Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@22:56:14 GMT

سد کلقان چای بستان‌آباد افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۰۰۲۷

سد کلقان چای بستان‌آباد افتتاح شد

‍‍‍‍‍‍

سد مخزنی «کلقان چای» بستان‌آباد از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) افتتاح شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اظهار داشت: سد کلقان‌چای بستان‌آباد از نوع خاکی با هسته رسی است که حجم مخزن آن 22 میلیون مترمکعب است و نقش مهمی در تأمین آب شرب شهرستان‌های چاراویماق، هشترود و بستان‌آباد و نیازهای صنعتی شهرستان بستان‌آباد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سد در فاصله 30 کیلومتری جنوب غربی بستان‌آباد و در دامنه ارتفاعات سهند واقع شده و با بهره‌برداری از آن بیش از 90 روستای منطقه از منابع آبی آن استفاده خواهند کرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: ارتفاع سد کلقان‌چای 65 متر و طول تاج آن 520 متر است و می‌تواند در کنترل سیلاب‌های فصلی و جلوگیری از هدررفت آب‌های سطحی تأثیر بسزایی داشته باشد.

محمد ضمن تشکر از همکاری وزارت نیرو در اجرای این پروژه اظهار داشت: حجم خاکریزی بدنه سد 1 میلیون مترمکعب و حجم بتن‌ریزی آن 30 هزار مترمکعب بوده و با تلاش هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اجرا شده است.

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط شرکت مدیریت منابع آب قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط شرکت مدیریت منابع آب پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ یک پیشنهاد به دولت برای جلوگیری از افت شاخص بورس ۲ هواشناسی ایران ۹۹/۶/۱۴|باران ۵ روزه باران در برخی استان‌ها/ هشدار وقوع سیل در ۳ استان ۳ قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۶/۱۳؛کاهش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد ۴ اختصاصی تسنیم|عرضه سنگین ارز در بازار/ ۷۰میلیون دلار وارد بازار شد/ کاهش قیمت ارز در راه است؟ ۵ ریشه تورم اخیر در اقتصاد ایران چیست؟/ واکاوی اثر کسری بودجه دولت و شوکهای ارزی ۶ تصمیمات جدید برای افزایش رونق و تسهیل نقدشوندگی بازار سرمایه ۷ اجرای حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی از تیر مطابق مصوبه شورای عالی کار نیست ۸ وام ودیعه مسکن مشکل مسکن استیجاری را حل نمی‌کند مهمترین اخبار اقتصادی اولویت این دولت اقتصاد و حتی جهش تولید نیست/ ۹۰ درصد مشکلات اقتصاد ناشی از عدم شفافیت است تعمیق تدریجی معاملات سامانه نیما/ تأمین ۱۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کشور طی ۵ ماه ریشه تورم اخیر در اقتصاد ایران چیست؟/ واکاوی اثر کسری بودجه دولت و شوکهای ارزی بانک‌ها در برابر پرداخت وام ودیعه مسکن مقاومت می‌کنند/ ورود قوه قضاییه در صورت تعلل بانک مرکزی مهمترین اخبار تسنیم بیانیه جامعه مدرسین در محکومیت اهانت به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام بازگشایی مدارس در تفاهم با وزارت بهداشت انجام شد/ ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه کمتر می‌شود ابراز نگرانی نمکی از وقوع موج جدید کرونا به‌دلیل بی‌توجهی‌ها وام ودیعه مسکن مشکل مسکن استیجاری را حل نمی‌کند امام جمعه آرژانتین: سناریوی دشمن در توهین به پیامبر را رصد کنیم/ تکرار سناریوی ۲۰۱۵ در اسلام‌هراسی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت مدیریت منابع آب شرکت مدیریت منابع آب قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ص بستان آباد کلقان چای قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۰۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد

به گزارش خبرنگار مهر، تا پایان سال (۱۴۰۲)، با شروع سال جدید یکی از مشکلات و کابوس‌های مستأجران افزایش نرخ اجاره‌بها است که در مقابل موجب فاصله گرفتن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با قدرت پرداختی مردم، به مشکل جدی این روزهای مستأجران تبدیل شده است.

بازار ساخت مسکن روند مثبتی نداشته و سیاست‌های انقباضی دولت، علاوه بر ایجاد آرامش موقتی در این صنعت، عملاً مشکلات قبلی را تشدید کرد. البته با بازار مسکن با تأثیرپذیری از سال گذشته امسال را هم در رکود گذراند. کارشناسان حوزه مسکن معتقدند، دیگر توانی نزد مردم برای خرید خانه باقی نمانده است.

یکی از مهمترین نیازهای جوانان و بالاخص زوج‌های جوان داشتن مسکنی است تا در آن بتوانند با آرامش و بدون دغدغه زندگی کنند این نیاز اصلی است که هر شهروند حق داشتن آن را دارد اما متأسفانه با وجود قیمت‌های بالای مسکن به آرزوی دیرینه‌ای برای آنها تبدیل شده است. از سال ۱۳۹۶ به بعد قیمت مسکن متناسب با درآمد مستأجران نیست؛ بیشترین تمرکز و انرژی دولت بر روی تنظیم بازار مسکن است.

یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۸» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۰ متری در منطقه ۱۸ محله بهداشت تهران با عمر ۳ سال ساخت، نیازمند حداقل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۸ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۸) عمر ساختمان متراژ قیمت کل (تومان)
ابراهیم‌آباد ۱۳۹۰ ۹۷ ۳,۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
بهداشت ۱۴۰۰ ۸۰ ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تولید دارو ۱۴۰۰ ۷۵ ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
خلیج‌فارس ۱۴۰۰ ۸۸ ۴,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سعید آباد ۱۴۰۲ ۹۰ ۲,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاد آباد ۱۴۰۰ ۷۷ ۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک امام خمینی (ره) ۱۳۹۲ ۷۳ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک فردوس ۱۳۹۶ ۸۶ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک مسلمین ۱۳۷۵ ۷۵ ۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ولیعصر ۱۴۰۱ ۶۰ ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوی هفدهم شهریور ۱۴۰۰ ۸۵ ۴,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
یافت‌آباد جنوبی ۱۴۰۳ ۸۰ ۴,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر، عده‌ای از کارشناسان معتقدند با وجود روند بازار املاک در سال ۱۴۰۲ و بودجه‌ای که دولت برای سال ۱۴۰۳ تدارک دیده، مسیری صعودی پیش روی قیمت خانه وجود دارد. این در حالی‌ست که صعود قیمت‌ها هر چه بیشتر خرید مسکن را از دسترس مردم خارج می‌کند و این وضعیت می‌تواند حاکی از رکودی تورمی در سال ۱۴۰۳، حداقل در نیمه اول باشد.

کد خبر 6086183 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • اهدای ۷ سری جهیزیه در شهرستان بستان آباد
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد