Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@11:43:45 GMT

طلاق عاطفی چگونه اتفاق می افتد/آسیب شناسی رفتار زوجین

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۷۹۳۹

طلاق عاطفی چگونه اتفاق می افتد/آسیب شناسی رفتار زوجین

رومینا اکبری روانشناس و زوج درمانگر، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: انتخاب نحوه ابراز علاقه و شیوه‌های بروز احساسات زوجین به یکدیگر موضوعی پنهان ولی با اهمیت در زندگی زناشویی است. در بسیاری از موارد ابراز علاقه اشتباه باعث سو تفاهم‌هایی می‌شود که زن و شوهر را از یکدیگر رنجیده خاطر و حتی ناامید می‌کند، به همین دلیل باید به این مقوله توجه جدی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پیوند عاطفی تنها به ابراز علاقه خلاصه نمی‌شود، گفتن عبارت‌های عاشقانه، خرید گل و یا حتی هدیه‌های لوکس گران قیمت نیز خیلی نمی‌تواند میزان علاقه زن و شوهر را به یکدیگر نشان دهد بلکه این شناخت زوجین از روحیات یکدیگر است که باعث یک رابطه عمیق و مداوم خواهد شد.

این روانشناس ادامه داد: گاهی خرید گل به جای خوشحال کردن می‌تواند باعث رنجش طرف مقابل شود چرا که ممکن است فرد مقابل از آن گل متنفر و یا حتی حساسیت بویایی داشته باشد، به همین دلیل شناخت و نوع محبت کردن از خود محبت کردن با اهمیت تر است.

اکبری اضافه کرد: انتخاب صحیح در ابراز علاقه از روحیه طرف مقابل نشان می‌دهد که به احساسات، تجربیات، ارزش‌ها و افکار او احترام می‌گذارید و همه ابعاد معشوق را می‌شناسید.

وی با بیان اینکه ابراز علاقه کلامی تنها بیان جملات عاشقانه نیست، افزود: اگر کلمات محبت آمیز با زبان بدن، لحن و در زمان نامناسب بیان شود نه تنها اثر مطلوبی نخواهد داشت بلکه باعث سوءتفاهم شده و یا حتی طرف مقابل آن را به عنوان یک جمله طعنه آمیز برداشت خواهد کرد، اتفاقی که در بیشتر روابط رخ می‌دهد.

این روانشناس گفت: یک کلمه نمی‌تواند هیجان و باورهای درونی را به طور کامل و دقیق بیان کند، نیاز است احساسات را بسط داد تا بتوان شدت احساس را به طور واضح تشریح کرد.

وی ابراز علاقه شنیدی را مهم‌تر از گفتنی دانست و افزود: گاهی گوش دادن مهم‌تر از صحبت کردن و حتی ابراز علاقه است، چنین رفتاری این فرصت را در اختیار طرف مقابل می‌گذارد تا احساسات خود را با شما در میان گذاشته و این شانس را می‌دهد که احساسات آنها را درک کنید. این روش در ابراز عشق به خانم‌ها بسیار مؤثر است زیرا یکی از نیازهای آنها بیان احساسات درونشان است و پاسخگویی به این نیاز باعث می‌شود تا آنها ابراز علاقه بیشتری کنند.

اکبری خاطر نشان کرد: نوشتن عبارات محبت آمیز تأثیر بسزایی در یک رابطه خواهد داشت چرا که طرف مقابل مستندی مکتوب از احساس طرف مقابل دارد البته باید توجه داشت که از گفتن جملات و عباراتی که نشانه ضعف است باید پرهیز کرد برای ابراز علاقه قرار نیست خود را ضعیف و بی ارزش نشان داد پس ابراز علاقه غلط، تأثیر معکوس خواهد داشت.

کد خبر 5015084

منبع: مهر

کلیدواژه: طلاق عاطفی روانشناسی خانواده محرم 99 وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران ویروس کرونا سال تحصیلی جدید شهرداری تهران قوه قضاییه پیش بینی وضعیت هوا متروی تهران وضعیت راهها محسن حاجی میرزایی سازمان تامین اجتماعی ترافیک کمیته امداد امام خمینی ابراز علاقه طرف مقابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۷۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تست شخصیت شناسی شانس: یک خورشید را انتخاب کنید و ببینید چقدر خوش شانس هستید

این تست شخصیت شناسی به شما کمک می‌کند بفهمید که آیا شانس به شما لبخند می‌زند یا خیر! به سادگی یکی از شش خورشید موجود در تصویر را انتخاب کنید.

۱. آفتاب داغ:

تو شانس مورد علاقه من هستی!

شما در شرایط سخت خوش شانس هستید.

مردم حاضرند به شما کمک کنند.

مشکلات شما خود به خود حل خواهد شد.

۲. خورشید درخشان:

شانس شما با خلاقیت مرتبط است.

شما استعدادی دارید که رشد خواهد کرد.

شما با افراد خوب ملاقات می‌کنید.

این افراد منابع قدرت و الهام شما می‌شوند.

۳. آفتاب داغ:

خوش شانسی!

شما با پول، ارث و فرار از خطر خوش شانس هستید.

برای روابط خانوادگی ارزش قائل هستید و شریک زندگی خود را دوست دارید.

۴. آفتاب عصر:

شانس همیشه نزدیک شماست.

خواسته‌های شما با نظمی باورنکردنی محقق می‌شوند.

شما همیشه بیشتر از چیزی که از دست می‌دهید پیدا می‌کنید.

شما توسط افرادی احاطه شده اید که هر لحظه آماده کمک به شما هستند.

۵. آفتاب داغ:

شما به لطف تلاش و پشتکارتان خوشحال هستید.

شما یک قدرت مخفی بر مردم دارید.

حتی در شرایط سخت کمک خواهید یافت.

۶. غروب آفتاب:

شما استعداد‌های زیادی دارید.

شما با ریسک کردن و قرار گرفتن در مکان مناسب در زمان مناسب پیشرفت می‌کنید.

شما یک غریزه عالی برای معاملات سودآور دارید.

به یاد داشته باشید که این فقط یک آزمایش است و شانس واقعی شما به باورها، تلاش‌ها و نگرش مثبت شما نسبت به زندگی بستگی دارد!

منبع: مکتوب نامه

tags # شخصیت شناسی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • دستگیری "عامل توهین به مقدسات دینی اهل‌سنت" در گنبدکاووس
  • آیا چت کردن رابطه زوجین را خراب می‌کند؟
  • چپ‌پای پرسپولیسی مقابل تراکتور نیست
  • دانشمندان مطمئن‌ترین راه برای مهار خشم در موقعیت‌های پُر تنش را یافتند!
  • چطور از مردها تعریف کنیم؟
  • تست شخصیت شناسی شانس: یک خورشید را انتخاب کنید و ببینید چقدر خوش شانس هستید
  • اتفاق خوشحال‌کننده برای عبدالله ویسی
  • هوش مصنوعی در همدلی با انسان پیشرفت کرده است
  • تست شخصیت شناسی: با انتخاب یک سگ ببینید که چه زخم عاطفی مانع شادی شما می‌شود
  • آسیب‌شناسی حوزه جمعیت در استان مرکزی آغاز شده است