Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: دیوان بین‌المللی دادگستری که رکن اصلی قضائی سازمان ملل است امروز پنجشنبه تاریخ برگزاری جلسات استماع علنی برای رسیدگی به اعتراضات آمریکا در پرونده «نقض ادعایی عهدنامه مودت و روابط اقتصادی و حقوق کنسولی میان ایران و آمریکا» (جمهوری اسلامی ایران در برابر ایالات متحده آمریکا) را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وب‌سایت دیوان بین‌المللی دادگستری در بیانیه‌ای اعلام کرده این جلسات از دوشنبه ۱۴ سپتامبر تا ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۰ در کاخ صلح واقع در لاهه برگزار خواهند شد.

دیوان بین‌المللی دادگستری مهر ماه ۱۳۹۷ با بررسی درخواست قرار موقت ایران، آمریکا را به رفع تحریم‌های اقلام انسان‌دوستانه، دارویی، کشاورزی و هوانوردی ملزم کرد و از طرفین خواست از اقدامی که مناقشه را تشدید کند، خودداری کنند.

دیوان بین‌المللی دادگستری رکن قضایی سازمان ملل متحد و عالی‌ترین مرجع حل اختلاف میان دولت‌ها است. این نهاد مستقر در لاهه هلند، برای اجرای تصمیماتش از پشتیبانی شورای امنیت سازمان ملل متحد برخودار است و تمام اعضای ملل متحد به اجرای تصمیمات دیوان ملزم هستند. با این وجود، از آنجا که آمریکا خود یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل است و از حق وتو برخودار است، پیش از این در مواردی از اجرای تصمیمات دیوان خودداری کرده است.

در حال تمکیل...

منبع: فردا

کلیدواژه: دیوان لاهه آمریکا ایران دیوان بین المللی دادگستری سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت گودرزی به دیوان عدالت اداری بابت روند برگزاری انتخابات

یکی از نامزدهای انتخابات فدراسیون ترای اتلون (سه‌گانه) بابت اتفاقات رخ داده در جریان برگزاری انتخابات این فدراسیون به دیوان عدالت اداری شکایت کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برگزاری انتخابات فدراسیون ترای اتلون (سه‌گانه) با وجود ابهامات باعث شد یکی از نامزدهای ریاست، موضوع را از طریق دیوان عدالت اداری پیش ببرد.

مهدی گودرزی رئیس پیشین این فدراسیون که یکی از نامزدهای انتخابات بود در اعتراض به چگونگی انتخاب اعضای کمیسیون‌ ورزشکاران و همچنین موارد و ابهامات دیگر مدارک خود را جمع‌آوری و آن را به دیوان عدالت اداری تحویل داده است.

او در جریان این انتخابات اعتراض خود را اعلام کرد و در نهایت پنج رأی به دست آورد. با این وجود گودرزی شکایت خود را ارائه کرده است.

با این شرایط باید دید تکلیف این فدراسیون چه می‌شود و آیا انتخابات باطل خواهد شد یا خیر.

در این انتخابات محمدکاظم حججی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • حضور کاپیتان استقلال در دادگاه با شکایت نیروی انتظامی
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران
  • عروس فراری، پدرشوهر را ویلچرنشین کرد
  • ماجرای عجیب کتک زدن پدر شوهر و فلج کردن او
  • هوش مصنوعی قوانین دادرسی فدرال آمریکا را ضربه فنی کرد
  • شکایت گودرزی به دیوان عدالت اداری بابت روند برگزاری انتخابات
  • قحطی تحمیلی آشکارترین مصداق نسل‌کشی در غزه