Web Analytics Made Easy - Statcounter

دمشق حمایت و همبستگی خود را با رئیس‌جمهوری منتخب بلاروس و مخالفتش را با تلاش‌های مداخله‌جویانه در امور این کشور اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، سوریه با جدیت تحولات جمهوری دوست بلاروس را دنبال می‌کند و حمایت خود را از این کشور در برابر تلاش‌های مداخله‌جویانه خارجی در امور داخلی آن اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: ما حمایت و همبستگی خود را با الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس اعلام کرده و اصرار برخی کشورهای شناخته شده در نابودی دولت‌های مشروع و منتخب در کشورهای مستقل و دارای حاکمیت را محکوم و رد می‌کنیم. ادامه تهدید امنیت و ثبات برخی کشورها از سوی برخی کشورهای غربی و ترویج طرح‌های آشوب و اختلاف باعث تعجب است. این اقدامات برای تسلط بر راهکارهای ملی و تسلط بر ثروت‌های این کشورهاست.

وزارت خارجه سوریه بار دیگر نسبت به روابط ویژه با بلاروس افتخار کرد و موضع بلاروس در همبستگی با سوریه در تقابل با تروریسم و رد مداخلات خارجی را یادآوری کرد.

طبق این بیانیه آمده است:‌ ما به تقویت روابط دو جانبه و توسعه آن براساس منافع مشترک و تقویت توانمندی‌های دو کشور برای مقابله با تلاش‌های سلطه‌جویانه چشم امید داریم.

سوریه در پایان ابراز اطمینان کرد، راهکاری‌های مردم بلاروس و درایت رهبری و دولت آن بتوانند به این کشور برای عبور از بحران کمک کنند و بلاروس شاهد پیشرفت و امنیت باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دمشق بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد آمریکا بخشی از خاک این کشور را اشغال کرده است و از تروریسم حمایت می‌کند اما گاهی دیدارهایی با مقامات آمریکایی انجام می‌شود.   به گزارش ایسنا، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با اینال آردزینبا، وزیر خارجه آبخاز در کاخ ریاست جمهوری در دمشق گفت: آمریکا بخشی از خاک ما را به صورت غیرقانونی اشغال کرده است و از تروریسم و اسرائیل حمایت می‌کند؛ اسرائیلی که خود خاک ما را اشغال کرده است.   وی افزود: با این حال ما گاهی دیدارهایی با آن‌ها داریم هرچند که این دیدارها به هیچ نتیجه‌ای ختم نمی‌شود اما همه چیز تغییر خواهد کرد.     وی درباره محور این دیدارها یا مسؤولانی که در آن شرکت می‌کنند، چیزی نگفت.   بشار اسد در جواب سوالی درباره مذاکرات با غرب گفت: امید همیشه هست. حتی زمانی که بدانیم نتیجه‌ای وجود نخواهد داشت باز هم باید تلاش کنیم. به رغم دیدگاه منفی که نسبت به آن‌ها داریم باید با آن‌ها کار کنیم و برایشان توضیح دهیم که ما هرگز از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم و با آن‌ها تنها براساس برابری همکاری خواهیم کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • ببینید | اولین واکنش پرسپولیس به انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • هنوز در خیابان‌های دمشق از پاسخ ایران به اسراییل حرف می‌زنند!
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم