که در همین خصوص جلسات مشترک با برنامه سازان صدا و سیما در دستور کار قرار گیرد.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اقدامات بزرگ و بنیادی در این دولت در حال انجام است، گفت: نیازمند انتقال این اقدامات به جامعه و همگرایی با مردم هستیم که صدا و سیما می‌تواند کمک بزرگی برای اطلاع رسانی این اقدامات انجام دهد.

وی تصریح کرد: برای جهش تولید و زیبایی وجه اقتصادی، باید مشارکت مردم بسیار عمیق باشد تا برنامه‌ریزان اقتصادی مبتنی با این مشارکت عمل کنند و این مهم بیشتر نیازمند تسهیل‌گری امور، تأمین زیرساخت‌ها، بهبود شرایط تسهیلات بوده که در این خصوص اقدامات لازم تدبیر شده‌است.

عسکری با تاکید بر اینکه رویکرد مقام معظم رهبری به اقتصاد رویکرد مردم مبنا است، خاطرنشان کرد: در همین خصوص برگزاری جلسات با رسانه‌ها و صدا و سیما در جهت برنامه‌ریزی برای چگونگی استفاده از ظرفیت مردم در حوزه جهش در بخش تولید طراحی شده‌است.

در ادامه امیر رئوف، مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نگاه به رسانه بیشتر اطلاع‌رسانی است، گفت: رسانه‌ها باید به رسالت خود عمل کنند و به دنبال جریان سازی، نقد منصفانه و ارائه راهکارها در راستای بهبود شرایط باشند.

وی افزود: برای پیشرفت استان نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی هستیم چرا که از ظرفیت بالایی برخوردار بوده، لذا مهیا کردن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف در کنار ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی نیاز مبرم است.

رئوف با اشاره به استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها برای پیشرفت اقتصادی در استان، تصریح کرد: اهمیت نقش رسانه در مباحث تولید محتوا در پرداختن به ظرفیت‌ها و داشته‌های استان می‌تواند به این هدف مهم تسریع ببخشد.

وی با اشاره به اینکه هدف مقام معظم رهبری از مشارکت نوعی فرهنگ‌سازی و کار فرهنگی است، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی تعاونی‌های مختلف و استفاده از سرمایه‌های مردمی می‌تواند در جهش تولید مؤثر باشد.

کد خبر 747070

دیگر خبرها

  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • سامانه ناپایدار بارشی تا چهارشنبه در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا
  • هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • آمار داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ کهگیلویه و بویراحمد
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد