Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@21:12:12 GMT

مهار شعله های آتش در دشت بشکان بافق

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۷۳۱۱

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید مهدی حسینی اظهار داشت: طی تماس و درخواست اهالی روستای عزیز آباد و رضوان مبنی بر حریق گسترده در دشت این روستا در ساعت ۱۶:۳۰ روز گذشته پس از تماس و هماهنگی مرکز EOC استان، یک تیم سه نفره امدادی از شهرستان بافق و ۲ تیم چهار نفره از شهرستان بهاباد به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پس از کنترل آتش سوزی با کمک نیرو‌های بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، منابع طبیعی و آتش نشانی در ساعت ۲۱:۳۰ پایان عملیات اطفاء حریق اعلام گردید.

حسینی ادامه داد: این روستا در محدود جغرافیایی شهرستان بافق قرار داشته که با توجه به بُعد مسافت از شهرستان بافق و نزدیک بودن به شهرستان بهاباد تیم‌های امدادی هلال احمر از این دو شهرستان به منطقه اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد از مردم درخواست کرد که در فصل تابستان از روشن کردن آتش در نزدیکی مراتع و منابع طبیعی خودداری کنند و گردشگران پس از تفرج و ترک محل از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل نمایند.

انتهای پیام/ غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی مراتع یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۷۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب فرهنگی بافق فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری

رستگاری مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به اجرای برنامه شب فرهنگی بافق گفت: در بازدید از اماکن تاریخی و تفرجگاه‌ها، معرفی فرهنگ اصیل یک شهرستان، بازی‌ها و غذا‌های محلی و سنتی، صورت می‌گیرد که این امر عاملی مهم در جذب گردشگران است. 
 
رستگاری بیان کرد: شهرستان بافق هم در این زمینه همواره خوش درخشیده و رویداد‌های خوب و متنوعی را برای جذب گردشگر در سطح شهرستان برگزار کرده است. 
 
ابوالحسینی معاون عمرانی استاندار یزد نیز در این آیین گفت: در شب فرهنگی شهرستان بافق از بزرگترین نوروزگاه شهرستان، نوروزگاه آبشار بافق، بازدید کردیم. 
 
او افزود: در این نوروزگاه برنامه‌های مختلفی از جمله آیین دوستی با اقوام ایرانی، جشنواره پخت غذا‌های سنتی، اجرای ورزش‌های باستانی، غرفه سفالگری و نقاشی برای کودکان و... اجرا می‌شود که اوقات خوشی را برای مسافران و گردشگران نوروزی رقم می‌زند. 
 
دهقان فرماندار بافق نیز با اشاره به بازدید‌های نوروزی گفت: تا ششم فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۵ هزار نفر از بنا‌های تاریخی و فرهنگی بافق بازدید کردند.
 
او  افزود: آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری و نوروزگاه‌های سطح شهرستان به ۹۵ هزار نفر رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات و دغدغه‌های عوامل دفتر خبر بافق
  • رفع تصرف زمین ۲۵۰ میلیاردی در لنجان
  • ذخیره‌سازی ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری
  • رفع تصرف اراضی ملی ۲۵۰ میلیاردی در لاهیجان
  • حمله حزب‌الله به شهرک صهیونیستی/آتش در «کریات شمونه» شعله کشید
  • آتش سوزی جنگل‌های مرزن آباد چالوس مهار شد
  • شب فرهنگی بافق فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری
  • روشنگری منابع طبیعی پیرو انتشار خبر قطع ۴۰۰۰ اصله درخت در الیملات شهرستان نور
  • جلوگیری از برداشت غیر مجاز سنگ در اراضی ملی روستای سیمین شهرستان همدان
  • آزادسازی اراضی ملی در شهرستان بابل