Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل گمرکات کشور گفت: ۱۰ میلیون تن کالاهای اساسی وارد کشور شد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مهدی میراشرفی ظهر امروز در جلسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با اشاره به شرایط سخت تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی اظهار داشت: تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان امروز در شرایط سخت تحریم‌ها فعالیت می‌کنند و بخشنامه‌ها و قوانین و مقررات پیچیده و متناقض به موضوع تحریم‌ها مشکلات را تشدید کرده اما در گمرک با همه توان در راستای کاهش مشکلات این حوزه قدم برمی‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حدود 250 سال گذشته رئیس جمهور آمریکا موضوع حمایت از تولید به عنوان سیاست کلی انتخاب کردو حمایت از عرضه و تولید را در دستورکار خود قرار داد که نتیجه آن استراتژیک حمایت از تولید در کشور شد.

رئیس کل گمرک ایران ادامه داد: تحریم موضوع چند وجهی است و از گذشته تلاش کردیم تا هزینه حاصل از نفت سرمایه‌گذاری شود و اقتصاد از نفت فاصله بگیرد به طوری که بر اقتصاد بدون نفت تکیه کنیم اما به سبب تحریم‌های ظالمانه این موضوع اتفاق نیفتاد .

میراشرفی تصریح کرد: در ساختار اقتصادی ایران دولت بزرگترین تولیدکننده، صادرکننده و واردکننده است و توجه به این نکته ضروری است که برای اقتصاد پایدار و برطرف شدن مشکلات باید اقتصاد مردمی شود که به صورت سیستماتیک کمتر به این موفقیت رسیدیم به همین سبب باید توجه ویژه به مردمی کردن اقتصاد داشته باشیم.

وی افزود: اگر زحمات و تلاش‌های فعالان اقتصادی در این زمینه نبود با وجود تحریم‌ها دشمنان به اهداف خود می‌رسیدند و این موفقیت حاصل همت بلند مردم و فعالان این حوزه است که سبب برهم زدن معاملات غرب شده و با توجه به وعده خداوند در قرآن در آینده نزدیک سختی‌ها به گشایش تبدیل می‌شود.

رئیس کل گمرک ایران بیان کرد: در مدت 5 ماهه ابتدای سال 52 میلیون تن کالا به کشور وارد و از کشور صادر شده و سهم صادرات 38 میلیون تن و سهم واردات 13.8 میلیون تن است که اکنون دغدغه دولت تامین کالاهای اساسی است تا فشار بر مردم کمتر شود.

میراشرفی عنوان کرد: از 17.8 میلیون تن واردات حدود 10 میلیون تن از کالاهای وارده کالاهای اساسی بودند و در زمینه کشاورزی نهاده‌های دامی در زمینه ذرت 4.3 میلیون تن واردات داشتیم که حدود 14 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است.

وضعیت کالاهای گروه 4 دپو‌شده در گمرکات مناطق آزاد کشور تا هفته آینده روشن می‌شودتامین البسه تیم ملی از سوی آل‌اشپورت پس از فسخ قرارداد‌/ محموله 80 هزار دلاری در گمرک فرودگاه‌مانع‌تراشی دولت در ترخیص مواد اولیه کارخانجات از گمرکات / کلی مواد اولیه کارخانجات در گمرک‌ دپو‌‌ست

وی ادامه داد: دیدگاه گمرک حمایت از تولید و تسهیل شرایط موجود است متاسفانه پیچیده‌ترین قوانین را در حوزه تجارت و تولید داریم به طوری که بیش از 25 سازمان در حوزه تجارت در کشور متولی و نظارت دارند در صورتیکه دنیا بر ساده‌سازی در کاهش قوانین و مقررات و تسهیل آنها تاکید یم‌کند.

رئیس کل گمرک ایران خاطرنشان کرد: در زمینه کارشناسان مجازی ارائه خدمت بین خدمت‌گیرنده و خدمت‌دهنده سرعت می‌بخشد و درخواست رویت کالا را به گمرک گزارش می‌دهد و تعیین مسیر کالا در مسیر سبز و قرمز دنبال می‌کند که در واقع ارتباط فیزیکی و ملموس به غیرفیزیکی و غیرملموس تبدیل می‌شود.

میراشرفی بیان کرد: در زمینه صدور اظهارنامه‌ها قبل از تحریم‌ها این موضوع حدود 20 روز طول می‌کشید اما اکنون تا 40 روز هم ادامه دارد و این روند طولانی شده به همین سبب بیشتر فعالیت‌ها به صورت الکترونیکی در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود به همین سبب شعار گمرک از هرجا از هرزمان است.

وی ادامه داد: بر اساس تبصره 1 ماده 108 قانون گمرکی امکان بخشش 100 درصدی جرائم در کمیسیون‌های گمرکی وجود دارد که می‌تواند به صفر تغییر کند که در هر دو حوزه واردات و صادرات شامل می‌شود.

رئیس کل گمرک ایران بیان کرد: در زمینه احیای کمیته فنی یکی از اقداماتی که انجام شده تقریبا همه اختیارات گمرک ایران به گمرک استان‌ها داده شده و در زمینه مشکلات قطع سیستم گمرکی حدود 25 سازمان به سیستم متصل می‌شوند و زمانی که سیستم یکی از سازمان‌ها قطع شود کاربری که از سیستم گمرک وارد شده مشکل این قطعی را گمرک می‌داند.

میراشرفی ادامه داد: با توجه به اینکه پهنای باند و سرعت سامانه به حد مطلوب نرسیده متاسفانه این مشکلات وجود دارد اما با تلاش‌های بسیار ارتباط 24 ساعته شده تا در خارج از ساعات اداری و روزهای تعطیل هم امکان ارتباط با سیستم وجود داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات ارزی گفت: بر اساس 4 نامه از وزارت اقتصاد وضعیت رسوب کالا و ماندگاری آن برآورد شد و بانک مرکزی این پیشنهاد را قبول کرد که کالاهای اساسی بدون تامین ترخیص شوند و تا 3 ماه آینده ارز محموله تامین شود و حدود 4 میلیون تن کالا به ازای 6 میلیارد دلار کالاهای مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید در گمرک وجود دارد که عدم ترخیص آنها به سبب کد رهگیری بانک است.

رئیس کل گمرک ایران افزود: در زمینه صادرات اگر به سامانه عرضه و بانک مرکزی مجاز اعلام کند می‌تواند در مقابل صادرات واردات انجام شود و مشکل تامین ارز مرتفع شود همچنین اگر پروژه راهبردی است بدون تامین، ترخیص انجام می‌شود.

میراشرفی تصریح کرد: شناسایی کالاهایی که برای صنایع استان راهبردی است انجام شود و در راستای تسهیل اقدامات به گمرک ارائه شود، 2.7 میلیارد دلار مبادلات با اوراسیا و صادرات 823 میلیون و واردات 1.9 میلیارد دلار است که امیدواریم این اقدام توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/713/ش

R7980/P/S6,73/CT11 بیشتر بخوانید... تغییر معاونت حقوقی گمرک ایران در ماههای پایانی دولت/ابهامات جدی ترانزیت بر طرف نشد+سند ارز واردات ماهی تن اختصاص نمی یابد/دپوی ماهی تن در گمرک ماجرای ممنوعیت تحویل خودروی امانی از شرکتهای خصوصی در گمرک/یک مقام مسئول: خودروهای تحویلی به فوریت بازگشت داده شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تغییر معاونت حقوقی گمرک ایران در ماههای پایانی دولت/ابهامات جدی ترانزیت بر طرف نشد+سند ارز واردات ماهی تن اختصاص نمی یابد/دپوی ماهی تن در گمرک ماجرای ممنوعیت تحویل خودروی امانی از شرکتهای خصوصی در گمرک/یک مقام مسئول: خودروهای تحویلی به فوریت بازگشت داده شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با تسنیم: برای بازگشت مرزبانان گروگان‌ گرفته‌شده در تلاشیم / ادعای ‌افغانستانی‌ها ‌بی‌اساس بود‌ ۲ آمادگی بالای نیروی دریایی سپاه در حفاظت از مرزهای ‌آبی‌ ایران / دشمن را در خلیج فارس به ستوه آورده‌‌ایم ۳ گزارش| اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های خاص/  توزیع واکسن از چه زمانی در زنجان آغاز می‌شود؟ ۴ شیراز در وضعیت هشدار؛ نگران بازگشایی مدارس هستیم ۵ واحد دوم گاز نیروگاه دالاهو با دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد / توسعه تولید برق در غرب کشور ۶ وسعت دریاچه ارومیه به کمتر از ۳ هزار کیلومترمربع رسید / حجم آب دریاچه ۳ میلیارد و ۴۹ میلیون مترمربع است ۷ واکنش آیت‌الله اعرافی به هتک قرآن‌/ تمدن بشری ‌در پرتو قرآن جان ‌گرفت/ این حرکت ننگین برای مدعیان تمدن غربی ‌گران تمام‌ می‌شود ۸ سد کلقان‌چای بستان‌آباد با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور افتتاح شد مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| حضور رئیس مجلس در منطقه ‌صعب‌العبور اندیکا / قول قالیباف به مردم برای محرومیت‌زدایی منطقه اختصاصی| اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در دستور کار مجلس قرار گرفت + فیلم ‎پیگیری رئیس مجلس از علت تاخیر در اجرای پل میانرود دزفول / قالیباف: این پل باید تا ۲۰ ماه آینده ‌تکمیل شود + فیلم معاون رئیس جمهور: ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ویژه محرومان ‌ساخته می‌شود ‌ مهمترین اخبار تسنیم اختصاصی تسنیم|عرضه سنگین ارز در بازار/ ۷۰ میلیون دلار وارد بازار شد/ کاهش قیمت ارز در راه است؟ واحد دوم گاز نیروگاه دالاهو با دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد / توسعه تولید برق در غرب کشور تقدیر سردار سلامی از فرمانده ناجا برای برقراری امنیت مراسم محرم آستان قدس رضوی هتک حرمت به قرآن مجید را محکوم کرد عراق| انتقاد تند گروه‌های سیاسی از ادامه حضور آمریکایی‌ها و ادعاهای مشاور الکاظمی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل گمرک ایران میلیون تن کالا کالاهای اساسی رئیس جمهور ترین اخبار تحریم ها ماهی تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت الله حاتمی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: گشت‌های مشترک بازرسی ستاد تنظیم بازار شهرستان در قالب سه تیم به صورت روزانه برای نظارت بر قیمت‌ها و برخورد با متخلفان در شهرستان فعال شده است

وی اظهار داشت: متاسفانه وضعیت بازار در اقلام کالاهای اساسی مورد رضایت مردم و مسئولین نیست و همه دستگاه‌های عضو باید به وظایف قانونی خود عمل کنند

حاتمی با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی بازار و رصد قیمت‌ها ادامه دارد، افزود: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و دیگر تخلفات، انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار ضروری است.

وی افزود: مسئولان شهرستان باید وضعیت عرضه کالاهای اساسی را رصد کنند و اجازه سودجویی را به متخلفان ندهند.

معاون سیاسی فرماندار دهلران از عموم مردم این شهرستان خواست چنانچه اطلاعی از وقوع هرگونه تخلف دارند مراتب را طی تماس با شماره ۱۲۴ اطلاع دهند تا برخورد قانونی و قاطع شود.

حاتمی با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته بین دستگاه‌های متولی، تصریح کرد: نظارت در سطح شهرستان باید تقویت شود و مصوبات ستاد تنظیم بازار باید اجرایی شوند

وی به راه اندازی دوشنبه بازار و جمعه بازاربرای عرضه برخی محصولات و کالاهای اساسی مورد نیاز خانواده‌ها با قیمت عمده و پایین‌تر از نرخ بازار در شهرستان خبر داد؛ گفت: جهاد کشاورزی و شهرداری باید به قید فوریت مکانی برای این بازار جانمایی کنند.

معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان دهلران گفت: مسئولان باید برابر مسولیت که پذیرفته‌اند باید پای کار باشند و مطالبات به حق مردم در حوزه‌های مختلف پیگیری کنند.

کد خبر 6088093

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است