Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@02:56:10 GMT

۱۵۸۳ مدرسه مازندران مجهز به اینترنت پرسرعت شدند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۰۰۷۵

۱۵۸۳ مدرسه مازندران مجهز به اینترنت پرسرعت شدند

گروه استان‌ها- مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به برگزاری مجازی کلاس‌های سال تحصیلی جدید در مدارس استان به صورت آنلاین، گفت: امسال ۱۵۸۳ مدرسه مازندران مجهز به اینترنت پرسرعت شدند. - اخبار استانها -

علیرضا سعدی پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس استان از صبح شنبه 15 شهریورماه، اظهار داشت: در مقطع اول ابتدایی، شیفت عصر آنلاین دانش آموزان از ساعت 15 و 30 دقیقه تا 17 و 45 دقیقه و کلاس‌های دوم تا ششم نیز از ساعت 13 تا 15 و30 دقیقه در فضای مجازی برگزار می‌شود و 25 تا 30 دقیقه ساعت آموزشی در مدارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: زمان زنگ تفریح نیز 10 دقیقه بوده که فضا به گونه ای است تا دانش آموزان با معلمان در ارتباط نباشند. یکی از معاونان مدارس جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عنوان رابط بهداشتی در مدارس انتخاب می‌شود.

سعدی پور گفت: مدارس در ایام سال تحصیلی بسته نبوده و خانواده‌ها به اختبار برنامه‌ریزی کنند تا با تعداد و تراکم فرزندان در مدرسه حضور یابند، البته این امر اجباری نیست اختیاری است. تهیه درس‌نامه در قالب سی دی و دی وی دی برای مناطقی که دسترسی به اینترنت ندارند، در حال انجام است.

اینترنت شاد برای همه استفاده‌کنندگان رایگان شد+ امکانات نسخه جدیدآموزش مجازی دانش‌آموزان متوسطه خرم‌آباد در سال تحصیلی جدید؛ اینترنت 1627 روستای لرستان وصل می‌شود84 روستا در استان گیلان به شبکه اینترنت دسترسی ندارند

وی بیان کرد: هزار و 583 مدرسه در استان مجهز به اینترنت رایگان دو ساله شدند و 523 مدرسه در استان بین یک تا 50 دانش آموز دارند و آموزش رسانه ای مدنظر نظام مدیریتی جدید در آموزش و پرورش شده تا با برنامه محوری و سواد رسانه ای و بهداشت مدرسه اقدام کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: با توجه به شرایط موجود کرونایی، اگر مدارس تعطیل شود، آموزش و تعلیم و تربیت تعطیل نمی‌شود. امروز وضعیت آموزش در بحران را تجربه می‌کنیم که باید تلفیفی از همه روش‌ها و شیوه‌ها را برای فرزندان خود داشته باشیم تا نسبت به تعلیم و تربیت آنان اقدام شود.

سعدی پور تصریح کرد: آموزش و پرورش در راستای اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین، برنامه ششم توسعه سیاست کلان وزارت آموزش و پرورش را اجرایی خواهد کرد. سند 2030 در کشور هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارد. سند تحول بنیادین در سال 90 به تایید و امضای مقام معظم رهبری رسید. قانون تعلیم و تربیت ملاک و معیار اجرای فعالیت‌ها و خط مشی آموزش و پرورش است.

وی بیان کرد: 131 اهکار اجرایی در این سند تدوین شده است و رویکرد ما تربیت برخاسته از آموزه‌های قرآنی و اسلامی است چرا که به دنبال فطرت خداجویی و خداشناسی هستیم. هدف ما در این سند، تحقق عدالت آموزشی، توسعه و بسط فرصت‌های برابر آموزشی برای همه دانش آموزان است چرا که منابع انسانی و تجهیزات یکسانی برای این مهم اجرایی شده است.

انتهای پیام/ 681/ عا

R41358/P/S6,74/CT1 بیشتر بخوانید... اینترنت شاد برای همه استفاده‌کنندگان رایگان شد+ امکانات نسخه جدید ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سایت‌های اینترنتی آموزش مجازی دانش‌آموزان متوسطه خرم‌آباد در سال تحصیلی جدید؛ اینترنت ۱۶۲۷ روستای لرستان وصل می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اینترنت شاد برای همه استفاده‌کنندگان رایگان شد+ امکانات نسخه جدید ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سایت‌های اینترنتی آموزش مجازی دانش‌آموزان متوسطه خرم‌آباد در سال تحصیلی جدید؛ اینترنت ۱۶۲۷ روستای لرستان وصل می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با تسنیم: برای بازگشت مرزبانان گروگان‌ گرفته‌شده در تلاشیم / ادعای ‌افغانستانی‌ها ‌بی‌اساس بود‌ ۲ واژگونی یک‌دستگاه اتوبوس در اتوبان کرج ــ قزوین/ ۲۵ مصدوم و دو کشته تاکنون ۳ خطر بیخ گوش سلامتی مردم؛ توزیع و فروش ماسک‌های تاریخ مصرف گذشته خارجی در بازار شیراز ۴ بی‌تدبیری دولت در حوزه گندم /‌ عرضه آزاد کالاهای وارداتی با ارز دولتی ۵ مدیرعامل شرکت توانیر: کم‌مصرف‌ها از پرداخت ‌‌قبوض برق معاف خواهند شد ۶ قم| آموزش یکسان دانش‌آموزان زمینه توسعه عدالت آموزشی را فراهم کرد/ "شاد" فرصت مناسب برای بهبود یادگیری ۷ اصفهان|حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست/ نظارت سرسختانه‌ در اجرای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس ۸ کنایه سخنگوی شهر خودرو به حضور نماینده مردم مشهد در فینال حذفی؛ برای دیدن بازی‌های شهر خودرو به ورزشگاه نیامده بودند مهمترین اخبار استانها بی‌تدبیری دولت در حوزه گندم /‌ عرضه آزاد کالاهای وارداتی با ارز دولتی وعده‌ای در نطنز که پس از ۶ سال هنوز محقق نشد /زیرساخت‌های رفاهی ایستگاه راه آهن بادرود چه زمانی افتتاح می‌شود؟ اصفهان|حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست/ نظارت سرسختانه‌ در اجرای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس گزارش تسنیم نتیجه داد؛ یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان به محله خیابان کارگر کاشان تخصیص یافت مهمترین اخبار تسنیم بیانیه جامعه مدرسین در محکومیت اهانت به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام بازگشایی مدارس در تفاهم با وزارت بهداشت انجام شد/ ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه کمتر می‌شود ابراز نگرانی نمکی از وقوع موج جدید کرونا به‌دلیل بی‌توجهی‌ها وام ودیعه مسکن مشکل مسکن استیجاری را حل نمی‌کند امام جمعه آرژانتین: سناریوی دشمن در توهین به پیامبر را رصد کنیم/ تکرار سناریوی ۲۰۱۵ در اسلام‌هراسی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش دانش آموزان برای همه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

در حالی خبر تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که با واکنش‌های مختلفی از سوی کاربران و خانواده دانش آموزان همراه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مرزن آباد، روز گذشته انتشار تصاویری از برخورد با یک دانش آموز در فضای مجازی منتشر شده و در این اخبار بیان شده بود که دانش آموز توسط معاون مدرسه مورد تنبیه قرار گرفته است.

تسنیم ماجرا را از آموزش و پرورش استان مازندران جویا شد که ضمن تایید تنبیه این دانش‌آموز از عزل معاون مدرسه و ادامه پیگیری در ارتباط با ادامه اشتغال این فرد خبر داده شد.

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اظهار ناراحتی از شنیدن این خبر، اظهار داشت: پدیده تنبیه بدنی حتی یک مورد هم در آموزش و پرورش استان نباید وجود داشته باشد.

وی با اعلام اینکه آموزش و پرورش استان بدون هیچ اغماضی با مواردی از قبیل تنبیه بدنی  برخورد خواهد کرد، افزود: به شدت و با حساسیت روی این قضیه ورود پیدا کردیم و واحدهای ارزیابی موضوع را پیگیری می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از عزل این فرد از معاونت مدرسه خبر داد و گفت: پرونده این فرد هم به واحدهای نظارتی ارسال خواهد شد تا در ارتباط با ادامه اشتغال این فرد هم بررسی‌های لازم صورت گیرد.

کمالی با بیان اینکه این فرد جایگاه و شان معلمی را رعایت نکرده است، گفت:  وقتی فردی با عنوان معاون مدرسه‌ای فعال است باید صبوری و سعه صدر داشته باشد و مشکل دانش آموز را حل کند حتی اگر خطایی از دانش‌آموز سر بزند حق تنبیه ندارد و این موضوع با جایگاه معلمی سازگاری ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نباید در آموزش و پرورش به جایگاه و کرامت دانش‌آموزی لطمه وارد شود، خاطرنشان کرد: پرونده این فرد جهت پیگیری‌های لازم به هیات‌های نظارتی ارسال شد که به‌ صورت محکم با این موضوع برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: اینکه به‌جای خبرهای خوب در آموزش‌ و پرورش اینگونه خبرهای تلخ آن هم از نهاد آموزش و پرورش شنیده می‌شود نگرانی‌های بسیاری برای خانواده‌ها به همراه دارد، آن هم در عصری که تنبیه مذموم شمرده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی