Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام امین رضا کمالی گفت: در مکتب اهل بیت علیهم السلام و عاشورا بُعد خداباوری و خدا محوری می باشد که چراغ راه رسیدن به سر منزل مقصود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۱۴ شهریور حجت الاسلام «امین رضا کمالی» در خطبه های نماز جمعه جیرفت در مصلی پیامبر اعظم (ص)، گفت: در مکتب اهل بیت علیهم السلام و عاشورا بُعد خداباوری و خدا محوری می باشد که چراغ راه رسیدن به سر منزل مقصود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه موقت جیرفت ابراز کرد: حذف غیر خدا از زندگی موجب عزت می شود، شهدا همچون حاج قاسم سلیمانی عزتمند شدند زیرا از مکتب سیدالشهدا علیه السلام درس اخلاص گرفتند.

وی اظهار کرد: جریان ارزشی جامعه، همواره به ۲ دلیل ضربه خورده است، اول از سوی استکبار و حاکم ظالم و دیگر از به وسیله جهل مردم ضربه خورده است.

حجت الاسلام کمالی ادامه داد: در زمان حضرت موسی (ع)، فرعون حاکم ظالم و مردم نادان حضور داشتند که باعث فرار شبانه حضرت موسی (ع) از آنجا شد.

خطیب موقت جمعه جیرفت بیان کرد: در حادثه کربلا نیز اتفاقی که افتاد نیز همین‌گونه بود و جامعه علوی به جایی رسید که بعد از غدیرخم، سقیفه تشکیل شد که به واسطه وجود حاکم جور مانند بنی امیه و معاویه بود.

حجت الاسلام کمالی ادامه داد: معاویه برای ادامه جریان باطل ۴ کار را کرد؛ اول این که بزرگان جامعه را با پول خرید زیرا بزرگان مخلص نبوده بلکه رفاه طلب و دنیا طلب بودند، دومین کار معاویه دادن وعده‌ پُست و مقام و سومین کار معاویه برای ادامه جریان باطل، ترور بزرگان و در نهایت شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام با سَم بود.

امام جمعه موقت جیرفت اضافه کرد: در چنین شرایطی بود که به جای ارزش‌ها، ضد ارزش‌ها می‌نشیند و مردم به امام پُشت کرده و با حاکم ظالم بیعت می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که امام حسین علیه السلام فرمودند؛ جریان حق و باطل و تقابل آنها تا قیامت ادامه دارد، خاطرنشان کرد: امروز شمر، یزید و استکبار زمانه، آمریکا است و آمریکا برای هجمه به ایران چهار گزینه دارد و روش اول آمریکا همانا مهار، محدود سازی و تحریف ایران است و روش دوم آمریکا در واقع تحریم و تشویق ایران به خروج از برجام است.

حجت الاسلام کمالی اظهار کرد: سومین روش آمریکا برای هجمه‌ به ایران در واقع پیروزی بدون جنگ است که برجام برای آنها، پیروزی بدون جنگ بود و نهایتا وادار کردن ایران به مذاکرات همه ‌جانبه همچون مذاکره موشکی و منطقه‌ای است.

خطیب موقت جمعه جیرفت عنوان کرد: در واسط بین الملل انعطاف بدون پشتوانه سم مهلک است و روش چهارم آمریکا، وادار کردن ایران به مذاکره همه جانبه همچون مذاکره موشکی و منطقه ای می باشد.

وی بیان کرد: رهبری در دیدار با وزیر آموزش و پرورش فرمود؛ چرا برخی وقتی که اسناد بالا دستی داریم به دنبال اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ هستند.

حجت الاسلام کمالی ابراز کرد: سال تحصیلی در پیش رو است و باید مراقب بود با چراغ خاموش می خواهند امام حسین علیه السلام را از ما بگیرند همان کاری که در گذشته معاویه کرد، امروز می خواهند نسبت به ولایت و حاج قاسم بدبینی ایجاد کنند.

امام جمعه موقت جیرفت در خاتمه خاطرنشان کرد: آغاز سال تحصیلی جدید هم زمان با ایام کرونایی است و نمی توان درس و زندگی را تعطیل کرد پس باید با رعایت کامل نکات بهداشتی به امر آموزش و پرورش نسل جدید پرداخت.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه نماز جمعه نماز حجت الاسلام کمالی علیه السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۱۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران نقش کلیدی در تأمین امنیت ایران و منطقه دارد

 حسن نکوئی  بیان کرد: نقش سپاه در تأمین امنیت ایران و منطقه بسیار کلیدی است حضور مقتدرانه سپاه در خلیج‌فارس، مبارزه با گروهک‌های تروریستی، به‌ویژه نابودی داعش، مقابله با گروهک‌های تجزیه‌طلب از کومله و دموکرات تا جیش الظلم و... نشان‌دهنده سهم این نهاد در بهبود امنیت داخلی جامعه اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی نظامی، امنیتی، سازندگی و اطلاعاتی کارآمد و خستگی‌ناپذیر نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ نیرویی که در این راه چنان از خود ایثار، فداکاری و رشادت به خرج داده است که حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی پس از گذشت دو سال از تشکیل این نهاد انقلابی، فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود».

 مدیر سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه سلمان استان تصریح کرد: این نهاد مقتدر با اقدامات به جا و اثرگذار خود در مبارزه با تروریسم، باعث تأمین امنیت در کشور و منطقه شده است و موشک‌های نقطه‌زنی و هواپیما‌های بدون سرنشین از افتخارات سپاه است که سهم مهمی در حفظ امنیت جمهوری اسلامی ایران و درهم‌کوبیدن تهدیدات دارد که مثال عینی آن پاسخ موشکی اخیر به رژیم کودک کش صهیونیستی است.

 سپاه پاسداران یک مکتب‌خانه انسان‌ساز است
وی افزود: سپاه پاسداران برگرفته از ارزش‌های اسلامی، یک ارگان نظامی فرهنگی و یک مکتب‌خانه انسان‌ساز است که شخصیت‌های بزرگی مثل شهید حاج‌قاسم سلیمانی با آن ویژگی‌های برجسته شخصیتی و بسیاری از شهدای برجسته انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم در این مکتب پرورش‌یافته‌اند و این مکتب دفاعی منبعث از مکتب دفاعی عاشورایی است که برای رزمندگان آن وسعت میدان نبرد و استعداد نیرویی دشمن تعیین‌کننده نیست، بلکه عمل به تکلیف الهی حدود نبرد را مشخص می‌کند.

نکوئی تشریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بسیاری از مأموریت‌هایی که بنا به‌ضرورت به آن واگذار شده، مثل سیل‌زدگی، سرما، برف زدگی، طوفان زدگی، واکسیناسیون و ریشه‌کنی فلج اطفال، همواره یارویاور مسئولان اجرایی و مدیران کشور بوده است، و به نحو شایسته موفق به انجام آنها شده است و در خصوص بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و خدمت‌رسانی به مردم، نقش بی‌بدیلی ایفا کرده است که مجموع اقدامات انجام شده می‌تواند برای جامعه امیدآفرین باشد.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران علاوه بر حفظ آمادگی نظامی خود در برابر تهدید‌های دشمنان در طرح‌های محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال فعالیت دارد که مشارکت بیشتر سپاه در برخورد با مفسدان اقتصادی و تأمین امنیت اقتصادی و روانی رضایت‌مندی مردم را به دنبال دارد. این نهاد انقلابی توانسته با تأثیرگذاری خوب خود در بین تمام آحاد جامعه، در بحث فرهنگی، اجتماعی؛ اقتصادی و... در پیشبرد رهنمود‌های مقام معظم رهبری نقش مهمی را ایفا می‌کند.

 مدیر سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه سلمان استان در پایان اظهار کرد: به‌صورت کلی، اقدامات عمرانی و صنعتی سپاه برای جامعه امیدآفرین است و این مجموعه توانسته ضمن بی‌اثر کردن تحریم‌ها برای کاهش فشار اقتصادی به مردم، برخورد و مبارزه با مفسدین اقتصادی و همچنین مقابله با نفوذی‌ها امنیت و آسایش روانی جامعه را تأمین کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است
  • ایران نقش کلیدی در تأمین امنیت ایران و منطقه دارد
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • باید به همه لحظات عمر خود رنگ خدایی ببخشیم
  • جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد
  • پاسخی بر یک کلیپ زرد و تأسف‌ برانگیز