Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:47:09 GMT

طرح ملی پاتاوه - دهدشت باید تا دهه فجر تکمیل شود

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۴۶۶۹

طرح ملی پاتاوه - دهدشت باید تا دهه فجر تکمیل شود

مجید اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح ملی  پاتاوه به دهدشت در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متولیان با تلاش شبانه روزی نسبت به تکمیل این طرح اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه روند اجرایی جاده ملی پاتاوه به دهدشت طولانی شده است، گفت: هیچ گونه سهل انگاری از سوی مسئولان تا بهره برداری کامل از این طرح تا زمان تعین شده قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی تاکید کرد: با توجه به تامین منابع مالی از سوی دولت باید از همه ظرفیت‌ها برای تسریع در روند اجرایی این طرح نیز استفاده کرد.

وی افزود: این جاده جزو مهمترین طرح ‌های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد است که با افتتاح آن علاوه بر کوتاه‌ تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت راه مناسب برخوردار خواهند شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این بازدید تصریح کرد: این جاده دارای چهار فاز است که طول قطعه های اول و سوم آن به ترتیب ۲۶ و ۲۰ کیلومتر و قطعه های دوم و چهارم نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است.

حسین کلانتری افزود: بهره برداری از جاده ملی و ترانزیتی پاتاوه به دهدشت ، مسیر استان های مرکزی از جمله اصفهان تا بنادر جنوبی کشور از نظر زمانی نزدیک به ۲ ساعت کوتاه تر می شود.

وی ارزش ریالی جاده پاتاوه به دهدشت را ۳۰ هزار میلیارد ریال دانست و گفت: با بهره‌برداری از این طرح بخش زیادی از ترافیک مرکز استان کاسته خواهد شد.

کلانتری جاده ملی پاتاوه به دهدشت را شامل چهار قطعه دانست و گفت: قطعه یک، ۲ و چهار این طرح تکمیل و زیر بار ترافیک رفته است.

وی تصریح کرد: درقطعه سوم به طول ۶۳ کیلومتر پنج هزارو ۱۰۰ متر تونل و یکهزارو ۱۰۰ متر پل که همه تونل‌های این طرح بازگشایی و تردد در آنها انجام می شود.

به گزارش ایرنا، ۲۵ سال از آغاز ساخت جاده ملی و ترانزیتی پاتاوه به دهدشت در کهگیلویه و بویراحمد می گذرد، چهار دولت در این مدت طولانی تلاش کرده اند این جاده را به پایان برسانند اما همچنان روند لاک پشتی ساخت آن مردم حاشیه این جاده را آزار می دهد.

ساخت جاده ملی پاتاوه به دهدشت در سفر سال ۱۳۷۳رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد مصوب و یک سال بعد عملیات اجرایی آن آغاز شد.

همگان انتظار داشتند احداث این جاده مهم کمتر از ۱۰سال طول بکشد اما گذشت ۲۴سال از شروع عملیات ساخت آن، داد مردم را هم درآورده است.

مسیر اصلی پاتاوه - دهدشت به طول ۱۳۷ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا - یاسوج، بخشی از کریدور اتصال مرکز کشور به جنوب و در واقع اتصال بخشی از مرکز کشور از استان اصفهان به بنادر جنوبی در زمان کمتری است.

برچسب‌ها توسعه ایران محمد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد وزارت راه و شهرسازی دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران محمد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد وزارت راه و شهرسازی دهه فجر توسعه ایران محمد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد وزارت راه و شهرسازی دهه فجر پاتاوه به دهدشت ملی پاتاوه جاده ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در بارش های اخیر در تنگ رواق ۷ میلیمتر، علی کرمی دمچنار ۶،چیتاب ۶، کریک ۵، دشت بز ۴، مارگون ۳، سی سخت ۲.۶
 فرودگاه یاسوج یک میلیمتر باران بارید. 

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • افتتاح جایگاه پمپ بنزین در جاده دهدشت به پاتاوه
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • تصادف با سه فوتی در جاده یاسوج_ اصفهان
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا
  • دعوت ۷ بازیکن تیم هندبال فرازبام خائیز دهدشت به اردوی تیم ملی
  • ثبت بیش از ۳ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد
  • همایش پیاده روی خانوادگی در دهدشت
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین