Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@14:12:56 GMT

آیت الله کعبی: سفر قالیباف به خوزستان یک سفر امیدبخش است

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۹۲۹۲

آیت الله کعبی: سفر قالیباف به خوزستان یک سفر امیدبخش است

خبرگزاری مهر: آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری درباره سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان گفت: نفس سفر مسئولین قوا اعم از مقننه، قضائیه و مجریه به استان‌ها و ارتباط مستقیم و چهره به چهره با مردم و اطلاع میدانی از مشکلات و مسائل، تسهیل کننده حل مشکلات است.

وی افزود: آقای قالیباف اولین سفر استانی خود را در جایگاه رئیس مجلس شورای اسلامی از خوزستان شروع کردند و این نشان دهنده جایگاه ویژه خوزستان و اهمیت آن از منظر رئیس مجلس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: خوزستان با ۵ میلیون جمعیت و برخورداری از ظرفیت‌های بسیار بزرگ صنعتی، معدنی و کشاورزی و خدمات به ویژه نفت و گاز و پتروشیمی و فولاد و همه محصولات استراتژیک غذایی نظیر گندم و امثال این‌ها نقش درجه یک در رشد و توسعه کشور دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از سویی خود مردم خوزستان متأسفانه با معضلات بزرگی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ مثل مشکل آب شرب، زیر ساخت‌های اولیه زندگی و مهاجرت معکوسی که خوزستانی‌ها به مراکز استان‌های دیگری به عنوان کارگر شروع کرده اند، موقعیت اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی خوزستان را تحت الشعاع قرار داده است.

آیت الله کعبی اظهار داشت: نظارت میدانی مسائل استان خوزستان و انعکاس آن به جلسات سران سه قوه و تلاش برای اجرایی و عملیاتی کردن دستورات رهبری که در سال‌های گذشته داده شده بود، به ویژه در رابطه با طرح ۵۵۰ هزار هکتار زمین و معضل فاضلاب کلان شهر بزرگ اهواز و قطار شهری اهواز و مسائلی از این دست بسیار حائز اهمیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آقای قالیباف از ظرفیت نظارتی مجلس برای فعال کردن وزارتخانه‌های صنعتی و وزارتخانه‌های کشاورزی برای ایجاد یک حرکت شتابان نسبت به بحث توسعه استان خوزستان و حل معضل اشتغال می‌تواند نقش مهمی ایفا کنند.

وی افزود: من پیشنهاد می‌کنم زمین‌های منابع طبیعی در قالب قطعه‌های یک هکتاری و چند هکتاری و در قالب پروژه‌ها میان جوانان بیکار هر شهرستان توزیع شود و تسهیلات بانکی به آن‌ها اختصاص یابد و این هم به رشد کشاورزی و هم حل معضل بیکاری منجر خواهد شد.

آیت الله کعبی بیان داشت: ابتکار عملی که آقای قالیباف داشتند که خیلی هم قابل توجه است این بود که به جای بازدید از صنایع بزرگ در دل مردم رفتند و سخنان مردم را شنیدند. مثلاً در ماهشهر به جای بازدید از پتروشیمی‌ها به حاشیه ماهشهر رفتند و صحبت مردم را شنیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه که خیلی قابل توجه است سفر چند روزه آقای قالیباف به خوزستان است، وی از دوشنبه عصر آمدند که این تا جمعه و به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت. رئیس مجلس در این سفر از ۱۴ شهرستان استان خوزستان بازدید نزدیک داشته اند و از هر شهرستان هم حداقل دو مشکل عمده استخراج شده و در تهران پیگیری می‌شود تا حل شود.

آیت الله کعبی در پایان گفت: سفر رئیس مجلس یک سفر امیدبخش است که امیدواریم در مسئله ارتقا معیشت مردم استان خوزستان و حمایت از بنگاه‌های اشتغال زودبازده و روانسازی مدیریت استان خوزستان در بخش‌های مختلف و نظارت عالی و اصلاح رویکرد مدیریتی استان خوزستان به سمت حل مشکلات عمده مردم و احیای حقوق عامه و به ویژه اصلاح زیرساخت‌های توسعه استان خوزستان و بهبود کسب و کار در استان خوزستان و ایجاد امید در مردم تأثیر گذار باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیس مجلس مردم خوزستان آیت الله کعبی مجلس خبرگان رهبری استان خوزستان آیت الله کعبی آقای قالیباف رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۹۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی افزود: سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نائب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل هفت نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نائب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران