Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۸۰ هزار و ۷۴۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۹۲۶ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۹۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و یک هزار و ۶۳ نفر از آنها بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۸۰ هزار و ۷۴۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۹۲۶ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۲۸ هزار و ۵۹۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۰۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون سه میلیون و ۳۰۷ هزار و ۳۸۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

آسیب استعمال دخانیات آسیب در روزگار شیوع کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: استعمال دخانیات سالانه موجب مرگ بیش از ۸ میلیون نفر در جهان می‌شود که بیش از ۷ میلیون مورد از این مرگ و میرها ناشی از مصرف مستقیم دخانیات و حدود ۱.۲ میلیون مورد به خاطر قرار گرفتن افراد غیر مصرف کننده در معرض دود محصولات دخانی است.

وی ادامه داد: استعمال هر نوع محصول دخانی می‌تواند آسیب جدی به اعضا و فرآیندهای بدن از جمله سیستم دفاعی، سیستم قلبی عروقی و سیستم تنفسی وارد کند. اطلاعات به دست آمده از تجربه‌های جهانی درباره بیماری کووید ۱۹ حاکی از آن است که افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای از جمله مشکلات قلبی عروقی یا تنفسی ناشی از مصرف دخانیات داشته‌اند، در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری بوده‌اند.

لاری افزود: همچنین تحقیقات نشان می‌دهد مصرف کنندگان محصولات دخانی مبتلا به ویروس کرونا، عوارض شدیدتری از بیماری را تجربه کرده و میزان مرگ و میر در مبتلایان به بیماری در این گروه بیشتر از سایر افراد بوده است. از زمان شیوع بیماری کرونا شایعه‌هایی حاکی از تاثیر مصرف دخانیات بر کنترل و پیشگیری از ابتلا به این بیماری در جهان رواج پیدا کرد و متاسفانه بعضی افراد نیز آن را باور کرده و شرایط را برای سلامت خود دشوارتر کردند. این در حالی است که استعمال دخانیات از جمله سیگار و قلیان نه تنها سودی در مواجهه با بیماری‌های ویروسی تنفسی از جمله ویروس کووید ۱۹ ندارد، بلکه وضعیت بیماری را تا حد زیادی حاد و خطرناک‌تر می‌کند.

وی افزود: با وجود آن‌که اقدام به ترک دخانیات همواره عملی به جا و شایسته در جهت حفظ سلامتی انسان است، اما اقدام به این امر در این برهه زمانی به دلیل  همه‌گیری ویروس کرونا در کشور از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است. بنابراین درخواست ما از کلیه هموطنان عزیز کشورمان به خصوص جوانان این است که با توجه به نقش قلیان در تسریع و تشدید چرخه انتقال بیماری از هرگونه استعمال آن در این ایام جدا خودداری کنند.

معاون وزیر بهداشت گفت: امیدواریم مردم فهیم کشورمان با اصلاح رفتارهای اجتماعی خطرآفرین و همچنین تقویت عزم و اراده خود در عمل به توصیه‌های بهداشتی کمک کنند تا بتوانیم با همراهی و همدلی یکدیگر شاهد قطع زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

 

۱۰۱ بیمار کرونایی در قم پذیرش شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۱ تَن با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم موردپذیرش قرار گرفتند.

محمدرضا قدیر در تبیین آخرین وضعیت کرونا در این استان اظهار داشت: در شبانه‌روز منتهی به ۱۳ شهریورماه ۵۱ مورد بستری جدید در بخش‌ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان صورت گرفته است.

وی ترخیص ۵۰ تَن از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند را موردتوجه قرار داد و گفت: در حال حاضر ۳۴۸ تَن مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری می‌باشند که حال ۶۸ تَن آن‌ها وخیم است.

وی همچنین بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سه تَن که نتیجه آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بود جان خود را در قم از دست دادند. 

 

رنگ کرونایی تنها یک شهرستان مازندران سفید است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که در حال حاضر تنها یک شهرستان استان دارای وضعیت کرونایی سفید است و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت قرمز یا نارنجی قرار دارند.

مازندران ۲۲ شهرستان با ۶۰ نقطه شهری و بیش از چهار هزار روستا و آبادی دارد.

دکتر سیمین بابایی روز پنجشنبه افزود : برخی گمانه زنی ها در فضای مجازی و واقعی در باره خروج شهرستان های مازندران از وضعیت قرمز و تبدیل شدن وضعیت به سفید صحت ندارد و اینگونه شایعات برای مجموعه استان اعم از مردم و متولیان سلامت بویژه کادر درمانی آسیب زا است.

وی با تاکید بر این که وضعیت کرونایی مناطق مختلف استان همچنان ناپایدار است ، گفت : حتی همین یک شهرستانی که وضعیت سفید دارد به معنای پایداری این وضعیت نیست چون ما بتازگی موجی از مسافرت ها به استان را پشت سر گذاشتیم که تبعات آن طی روزها و هفته آینده مشخص می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود : از نظر دستگاه های متولی سلامت شامل دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، شرایط کرونایی کل استان قرمز است و این موضوع را هر روز به انحای مختلف تکرار می کنیم ولی متاسفانه برخی با انتشار گمانه زنی های غیر واقعی و فاقد استناد سبب می شوند تا سطح هوشیاری و حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش یابد که آسیب زا است.

دکتر بابایی تاکید کرد : کاهش هوشیاری و حساسیت مردم پیامدی جز شروع موج جدید شیوع ویروس کرونا برای استان در پی نخواهد داشت که در صورت وقوع چنین وضعیتی آن هم همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید هزینه سنگینی را به استان و سلامت مردم تحمیل می کند و مشکلات اقتصادی جامعه و معیشت مردم را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد .

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به این پرسش که روند بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در استان کاهشی است و شاید بر این اساس گمانه زنی های مختلف رواج یافته ، پاسخ داد : کاهشی شدن آمار مبتلایان در مازندران بسیار شکننده است چون اگر بررسی کنید همین اطلاعیه هایی را که طی ۲ هفته اخیر منتشر کردیم متوجه می شوید که در بعضی روزها آمار بستری های جدید بیشتر از ترخیصی ها بود ضمن این که طی چند روز گذشته ما نتوانستیم از مرز ۷۰۰ نفر بستری پایین تر بیاییم.

وی افزود : در همین شرایط کاهشی که باید امیدواری در کادر درمانی ایجاد شود و خستگیشان کاهش یابد ، متاسفانه سفرهای انبوه چند روز گذشته و گمانه زنی های نادرست سبب شده تا کادر درمانی استان از هم اکنون نگران ۲ هفته آینده باشند.

دکتر بابایی خواستار بی‌توجهی مردم نسبت به رنگ‌بندی کرونایی مناطق مختلف استان شد و گفت : همه باید حواسشان باشد که پروتکل های بهداشتی بویژه پوشیدن ماسک ، شستن دستان و فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند چون تا زمانی که واکسن تایید شده و منتیج به نتیجه علمی و بالینی نداشته باشیم تنها راه مقابله با کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی است و راهکار سومی وجود ندارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از رسانه های خواست تا به دنبال عادی انگاری شرایط کرونایی استان نباشند و به رسالت خود در آرامش دادن به جامعه در کنار آهسازی آنان برای رعایت پروتکل های بهداشتی عمل کنند.

طبق الگوی وزارت بهداشت ، مناطق کرونایی کشور به سه دسته با رنگ قرمز ، زرد یا نارنجی و سفید معرفی می شوند. زمانی وضعیت یک منطقه جغرافیایی قرمز ارزیابی می شود که تعداد بیماران بستری روزانه در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از سه نفر باشد. شرایط سفید نیز به وضعیتی گفته می شود که تعداد بیماران کرونایی بستری شده در هر شبانه روز نسبت کمتر از یک نفر به ازای ۱۰۰ هزار نفر باشد. وزارت بهداشت شرایط زرد را هم بین این ۲ وضعیت توصیف می کند .

آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل هم نشان می دهد در حال بیش از ۷۰۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

 

۲ شهرستان ایلام در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده ۲ شهرستان دره شهر و ایوان این استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

دکتر جمیل صادقی فر روز پنجشنبه در کارگروه رسانه‌ای کرونا افزود: وضعیت شهرستان های ایلام، دهلران، آبدانان و مهران نیز در موقعیت  نارنجی قرار دارد.

وی ادامه داد: وضعیت مابقی شهرستان های استان نیز در موقعیت زرد و سفید قرار دارد.

وی یادآور شد: شهرستان های چرداول و سیروان زرد و هلیلان و ملکشاهی سفید هستند. 

وی اظهار کرد: تا کنون  محدودیت های مناطق قرمز و نارنجی بصورت یکسان در نظر گرفته شده است و برای لحاظ کردن آن در خصوص بازگشایی مدارس با آموزش و پرورش رایزنی انجام شده و قرار است در این مورد از مرکز استعلام گرفته شود.

 

خراسان رضوی در وضعیت هشدار از نظر کرونا قرار دارد

رییس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی اکنون در وضعیت هشدار از نظر میزان ابتلا به کرونا قرار دارد و تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی زائران و مجاوران مورد تاکید است.

دکتر سید محمدحسین بحرینی روز پنجشنبه افزود: طی هفته اول شهریورماه امسال روند نزولی تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی متوقف شده است و این زنگ خطری برای افزایش دوباره تعداد بیماران به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: مردم و به ویژه هیات‌های عزاداری همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، شستن دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از سفر را جدی بگیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) خواست عزاداریها و سوگواری‌های ایام محرم و صفر امسال را در شهرهای خود برپا کنند و از سفر به شهر مشهد و خراسان رضوی پرهیز کنند.

۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در قالب ۱۷ شهرستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور هستند.

بر طبق گزارش امروز سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۳۸۰ هزار و ۷۴۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۹۲۶ تن رسیده است.

 

اخبار مرتبط اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / چهارشنبه 12 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / سه شنبه 11 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / دوشنبه 10 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / یکشنبه 9 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / شنبه 8 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / جمعه 7 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / پنجشنبه 6 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / چهارشنبه 5 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / سه شنبه 4 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / دوشنبه 3 شهریور 99

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا ویروس کرونا استان های با وضعیت قرمز کرونا استان های با وضعیت قرمز استان های قرمز کرونا استان های قرمز سیما سادات لاری اسامی استان های قرمز استان های قرمز کرونایی سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران رعایت پروتکل های بهداشتی مبتلا به کووید ویروس کرونا کرونا در کشور ۲۴ ساعت گذشته وزارت بهداشت گمانه زنی ها روز پنجشنبه قرار دارند کرونا قرار کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۷ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های پیشوا با شاخص ۱۱۱، شریف منطقه دو با شاخص ۱۱۲، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۰۱، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۰۲ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های باغستان شهریار با شاخص ۵۲، پارک رازی با شاخص ۶۳، پاسداران با شاخص ۹۵، پاکدشت با شاخص ۹۹، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۲، تهران پارک شکوفه با شاخص ۸۹، دانشگاه تهران با شاخص ۶۷، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۵، ژئوفیزیک با شاخص ۶۸، سرخه‌حصار با شاخص ۵۹، سلامت با شاخص ۸۸، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۸۱، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های ۹۱، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۸۱، شهرداری منطقه دو با شاخص ۷۱، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۷۷، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۷۹، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۷، علم و صنعت با شاخص ۵۲، قرچک با شاخص ۷۹، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۹، ملارد با شاخص ۵۳، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۱، ورامین با شاخص ۸۲ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۸ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۴۱، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۳۷، امام خمینی با شاخص ۴۶، پردیس با شاخص ۲۹، پونک با شاخص ۴۱، چشمه با شاخص ۳۶، دماوند با شاخص ۲۲، رباط‌کریم با شاخص ۳۶، قدس با شاخص ۳۴، لواسانات با شاخص ۲۹ در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 747756

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • عشایر ملارد سال گذشته ۱۰۰۸ تُن گوشت قرمز تولید کرده اند
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • وضعیت قرمز بازار گوشت