Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سرپرست معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری آذربایجان غربی گفت: تجهیزات ویدیو کنفرانس برای تمامی زندان‌های شهرستان‌های این استان خریداری و دادرسی الکترونیک اجرایی خواهد شد. تاریخ انتشار: 13:00 - 14 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۲۳۴۳

«حجت قلی‌زاده» سرپرست معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با میزان، اظهار کرد: دادرسی و رسیدگی به دعاوی و جرایم، یکی از ارکان مهم و حاکمیتی است و شهروندان انتظار دارند این خدمات با سرعت و سهولت و با حداقل نیاز به حضور فیزیکی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به همین لحاظ، ارائهی خدمات قضایی به صورت الکترونیکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و راه‌اندازی آن موجب افزایش کارایی و بهره‌وری دادگاه‌ها خواهد شد.

سرپرست معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری آذربایجان غربی با اعلام اینکه در سطح این استان با وجود یک دستگاه سامانه کنفرانس تا به امروز ۱۵ محاکمه الکترونیکی برگزار شده است، گفت: به منظور توسعه دادرسی الکترونیک باید زیرساخت‌های آن را نیز فراهم کنیم.

وی ادامه داد: بدین منظور در جلسه‌ بررسی راه‌اندازی سامانه‌ کنفرانس استان آذربایجان غربی مقرر شد که در گام اول برای اداره زندان‌های شهرستان ارومیه ۵ دستگاه کامل تجهیزات کنفرانس تخصیص یابد که با اجرایی نمودن آن به زودی شاهد خواهیم بود جلسات رسیدگی دادگاه‌های ارومیه در مرحله اول به صورت الکترونیکی برگزار شده و دیگر نیازی به اعزام زندانی در مواردی که نیاز به حضور ضروری وی نباشد نخواهد بود.

قلی‌زاده اضافه کرد: در گام بعدی تجهیزات ویدیو کنفرانس برای تمامی زندان‌های شهرستان‌های استان آذربایجان غربی خریداری و دادرسی الکترونیک در تمام استان اجرایی خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه ماهیانه در سطح استان آذربایجان غربی بیش از ۱۵۰ جلسه رسیدگی با حضور زندانی در دادگاه‌ها برگزار می‌شود در صورت استفاده از دادرسی الکترونیکی علاوه بر کاهش خطرات بدرقه زندانیان و کاهش هزینه ها، در شرایط کرونایی نیز از خطرات ناشی از شیوع کرونا به نحو چشمگیری کاسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: سامانه دادرسی الکترونیک در زندان کاشان راه اندازی شد

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادرسی الکترونیک دادگستری آذربایجان غربی دادرسی الکترونیک آذربایجان غربی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند

شاهین حق‌شناس مدیرکل حج‌ و زیارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اعزام زائران این استان به مکه مکرمه اواسط خردادماه انجام می‌شود، گفت: ظرفیت اعزامی برای کاروان‌های حج‌تمتع در استان، هزار و ۹۸۰ نفر است که در حال حاضر هزار و ۹۶۰ نفر مجوز اعزام را برای شرکت در مناسک حج‌تمتع دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کاروان‌های اعزامی از آذربایجان‌غربی، به اصطلاح مدینه بعد بوده و پس از انجام مناسک حج در مکه مکرمه، به مدینه منوره مشرف خواهند شد.

حق‌شناس افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و پس از اعلام اولویت‌های مربوط به حج تمتع امسال، ثبت‌نام در کاروان‌ها توسط خود حجاج انجام شده و اقدامات تشخیصی درخصوص مشکلات جسمانی حجاج به صورت کامل انجام شده است.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: در حال حاضر پزشکان و مراکز درمانی مختلف با سازمان حج همکاری دارند تا معاینه‌های لازم را در خصوص وضعیت جسمانی حجاج اعزامی انجام دهند.

وی تصریح کرد: طبق تمهیدات اندیشیده شده، زائران آذربایجان‌غربی در اواسط خردادماه آینده از فرودگاه ارومیه به سمت جده و سرزمین وحی مشرف خواهند شد و پرواز‌های بازگشت نیز از مدینه به ارومیه صورت خواهد گرفت.

حق‌شناس اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده که زائران اعزامی از آذربایجان‌غربی حدود ۳۰ تا ۳۵ روز در مکه مکرمه و مدینه منوره حضور داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: روند آموزشی حجاج از هفته‌های گذشته آغاز شده و زائران در دوره‌هایی که تمهید شده، حضور می‌یابند تا روند انجام مناسک، موارد موردنیاز در عربستان و همچنین ضرورت‌های زیارت و حضور در سرزمین‌ وحی را فرا بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت