Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@05:35:11 GMT

تولیدات عشایر در دامغان ۵۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۸۲۱۷

تولیدات عشایر در دامغان ۵۰ درصد افزایش یافت

خسرو نبیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه خانواده دو هزار نفری عشایر در شمال دامغان سالانه ۶۰۰ تن لبنیات و بیش از یک تن گوشت تولید می‌کنند، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از دو هزار محصولات عشایری در شهرستان تولید شود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: در سال جاری ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای انتقال آب، ایجاد آبشخور و مرمت چاه‌ها در حوزه عشایری شهرستان دامغان هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره امور عشایری دامغان ادامه داد: هشت میلیارد ریال اعتبار سال گذشته در بخش عشایری شامل راه‌سازی، احداث پل، آبرسانی، توزیع پنل‌های خورشیدی و برگزاری کلاس‌های آموزشی هزینه شد و در سال ۹۹ نیز همین میزان اعتبار برای عشایری شهرستان اختصاص یافت.

نبیلی با بیان اینکه سالانه یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های عشایری در دامغان ساماندهی و مرمت می‌شود که از این میزان ۶۸۰ کیلومتر آن در بخش‌های ییلاقی این شهرستان را تشکیل می‌دهد، ابراز کرد: ۴۰۸ خانوار عشایری در دامغان وجود دارد که بیشترین نقاط حضور آن‌ها در دیباج، کلاته رودبار، باده کوه، تویه رودبار، آستانه، نم که، آهوانو، شوزتنگه، و تویه دروار است.

کد خبر 5014685

منبع: مهر

کلیدواژه: امور عشایری استان سمنان دامغان محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت مراسم عزاداری شیراز ماه محرم بوشهر عاشورا آمار کرونا کرمانشاه گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۸۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر صندق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان گفت: مادران غیر شاغل روستایی و عشایری که تاریخ تولد فرزند سوم و بیشتر آنها از اول فروردین ۱۳۹۶ به بعد است، می‌توانند تا ۳۱ فروردین برای استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی شامل (از کار افتادگی، بازنشستگی، بازماندگان متوفا و نقل و انتقال سوابق) ثبت نام کنند.
کیانوش کازرونی افزود: مادران دارای سه فرزند می‌توانند با مراجعه به سایت www.roostaa.ir و ورود به بخش (ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیر شاغل)) ثبت نام کنند.
وی گفت: این قانون شامل زنان ساکن مناطق روستایی و عشایری است و از طریق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اعمال می‌شود.
کازرونی با بیان اینکه اولویت تکمیل ثبت نام با مشمولانی است، که منطبق با فراخوان، شرایط لازم را احراز و زودتر اقدام به ثبت نام کرده باشند، افزود: حق بیمه مادران غیر شاغل روستایی و عشایر به همت دولت پرداخت خواهد شد و متقاضیان می‌توانند از طریق موسسه‌های کارگزاری یا مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی صندوق ثبت نام کنند.
مدیر صندق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان گفت: این اقدام در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است
سه هزار و ۹۱۵ نفر از زنان روستایی و عشایری استان اصفهان تحت پوشش صندوق بیمه قرار دارند.

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند در کرمانشاه
  • جذب و هزینه ۵۷ درصد از اعتبارات کمیته برنامه ریزی در شوط
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری در هرمزگان
  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری
  • اجرای ۵ طرح محوری برای حمایت از عشایر خراسان رضوی
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر دارای سه فرزند
  • ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایر در اصفهان
  • بازگشایی ۵۵ کیلومتر ایلراه عشایری خراسان جنوبی