Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

حجت الله فیروزی از عملکرد بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج و ودیعه اجاره مسکن انتقاد کرد و گفت: به‌یقین با توجه به مقررات بانکی فعلی نمی‌توان شرایط مالی ازدواج را برای جوانان تسهیل کرد؛ چراکه معرفی چند ضامن کارمند دولت برای دریافت یک وام ساده ازدواج از جوانانی که عموماً خودشان در ادارات شاغل نیستند و اقوام و دوست و آشنایی هم از این قشر ندارند، به معنای سنگ‌اندازی جلوی پای آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی- نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد کارمندان رسمی دولت در بخش‌های مختلف نسبت به گذشته کم شده است، افزود: دولت باید به سمت سازوکار دیگری برای پرداخت وام ازدواج رود؛ چراکه وقتی صحبت از تسهیلات می‌شود؛ پرداخت و دریافت آن نیز باید با سهولت انجام گیرد؛ اما بانک‌ها هنوز عملکردی سنتی و به روز نشده دارند؛ در حالی که باید این سازوکارها با شرایط زمانه تغییر کند.

به گفته وی، بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج یا وام‌های خرد دیگر از بی‌اطلاعی مردم و عدم کنترل و نظارت بانک مرکزی بر عملکردشان، سوءاستفاده می‌کنند.

فیروزی با بیان اینکه اکنون به‌صورت دقیق مشخص نیست که منابع قرض‌الحسنه بانکی در قالب چه تسهیلاتی پرداخت می‌شود که باید این موضوع شفاف شود، اضافه کرد: در هر صورت ضعف جدی در نظارت بانک مرکزی بر ساختار پرداخت وام‌های خرد و وام ازدواج وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است نباید شخصیت جوانان در ابتدای تشکیل خانواده در رفت و آمد به بانک‌ها به دلیل سخت گیری برای دریافت یک وام خرد زیر سوال برود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وام ازدواج مسکن تسهیلات وام ودیعه مسکن تسهیلات وام ازدواج وام ازدواج پرداخت وام بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۷۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس

 راه اندازی سامانه خود نویس خود یکی از مهم ترین برنامه ها برای بهبود و تقویت بازار اجاره مسکن به شمار می رود چراکه راه اندازی این سامانه خود باعث شده است که دست بخش زیادی از دلالان و سوداگران در این بازار کوتاه شود و ما شاهد آن هستیم که نرخ های اجاره هم در این بازار روند رو به کاهشی پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، راه اندازی سامانه خودنویس یکی از مهم ترین اقدامات دولت به شمار می رود که توانسته است تا حدودی زمینه را برای ایجاد آرامش در بازار اجاره مسکن فراهم کند و از سوی دیگر با ورود این سامانه و طراحی آن زمینه برای همکاری بیشتر مردم و استفاده از ظرفیت های مردمی در این بازار بسیار گسترده تر شده است.

ایلاتی کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های مردمی همزمان با راه اندازی سامانه خودنویس توانسته است بسیار بیشتر از گذشته باشد گفت: راه اندازی سامانه خودنویس علاوه بر صرفه جویی هزینه ها برای متقاضیان باعث شده است که گرفتن کد رهگیری برای مستاجران جهت دریافت تسهیلات بسیار کاهش یابد و این اقدام خود می تواند گام بزرگی در حذف مشکلات و موانع دریافت تسهیلات برای متقاضیان باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • وام بزرگ ۳۰۰ میلیون تومانی را از این بانک‌‎ها دریافت کنید
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس