Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ۹۰ درصد از جمعیت ایران دارای گروه های خونی مثبت هستند و همین امر لزوم ذخایر خونی در گروه‌های خونی منفی را روشن تر کرده است، افراد دارای گروه‌های خونی منفی باید بیشتر خون اهدا کنند. تاریخ انتشار: 05:50 - 14 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۲۶۳۴

خبرگزاری میزان - سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان این نکته که گروه خونی AB منفی کمیاب ترین گروه خونی در کشور است گفت: این گروه خونی نزدیک به یک درصد از گروه های خونی در کشور را تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: ۹۰ درصد از جمعیت ایران دارای گروه های خونی مثبت R.h (ار هاش) و ۱۰ درصد نیز دارای گروه های خونی منفی هستند.

وی افزود: در بین گروه های خونی منفی در کشور O منفی چهار درصد، A منفی سه درصد، B منفی دو درصد و AB منفی نزدیک به یک درصد است.

وی تصریح کرد: مهمترین آنتی ژن های گروه های خون، آنتی ژن های A و B است و برخی افراد آنتی ژن نوع A، برخی نوع B، برخی هر دو آنتی ژن A و B را دارا هستند و برخی نیز هیچ یک از این آنتی ژن ها را ندارند، که به گروه خونی O معروف هستند و به این ترتیب افراد مختلف در گروه های خونی A، B، AB و O قرار می‌گیرند.

حاجی بیگی گفت: علاوه بر گروه خونی ABO، سیستم دیگری به نام Rh (ار هاش) نیز وجود دارد، هر فردی که عامل Rh را روی گلبول های قرمز خود داشته باشد Rh مثبت و اگر نداشته باشد Rh منفی است. ۹۰ درصد مردم ایران Rh مثبت و بقیه Rh منفی هستند.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: به دلیل اینکه شمار افرادی که دارای گروه خونی منفی هستند در جامعه کم است، بنابر این نیاز، این افراد به منظور نجات جان بیماران با این نوع گروه خونی بیشتر خون اهدا کنند.

 

بیشتر بخوانید: اهدای ۲۸ هزار و ۳۷۸ واحد خون در تاسوعا و عاشورای امسال

 

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خون اهدای خون گروه خونی انتقال خون دارای گروه های خونی گروه های خونی منفی گروه خونی ۹۰ درصد آنتی ژن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۸۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی ۲ سال

با استناد به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داده که طی دو سال ۸ میلیون نفر به جمعیت فقرا اضافه شده است.

به گزارش اعتماد، داده‌های نرخ فقر، شکاف فقر و وضعیت غیر فقرا نسبت به خط فقر، به ترتیب نشان‌دهنده تأثیر احتمالی سیاست‌های بودجه‌ای خواهد بود. برای این منظور ابتدا سراغ شاخص نرخ فقر می‌رویم. نرخ فقر درصدی از جمعیت کشور را نشان می‌دهد که در مقایسه با خط فقر درآمدی، فقیر به حساب می‌آیند. نرخ فقر در ایران از ابتدای دهه ۹۰ تا سال ۱۳۹۶ روند ثابتی داشته است، اما از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ حدود ده درصد افزایش یافته و از سطح ۲۰ درصد به ۳۰ درصد رسیده است.

افزایش ۱۰ درصدی نرخ فقر به معنی افزایش حدود ۸ میلیون نفر به تعداد فقرا در کشور است. به عبارت دیگر بعد از سال ۱۳۹۶ حدود ۵۰ درصد نسبت به گذشته به جمعیت فقرای کشور افزوده شده است. از سال ۱۳۹۸ به بعد نرخ فقر نوسان بسیار اندکی داشته و همواره در حدود سطح ۳۰ درصد باقی مانده است. منطقه ماندگاری فقر در سطح ۳۰ درصد در چهار سال اخیر در شرایطی است که بودجه‌های دولتی سالانه هزینه‌هایی را برای مقابله با فقر اختصاص می‌دهند، اما میزان و راهبرد هزینه‌ها، تکافوی حجم فقر موجود در جامعه را نمی‌دهد. در نتیجه سیاست‌های حمایتی در بودجه به تنهایی قادر به کاهش نرخ فقر ماندگار در ناحیه قرمز رنگ نیستند.

دیگر خبرها

  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد
  • اعزام اولین گروه پزشکی ایران به حج عمره
  • آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی ۲ سال
  • «ایران جوان بمان» با معرفی«نهضت مادری و گام دوم مواسات مادرانه»
  • صعود شاخص بورس به بالای دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد
  • نمره مثبت در پیشگیری از بیماری‌ها و منفی در ارتقای سلامت